2014-04-25, 09:38
  #75481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det du missar här är att VB vägrar att släppa MB. Hon skriver meddelanden på karateklubbens öppna sida, på sin facebook, skckar 1000 sms i månaden, ringer om vartannat o.s.v. Hon bygger upp ett hat hos MB och AN som dämnar när hon möter dem på lördagskvällen.
Menar du på allvar att det inte skulle ha funnits andra alternativ än mord att få slut på stalkandet?
Har du inte större tillit till rättssamhället? Stalkande är ju ett brott. Varför inte klargöra för VB att hon inte hade något på att hämta genom att försöka slå en kil mellan MB och AN. Skulle det inte hjälpa kunde MB hota att gå till polisen. Han var ju enligt vissa på forumet kompis med var och varannan polis så någon skulle säkert ha ställt upp och besökt VB:s hem. Förresten höll relationen redan på att ta slut vid VB:s försvinnande.
Citera
2014-04-25, 09:41
  #75482
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur menar du nu? Att KJ skulle blivit dömd även utan besudlat bagage?
Mellan de två "misstänkta" minus KJ:s bagage torde MB ligga mest pyrt till. Väl?
Tror du inte att åklagarna till slut hade "tvingats" (trots att de själva fattar dessa beslut) att djupare utreda MB, husrannsakan, analyser mm, då även vi kunnat ta del av den massa av indicier som talar för MB som GM.
Faktum är att när relationen VB/MB är som mest infekterad, försvinner hon och hittas mördad. Det är ett egendomligt sammanträffande, tycker jag.
TO avsåg ingen speciell i sitt anförande att brottet kan ha skett i affekt, men han hade precis omtalat MB som alternativ GM. TO sådde tvivel som tog sig direkt.
Det är mycket tro i fallet utan vetskap.

Eller har du fler mördare på lut?

Eller är det isf ett cold case?

Återigen petitio principii från dig: Det är ett påstående och inte en bevisad sanning att relationen MB/VB var "som mest infekterad" precis då hon försvann. De hade ju faktiskt gjort slut och det verkar av den sista tidens poster på Facebook som att VB höll på att acceptera detta. Frekvensen av SMS-kontakter gick också ner sista tiden. Jag tycker snarare att mycket tyder på att det var mer "infekterat" sommaren/hösten 2012 då VB en dag satt utanför restaurangen och unge herr Flygare ringde hem till AN för att rapportera hennes makes äktenskapsbrott.

Hur som helst så skulle en bedömning av vilka stadier som relationen egentligen passerat och när den var som värst förutsätta att vi även hade tillgång till alla SMS och dessutom visste vad de talat om och hur ofta de träffats under olika perioder. Vi skulle behöva bägge parternas versioner också, vilket av uppenbara skäl inte kommer att gå. Du saknar helt enkelt fakta att göra den bedömning du gör och därför är hela ditt argument värt noll och ingenting.

Vad är egentligen för "massa indicier" mot MB som vi kunnat ta del av? Jag känner bara till mordmotivspekulationerna och de raderade SMS:en. Menar du att du är säker på att en husrannsakan hade bringat saker i dagen som talade för honom som gärningsman? Hur i h-e kan du veta det i så fall?
Citera
2014-04-25, 09:53
  #75483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Menar du på allvar att det inte skulle ha funnits andra alternativ än mord att få slut på stalkandet?
Har du inte större tillit till rättssamhället? Stalkande är ju ett brott. Varför inte klargöra för VB att hon inte hade något på att hämta genom att försöka slå en kil mellan MB och AN. Skulle det inte hjälpa kunde MB hota att gå till polisen. Han var ju enligt vissa på forumet kompis med var och varannan polis så någon skulle säkert ha ställt upp och besökt VB:s hem. Förresten höll relationen redan på att ta slut vid VB:s försvinnande.

Det kan ha spårat ut ordentligt. Det finns mindre orsaker som folk har blivit dräpta för. Allt från att inte gjort någonting till att ha retat upp mördaren å det grövsta.

Relationen hade MB försökt stoppa sedan årsskiftet men misslyckats. Det började antagligen bli panik. Vb blev avstängd från klubben. Trots det vägrade hon släppa taget. Hon fortsatte att förfölja MB.
Citera
2014-04-25, 10:04
  #75484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det kan ha spårat ut ordentligt. Det finns mindre orsaker som folk har blivit dräpta för. Allt från att inte gjort någonting till att ha retat upp mördaren å det grövsta.

Relationen hade MB försökt stoppa sedan årsskiftet men misslyckats. Det började antagligen bli panik. Vb blev avstängd från klubben. Trots det vägrade hon släppa taget. Hon fortsatte att förfölja MB.
Mord är ju det värsta brottet man kan begå. Vad hade VB egentligen för påtryckningsmedel mot familjen som skulle motivera mord? Ett mord begår man inte utan risk. Varför riskera ett liv i fängelse när problemet kan lösas på ett mycket enklare sätt?
Citera
2014-04-25, 10:16
  #75485
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Menar du på allvar att det inte skulle ha funnits andra alternativ än mord att få slut på stalkandet?
Har du inte större tillit till rättssamhället? Stalkande är ju ett brott. Varför inte klargöra för VB att hon inte hade något på att hämta genom att försöka slå en kil mellan MB och AN. Skulle det inte hjälpa kunde MB hota att gå till polisen. Han var ju enligt vissa på forumet kompis med var och varannan polis så någon skulle säkert ha ställt upp och besökt VB:s hem. Förresten höll relationen redan på att ta slut vid VB:s försvinnande.

