Som rubriken lyder.
Vad TROR ni meningen med livet är? Varför skapades just du till att heta Gustav och vara 183 lång och ha blå ögon? Varför finns du?
Själv tror jag precis allt har en mening.. Tror väl inte riktigt på högre makter men skulle ljuga om jag sa att jag inte tror på något..
Jag tror vi skapades av en anledning.. Vafan tänker vissa säkert här, sitter bara hemma och super hela kvällarna och gråter mig till sömns..? Tänk om det är din mening? Tänk om din mening var att förmedla saker på internet. (som också skapats av en anledning)
Tänk om du ger någon random person på FB en tankeställare så dem uppfostrar sina barn på ett annat sätt. Som i sin tur tar med sig den uppfostran genom livet och får ett nytt, bra jobb pga denna uppfostran.. Denna nu uppvuxna, uppfostrade mannen blir pappa och för vidare dem där kunskaperna som han fick på det bra jobbet till sin son Alfred. Alfred blir en av de främsta forskarna genom tiderna med hjälp av sin pappa. Han botar cancer(som också var meningen) och räddar människors liv.. Tänk om?
Nu när vi även snackar om cancer så tror jag även det skapades av mening för att jämna ut balansen t.ex.. Eller så skapades det för att människor skulle få känna sorg som dem skulle ha nytta av senare i sitt liv.
Jag tror vi bara finns här för att jorden ska kunna funka. Jorden kanske skapades av en anledning för att en planet ljusår härifrån ska funka, av någon konstig anledning..?
Jag tror denna fråga har skapats av en anledning och den kommer aldrig lösas av en anledning. Varför finns vi?