Citat:
Det ar sant. Men om man nu ar sa saker pa att fel begatts, och ageranden som fatt en person att livet av sig, da vill man val att det skall utredas.
For att forhindra anklagelser om "morkning" och annat sa torde ju vara battre att en utomstaende gor en utredning, och def. om man vill gora gallande att en person mordats.
Handen pa hjartat, sag att Fi eller Femen gor en utredning, och svaret blir att det inte visar pa nagra fel, skulle du tro pa den ?
For att forhindra anklagelser om "morkning" och annat sa torde ju vara battre att en utomstaende gor en utredning, och def. om man vill gora gallande att en person mordats.
Handen pa hjartat, sag att Fi eller Femen gor en utredning, och svaret blir att det inte visar pa nagra fel, skulle du tro pa den ?
För mig handlar detta inte främst om juridiskt ansvar, det är tveksamt om något sådant finns och ännu mer tveksamt om det går att bevisa i en domstol. Skyldiga går som bekant ibland fria pga bristen av säkra bevis och så ska det vara. Hellre fria än fälla om man inte säkert kan binda en specifik person för ett tydligt brott.
Det går inte att döma en organistion för detta utan endast specifika personer. Däremot kan organisationen främja sådana här saker och därför bör personerna i oranisationen ta sig en allvarlig funderare på om de hade kunnat förhindra detta. Är det t.o.m. så att framträdande personer i organisationen går i bräschen för manshatet som lett till detta? Svaret från mig på det är ett rungande JA men detta är saker som ni själva på allvar bör fundera över.
Angående din fråga om jag skulle ta en sådan utredning på allvar. Det bör inte vara den första frågan du funderar över för då missar du hela poängen med utredningen. Men svaret är att det inte bara är slutsatsen som avgör om jag tar det på allvar utan till stor del hur seriöst det görs som avgör det. Jag anser dock att det manshat feminister har inom sig och spyr ut dagligen leder till ett ansvar.
Du är trots allt inte helt oresonlig - detta gäller förstås enbart det som jag fetat i din text!!!
)
Självklart ligger ju medias sympatier till största delen hos Fi o vänstern o feminismen o det gör dom även ovilliga till att ta upp detta. Skandal faktiskt!!