Var det det MB gjorde när hans förra älskarinna hotade att avslöja otroheten?
Nej han sa att i så fall är det det sista hon gör samtidigt som han höll fast henne mot väggen.

Hur hanterar han AN när dom hade diskuterat?

Öppen hand i ansiktet och knytnäve där det inte syns...
Citera
2014-04-25, 10:21
  #75486
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Återigen petitio principii från dig: Det är ett påstående och inte en bevisad sanning att relationen MB/VB var "som mest infekterad" precis då hon försvann. De hade ju faktiskt gjort slut och det verkar av den sista tidens poster på Facebook som att VB höll på att acceptera detta. Frekvensen av SMS-kontakter gick också ner sista tiden. Jag tycker snarare att mycket tyder på att det var mer "infekterat" sommaren/hösten 2012 då VB en dag satt utanför restaurangen och unge herr Flygare ringde hem till AN för att rapportera hennes makes äktenskapsbrott.

Hur som helst så skulle en bedömning av vilka stadier som relationen egentligen passerat och när den var som värst förutsätta att vi även hade tillgång till alla SMS och dessutom visste vad de talat om och hur ofta de träffats under olika perioder. Vi skulle behöva bägge parternas versioner också, vilket av uppenbara skäl inte kommer att gå. Du saknar helt enkelt fakta att göra den bedömning du gör och därför är hela ditt argument värt noll och ingenting.

Vad är egentligen för "massa indicier" mot MB som vi kunnat ta del av? Jag känner bara till mordmotivspekulationerna och de raderade SMS:en. Menar du att du är säker på att en husrannsakan hade bringat saker i dagen som talade för honom som gärningsman? Hur i h-e kan du veta det i så fall?


Det mesta i det här målet handlar om indicier och obevisade påståenden, så "att de hade ju faktiskt gjort slut" är nog lika obevisat som annat som inte går att bevisa då den ena parten i tragedin hittades "dräpt" - Berg kan ju påstå vad som helst som är till hans fördel och den bedragna hustrun håller med när det behövs. Fabricerar ett alibi för att täcka upp, t ex .. Att situationen VB-MB/AN var på väg att lösa sig håller jag inte med om efter att ha läst MB/VB:s sms-trafik och AN:s uttalande på facebook - tvärtom, snarare liknar situationen på senvåren 2013 en varböld som håller på att spricka. Att paret MB/AN i något avseende är inblandade i det här känns gjutet, ingen tvekan om detta från min sida.
Citera
2014-04-25, 10:24
  #75487
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Återigen petitio principii från dig: Det är ett påstående och inte en bevisad sanning att relationen MB/VB var "som mest infekterad" precis då hon försvann. De hade ju faktiskt gjort slut och det verkar av den sista tidens poster på Facebook som att VB höll på att acceptera detta. Frekvensen av SMS-kontakter gick också ner sista tiden. Jag tycker snarare att mycket tyder på att det var mer "infekterat" sommaren/hösten 2012 då VB en dag satt utanför restaurangen och unge herr Flygare ringde hem till AN för att rapportera hennes makes äktenskapsbrott.

Hur som helst så skulle en bedömning av vilka stadier som relationen egentligen passerat och när den var som värst förutsätta att vi även hade tillgång till alla SMS och dessutom visste vad de talat om och hur ofta de träffats under olika perioder. Vi skulle behöva bägge parternas versioner också, vilket av uppenbara skäl inte kommer att gå. Du saknar helt enkelt fakta att göra den bedömning du gör och därför är hela ditt argument värt noll och ingenting.

Vad är egentligen för "massa indicier" mot MB som vi kunnat ta del av? Jag känner bara till mordmotivspekulationerna och de raderade SMS:en. Menar du att du är säker på att en husrannsakan hade bringat saker i dagen som talade för honom som gärningsman? Hur i h-e kan du veta det i så fall?


Vet du hur många SMS som skickades mellan VB/MB 2-4/5 87 sms
VB hade fått sluta träna i Boden enligt FS i slutet av april början av maj.
VB har outat deras relation på FB.
VB hånar AN/MB öppet på FB
VB har hotat en annan om våldtäkt (vem vet om hon hotat MB med samma?)

MB trodde att ingen kände till hans och VBs relation.
MBs mobil är totalrensad 30/4 och det finns inte ett spår av VB i den.
MB uppger att till FS att VB slutat träna på klubben.
VBs mobil försvinner spårlöst. Han kanske höll tummarna att polisen aldrig skulle få reda på att relationen existerat.



Läs detta inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det finns ett vittnesmål som är intressant!

