2014-07-07, 18:07
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det kommer inte att hända att de tar ansvar för något. De påminner en del om den katolska kyrkan som tystat ner åtskilliga fall av sexuella övergrepp som begåtts av präster, allt för att inte svärta ner kyrkan och dereas övergripande mål.

Ändamålen helgar medlen med andra ord och inte ens människoliv får stå i vägen för det. Mörklägg istället för att debattera och lära sig misstagen, förstås med följd av att det kommer inträffa igen. Det priset är de helt tydligt är beredd att acceptera.

Sa da vore det ju battre att anmala till nagon utomstaende, typ polis, eller hur ?
Citera
2014-07-07, 18:11
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej. Belagg dina pastaenden. Jag ar namligen mattligt fortjust i att bli anklagad for att utmala nagon for pedofil. Sa tills dess kan du knipa kaft.

Så du har inget svar på min fråga alltså? Beror det på att du inte ens har reflekterat över saken eftersom du haft fullt upp med att försvara din feministiska vinkel på det hela?

Ni vet själva om er framfart här i tråden o den visar tydligt hur ni har sänkt er till en usel nivå allt för att upprätthålla skenet av den goda feminismen.
Citera
2014-07-07, 18:12
Medlem
Mooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag visar att du är en hycklare som inte har ett uns omtanke om Lucas eller vad hen stod för och ville - utan bara använder hen som ett uttryck för din egen antagonism mot feminister..

Jag håller med.

Var det inte på grund av en så tragisk händelse som Lucas suicid så tråden utgår från, är den "rolig" att läsa. Lika rolig som bisarr, när några av våra Fb-pojkar här försöker anklaga andra för vad de brukar göra (så mycket bättre dessutom).
Citera
2014-07-07, 18:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sa da vore det ju battre att anmala till nagon utomstaende, typ polis, eller hur ?

Det är skillnad på juridiskt ansvar och moraliskt ansvar. Även om en domstol inte skulle fälla någon specifik person för detta kan alltså organisationen ha en stor skuld och ansvar för detta. Tar man det ansvaret kan man rädda andra liv i framtiden men väljer man att mörklägga riskerar det att leda till nya offer. Frågan som bör ställas är alltså inte bara om detta är straffbart utan om man kan förhindra liknande saker i framtiden, om man tar ansvar.
Citera
2014-07-07, 18:17
Medlem
TheBurdens avatar
Många kvinnliga feminister är arga och bittra manshatare, så enkelt är det. Alla är självklart inte det, vissa är bara korkade och verklighetsfrånvända, men det finns en hel del kvinnliga feminister som drivs av ett förakt mot män.
Citera
2014-07-07, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag håller med.

Var det inte på grund av en så tragisk händelse som Lucas suicid så tråden utgår från, är den "rolig" att läsa. Lika rolig som bisarr, när några av våra Fb-pojkar här försöker anklaga andra för vad de brukar göra (så mycket bättre dessutom).

Fast det är aldrig någonsin någon som påstått något annat så kan ni sluta yra nu och försöka hålla er till verkligheten och vad som faktiskt hänt här nämligen att feminister har näthatat ihjäl en av sina egna, det har ingenting med mig att göra verkligen.

Tar du ansvar som feminist? Vi män har som sagt redan fått vår del av sleven så nu är det dags att ni mördare by proxy också tar ert ansvar.

Det verkar ta mig fan helt omöjligt för svenska feminister att förhålla sig till verkligheten.
Citera
2014-07-07, 18:23
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag håller med.

Jag håller med dig - tycker också att tråden är intressant - dock inte rolig, det kan jag inte hålla med om - det intressanta ligger i att se hur feministerna i denna tråd visar sitt rätta ansikte o ger exempel på den feminism som kokar av hat, förrakt, intolerans o framför allt irrelevans. De kan inte argumentera o föra en diskussion framåt av rädsla för att tappa ansiktet.

Va menar du med det fetade? Att flashback - pojkarna drivit FLER än en till döden, har dom drivit ngn till döden öht - lr skrev du bara fel o otydligt där kanske?
Citera
2014-07-07, 18:25
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är skillnad på juridiskt ansvar och moraliskt ansvar. Även om en domstol inte skulle fälla någon specifik person för detta kan alltså organisationen ha en stor skuld och ansvar för detta. Tar man det ansvaret kan man rädda andra liv i framtiden men väljer man att mörklägga riskerar det att leda till nya offer. Frågan som bör ställas är alltså inte bara om detta är straffbart utan om man kan förhindra liknande saker i framtiden, om man tar ansvar.

Det ar sant. Men om man nu ar sa saker pa att fel begatts, och ageranden som fatt en person att livet av sig, da vill man val att det skall utredas.
For att forhindra anklagelser om "morkning" och annat sa torde ju vara battre att en utomstaende gor en utredning, och def. om man vill gora gallande att en person mordats.

Handen pa hjartat, sag att Fi eller Femen gor en utredning, och svaret blir att det inte visar pa nagra fel, skulle du tro pa den ?
Citera
2014-07-07, 18:30
Medlem
Rois avatar
Det här är inte ett fall av näthat utan snarare vanlig hederlig mobbing. Skillnaden ligger i att Lucas blev påhoppad av sin sociala cirkel, i en av de holier-than-thou tävlingar som brukar uppstå i vänsterkretsar.

http://blog.jim.com/politics/left-political-singularity.html
Citera
2014-07-07, 18:39
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det här är inte ett fall av näthat utan snarare vanlig hederlig mobbing. Skillnaden ligger i att Lucas blev påhoppad av sin sociala cirkel, i en av de holier-than-thou tävlingar som brukar uppstå i vänsterkretsar.

http://blog.jim.com/politics/left-political-singularity.html

Du tar upp det som jag också betonat i denna tråd - nämligen det faktum att hat o elakheter kan tas så mycket hårdare när det kommer från den närmsta kretsen än om det kommer från anonyma.

Jag håller inte med dig dock om detta skulle handla om ngn "vanlig hederlig mobbing" - o va är skillnaden i så fall jämfört med regelrätt näthat? De är bara två former av hat - som båda går ut på att ge sig på den som oftast är svag, det är lika illa oavsett!
Citera
2014-07-07, 18:41
Medlem
JPs avatar
Hur vanligt är det egentligen att en människa dokumenterat ropar ut till hela världen innan den tar sitt liv "jag klarar inte längre av allt hat ifrån min politiska organisation och dess ledning"? Det var något som uppenbarligen kändes viktigt för Lucas att meddela mänskligheten bland det sista han gjorde. Hade någon skrivit detta om SD, KD, M, eller något annat parti skulle det bli ett ramaskri i partiet följt av löpsedlar, internutredningar och uteslutningar.

Fallet William Petzäll kan nog vara en jämförbar referens om man vill leta efter paralleller och exempel.
Citera
2014-07-07, 18:46
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP
Hur vanligt är det egentligen att en människa dokumenterat ropar ut till hela världen innan den tar sitt liv "jag klarar inte längre av allt hat ifrån min politiska organisation och dess ledning"? Det var något som uppenbarligen kändes viktigt för Lucas att meddela mänskligheten bland det sista han gjorde. Hade någon skrivit detta om SD, KD, M, eller något annat parti skulle det bli ett ramaskri i partiet följt av löpsedlar, internutredningar och uteslutningar.

Fallet William Petzäll kan nog vara en jämförbar referens om man vill leta efter paralleller och exempel.

Ja, varför tar folk livet av sig framför webbkameran inför hela världen? Det är naturligtvis ett rop på hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in