2014-07-08, 04:11
Medlem
Norpheuss avatar
Bara för att vita, medelålders heterosexuella män sitter vid makten betyder det inte att de bedriver en politik som gynnar vita, heterosexuella män.
Citera
2014-07-08, 04:26
Medlem
Jopsiks avatar
Hon kanske känner sig hotad att feministiskt initiativ?
Genom att visa att miljöpartiet är minst lika feministiskt hoppas hon ta deras röster.
Citera
2014-07-08, 04:45
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naknaindianen
Härligt, nu har jag ännu en perfekt sammanfattning varför jag vill lämna Sverige för ovetandes utlänningar =)
Japp, det är när kvinnor och syltryggar kommer till makten som det är dags att överge skutan. Vilket förvisso har pågått under hela 2000-talet, men i år har perversionen och extremiteten tagit oanade höjder.

Sverige är världens sjukaste land.
Citera
2014-07-08, 05:03
Medlem
Nurjenfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Vad är det här?

Det sjukaste jag sett i svensk tv. va fan säger hon. Jag tror inte på vad jag hör.
Lyssna från 03:35.
hon säger att man anpassar frågorna MER efter den personlighetstyp man är. -- Vilket är helt rimligt. Det är klart att man gör det.

Det hon säger är väl inget konstigt? Det som är konstigt däremot är på det "beskyllande"/nedlåtande sättet hon framför det på. Men å andra sidan så lägger alla debbatörer/politiker ut det på ett sånt här sätt för att få röster.

Man kan inte stå och luta OM-och-men mot varandra, för då vinner man inga röster.

Hur som, jag ser då iaf inget fel i det hon säger.
Citera
2014-07-08, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nurjenf
Hur som, jag ser då iaf inget fel i det hon säger.

Byt ut orden "män" och "vita män" mot te x "invandrare" och se om du tycker det låter lika bra, eller varför inte mot "svarta män" som ju faktisk är dom som styr där i sudan där kvinnan tydligen får sin skörd förstört pga att vita män är så onda.

Retoriken retoriken......

Hur låter det om nån sade så här"fattiga afrikanska kvinnor är dom värsta miljöförstörarna för dom eldar med ved när dom lagar mat vilket förgiftar atmosfären med koldioxid, pga av dessa måste vi satsa miljoner på att minska våra utsläpp för att rädda jorden istället för att hjälpa våra svenska fattiga män, vi ifrågasätter varför afrikanska kvinnor ska få elda med ved medans dom svenska manliga uteliggarna inte tas om hand?? ".

Ungefär på samma retoriska nivå som romson.
Senast redigerad av evanderross 2014-07-08 kl. 05:47.
Citera
2014-07-08, 05:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyplfl
Vad är det här?
Vad har hänt?

Jag hoppas att alla som ev tänker rösta på MP läser detta först och tar sig en riktig funderare.! Och sprid vidare videon.

http://www.svtplay.se/video/2140384/partiledartal-i-almedalen/partiledartal-asa-romson-mp

Det sjukaste jag sett i svensk tv. va fan säger hon. Jag tror inte på vad jag hör.
Lyssna från 03:35.

Jag tror jag ger upp.
Märkligt att alla människor är olika enligt henne...

Men gruppen vita, medelålders, heterosexuella män är tydligen helt homogen...
Jävla stolpskottsretoriker till kvinna.
Senast redigerad av MeanME 2014-07-08 kl. 06:00.
Citera
2014-07-08, 06:19
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Ja framförallt så skulle jag vilja säga att det är oerhört virrigt. Åsa Romson tycker i alla fall att:

Män är lata (oklart varför och vad hon baserar det på)

Män som åker på affärsresor har en egen flygplats på bekostnad av kvinnliga studenter (Oklart varför kvinnor inte kan använda denna flygplatsen och varför kvinnliga studenter har svårare att hitta boende än män)

Den svenske mannen bidrar till klimatförändringar genom sitt köttätande i sådan utsträckning att Sudanesiska kvinnors skördar blir förstörda. Kvinnor äter alltså inte kött och klimatförändringar i Sudan drabbar bara kvinnor, inte män.

Vita heterosexuella män är inte människor. Homosexuella män har annorlunda behov än heterosexuella. Färgade män har andra behov än vita. (oklart varför). Vita heterosexuella män som sitter vid makten förnekar alla människors lika värde (oklart varför)

Ingen annan än rika män orsakar utsläpp, särskilt inte kvinnor. Det är mer synd om fattiga kvinnor än fattiga män.

Jag måste ju erkänna att jag inte kan låta bli att dra lite på smilbanden när jag lyssnar på hennes vansinne. Men det är ju förstås ganska allvarligt att ett språkrör oemotsagd kan få och spy ur sig sån fruktansvärd dynga som hon gör.

Säger ju allt. Hur fan kan man ens fantisera på den här nivån? Hon säger ju rakt ut att vita heterosexuella män är roten till all ondska. Helt otroligt att MP är ett av de största partierna.
Citera
2014-07-08, 06:27
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jopsik
Hon kanske känner sig hotad att feministiskt initiativ?
Genom att visa att miljöpartiet är minst lika feministiskt hoppas hon ta deras röster.
Ja, så är det nog, och det hemska är att sexism som detta lockar väljare, och då inte bara hos kvinnor. Även "vita män" lockas dessvärre av slika utspel.
Citera
2014-07-08, 06:31
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Lite härliga citat i spoilern.

Problemet med MPs kritik mot "vita män" är att de flesta av de vita männen inte speglar in på beskrivningen. De flesta vita männen bor inte i centrala Stockholm. De flesta vita männen kör inte runt med hummer. De flesta vita männen är inte ens rika. Det blir ju som en signal till de vita män som inte stämmer in på beskrivningen, om att de inte får drömma sig uppåt. Får inte en vit man bli rik, skaffa hummer och bo i innerstan?
Citera
2014-07-08, 07:06
Medlem
senapslamms avatar
haha
svenska män har ju knappt till konsumkassen, sen går de hem och städar, plockar tvätt åt tjejen.
förstår inte hur hon fått till kostym, och hummer. Det är ju bara inne i stan ett fåtal män som klarar det.
Citera
2014-07-08, 08:01
Medlem
Fick se ett klipp på detta i helgen när jag var ute och träffade en person från Stockholm, det sprider sig som en löpeld och folk är inte glada. Att en människa kan stå och säga så genomkorkade saker utan att få stå till svars för det är sjukt, det är som Nazityskland all over again.

Denna Åsa Romson kommer att få starka motvindar i framtiden.
Citera
2014-07-08, 08:13
Medlem
Hahahahaha ballar ur! Tror samtliga politiker käkar benzo och röker holk, fan vad crazy dom är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in