2014-07-08, 08:32
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahthatsme
Hahahahaha ballar ur! Tror samtliga politiker käkar benzo och röker holk, fan vad crazy dom är.
Så är det:
Citat:
År 2011 erkände de båda språkrören för Miljöpartiet Gustav Fridolin och Åsa Romson att de använt narkotika.

Åsa Romson: ”Jag har rökt cannabis i Sverige och utomlands när jag var yngre. Mestadels utomlands.”
http://petterssonsblogg.se/2014/02/02/knarkarpartiet/

Vi har förbud för pundare och fyllon att köra bil men att styra ett land anses de uppenbarligen kapabla till av många väljare..?
Citera
2014-07-08, 08:46
Bannlyst
Känns som att MP försöker sno röster från marginalpartiet FI. Tror att det i slutändan är kontraproduktivt då de flesta människor inte är HBQT-orienterade och ser vita män som djävulen. Sprid klippet så mycket det går så folk vaknar upp och ser vilka individer de röstar på.
Citera
2014-07-08, 09:06
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Det jag tycker är trist är att talet legitimerar retoriken att ställa grupper mot varandra. Många människor i Facebooktråden som länkades tidigare anser att "Men det är sant! Varför ta illa upp?", och om det är spelreglerna så kommer det bli intressant i fortsättningen.

Fast det är det ju inte och det vet vi allihop. Spelreglerna är att du får hata vita män bäst du vill, men ingen annan grupp.
Citera
2014-07-08, 09:23
Medlem
Newkies avatar
Jag blir fan lite ledsen i ögat. Detta tal är absolut inget som förvånar mig. Men när man tänker sig att detta parti ska gå i fronten för vår tids viktigaste frågor. Nämligen energi och klimatpolitiken. Då tappar man hoppet för framtiden.
Citera
2014-07-08, 09:39
Medlem
12 sidor och ingen har anmärkt på att hon börjar sitt tal med Ramadan Kareem. När hon säger det så ser man riktigt hur upprymt människan är, hon nästan spricker av entusiasm. Att sedan stå i runt 30 minuter och orera om kvinnokamp medan man hyllar en av världens mest kvinnoförtryckande -ismer...

Som någon annan redan sagt, det är dubbeltänk och schitzofreni i svenskt samhälle och politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Säger ju allt. Hur fan kan man ens fantisera på den här nivån? Hon säger ju rakt ut att vita heterosexuella män är roten till all ondska. Helt otroligt att MP är ett av de största partierna.

Tack vare media.
Citera
2014-07-08, 10:01
Medlem
Det hon säger är egentligen inget nytt.

Deras mantra är att vita heterosexuella män äter en
stor del av kakan. Rent siffermässigt har hon helt rätt, det
är fakta som inte går att säga emot. Vita män besitter
en väldigt stor del av makten, det är enkelt att bevisa.

Så egentligen vet jag inte varför ni hetsar upp er? Det är
inget nytt under solen och det är inget kontroversiellt.

Ja, såvida man inte är lättkränkt förstås dårå...
Citera
2014-07-08, 10:04
Medlem
okok1s avatar
Män har generellt en större kropp som måste ha mer energi för att underhållas. Därav mer köttätning.

"Det är de rika männen som orsakar utsläppen, och det är de allra fattigaste kvinnorna som är dem största offren. Detta är riktigt när man tittar på Sverige, när man tittar på Europa och när man tittar på världen".

Hur kan man ta MP seriöst? Att en rik släpper ut 10 gånger mer spelar ingen roll då de inte står för den TOTALA mängden. Det gör alla vanliga människor. Vi är för många och allt fler har råd med bil. Bara i Indien och Kina finns det 2 000 000 000 människor.
Citera
2014-07-08, 10:09
Medlem
Jag hoppas på mer av samma sort från miljöpartiets företrädare! Väldigt bra tal för en som önskar att MP skall förlora röster! Nu får vi bara hoppas att Fridolin kommer med förslag om medborgarlön till alla tiggande zigenare! Fri sjukvård, även icke-akut, till alla som vistas illegalt i Sverige! Gratis SL-kort till alla rasifierade! 80% av lönen ska betalas av staten för alla nyanlända invandrare! Inga arbetsgivaravgifter när företagen anställer papperslösa rasifierade! Förtur i bostadskön för alla rasifierade! Bostadsbidrag till alla papperslösa! Retroaktiva barnbidrag upp till 18 års ålder för alla asylsökare! Gratis mat och husrum och fickpengar för alla asylsökare! Room service på asylboende, inklusive matservering, städning och sängbäddning! Pension till invandrare ska räknas som om de har bott 40 år i Sverige, oavsett om de aldrig arbetat i Sverige, och bara bott här i några år!

Nej nu tror jag att jag blev alltför ivrig med mitt påhejande! En del av dessa förslag har ju redan kommit från Fridolin och hans påhejare!
Citera
2014-07-08, 10:12
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel

De flesta är nog sura för att det är OK att dra alla vita män över samma kam i alla frågor. Men inte någon annan grupp i samhället i någon enskilld fråga. Det är inte så att vi inte vet fakta.

Tittar jag på mitt eget liv. Jag promenerar till jobbet varje dag, äter en normal kost, min sambo tjänar mer än mig (marginellt men ändå), har ingen reel makt. Sen ser jag det här talet. Vad ska jag tycka då? Är inte kränkt, men visst kan man fråga sig hur man kan få stå och gorma om detta och sen klaga på herr Åkesson?

Byter man ut "Vita män" mot judar i talet kunde det skrivits av Adolf själv. Ingen verkar se det. Själv hade jag gärna röstat på ett MP som faktiskt kunde bära upp sitt namn med vettiga miljölösningar. Tänkte rösta på S egentligen trotts tviveln PGA Miljöpartiet som åker med på samma macka. Nu har jag igen aning om hur jag ska rösta.
Senast redigerad av Newkie 2014-07-08 kl. 10:20.
Citera
2014-07-08, 10:16
Medlem
Citat:

Varför är det då kontroversiellt att visa siffror som säger att tex invandrare står för en större del av kriminaliteten än de infödda? Siffrorna säger ju så.

generalisera en stor grupp är alltid kontroversiellt. Som vanligt inom en grupp är några extremt överrepresenterade och höjer då snittet för de resterande.

Så peka på beteendet och inte på gruppen. Annars blir det bara bnp per capita debatten då några få extremt rika kan få hela landet att se ut som de inte lever i extrem fattigdom.
Citera
2014-07-08, 10:16
Medlem
Mr.C.M.Burnss avatar
Citat:

Rent siffermässigt är det också som så att vita heterosexuella kvinnor, bögar, flator och invandrare äter en stor del av kakan.
Citera
2014-07-08, 10:31
Medlem
jerkjamjAms avatar
"Man kan nästan misstänka lite grann att det hänger ihop, att om det bara sitter judar vid makten, då bygger man också ett samhälle som passar bäst för judar. Och det blir så fel! För de flesta av oss, de allra flesta av oss här, vi är inte judar. Vi är människor, och det betyder att vi har lika värde. Men vi är olika på alla möjliga sätt."

Fruktansvärt otäckt om man vänder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in