FS
FUP 1071

Hon säger rätt mycket av intresse om man bara får till en tidslinje i det hon berättar.

FS börjar träna karate våren 2013

FS åkte till Grekland 18/5 och var borta två veckor och uppger att de kom hem runt 4-5/6

FS blev skadad flera gånger när de (hon och VB) sparrades och FS spräckte ett ben i foten vid ett tillfälle bland annat.

FS har vid några tillfällen masserat tränaren MB då han hade problem med en skuldra efter karateträningen. Vid ett av tillfällena så kom de in på VB och FS berättade om att hon fått lite smällar av henne i träningen.

MB berättade då att det var ett problem mellan honom och VB. MB sa att hon påstått att de hade en relation vilket de inte hade enligt honom, FS tror att det var på facebook men är inte säker.
MB sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället.
FS uppger att VB inte kom på de 2 veckor som var kvar till FS åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj som MB berättade detta.
MB sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta.

(kan detta vara anledningen till att MB ej fick närvara på TLs bröllop 30/4)


Vad händer då här?
Jo FS åker till Grekland 18/5 och VB kom inte på träningen de två veckorna innan FS åkte till Grekland= 4/5= VB var förmodligen död och därför kom hon inte på träningen.
Men MB uppgav att VB fått börja träna i Luleå? när då? Jo detta berättade MB i slutet på april början på maj
Det borde rimligtvis vara runt den 30/5 alt 2/5. VB var rädd för att gå till träningen här och hon hade gjort något mycket dumt enligt CL som VB pratat med på FB.

Fortsättning på FS:
På fråga har FS aldrig haft Vatchareeyas mobilnr eller på facebook.
FS tänkte ta det eftersom hon ville hjälpa henne med träningen inför graderingen men hann aldrig innan hon började i Luleå.
Varför sprider MB ut att VB börjat träna i Luleå? och exakt när gör han det?

På fråga om FS kommer på något annat gällande VB eller MB så uppger FS MBsamlar på knivar. MB visade en som precis hämtat ut på posten vid en träning och det var precis i början. Den var "9 inches" och såg militäraktig ut.
var den inte antik utan modern till utseendet.

Denna kniv borde ha hämtats ut någon gång runt mars/april eftersom det är just när FS börjat klubben och hon börjar våren 2013.
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-04-25 kl. 10:37.
Citera
2014-04-25, 10:25
  #75488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Var det det MB gjorde när hans förra älskarinna hotade att avslöja otroheten?
Nej han sa att i så fall är det det sista hon gör samtidigt som han höll fast henne mot väggen.

Hur hanterar han AN när dom hade diskuterat?

Öppen hand i ansiktet och knytnäve där det inte syns...
Mördade han också den förra älskarinnan? Jag måste ha missat det.(obs ironi)
Citera
2014-04-25, 10:38
  #75489
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Mördade han också den förra älskarinnan? Jag måste ha missat det.(obs ironi)


Den förra höll nog tyst fram tills nu... det gjorde inte VB
Citera
2014-04-25, 10:52
  #75490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Den förra höll nog tyst fram tills nu... det gjorde inte VB
Vad har det för betydelse med tystnaden? Om AN kände till relationen mellan MB och VB så hade VB:s tystnad/hot ingen betydelse. Kände AN inte till relationen skulle den i alla all uppdagas när VB försvann. MB blev ju direkt huvudmisstänkt av polisen. Var det bättre för paret om MB satt i fängelse resten av sitt liv? De allra flesta mord löses faktiskt i Sverige. Vågade MB verkligen begå "det perfekt mordet" när han visste att han var den som i första hand skulle bli misstänkt? Jag tror inte det om MB är vid sina sinnens fulla bruk.
Citera
2014-04-25, 10:55
  #75491
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vad har det för betydelse med tystnaden? Om AN kände till relationen mellan MB och VB så hade VB:s tystnad/hot ingen betydelse. Kände AN inte till relationen skulle den i alla all uppdagas när VB försvann. MB blev ju direkt huvudmisstänkt av polisen. Var det bättre för paret om MB satt i fängelse resten av sitt liv? De allra flesta mord löses faktiskt i Sverige. Vågade MB verkligen begå "det perfekt mordet" när han visste att han var den som i första hand skulle bli misstänkt? Jag tror inte det om MB är vid sina sinnens fulla bruk.

Varför skulle han tro det?
VBs mobil borta och hans raderad. Han ljög om relationen för polisen.
Citera
2014-04-25, 11:04
  #75492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Varför skulle han tro det?
VBs mobil borta och hans raderad. Han ljög om relationen för polisen.
Det var väl inte genom mobiltelefonerna man fick reda på den livliga SMS.s trafiken mellan MB och VB. Jag skulle, om jag varit i MB:s kläder och ville hemlighålla relationen, varit livrädd om något hände VB. Det räckte ju redan det faktum att VB försvann så uppdagades otroheten för hela Sverige. Kolla sidan 1 130508 här på forumet.
__________________
Senast redigerad av Vierstein 2014-04-25 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in