2014-07-06, 20:11
Medlem
Eigil Söderin, nyhetschef på Dagens ETC hävdar att Park är nazist.

"Varför kallar @sr_ekot Dan Park för "kontroversiell konstnär". Han är nazist. Jag såg honom marschera med SvP i Sthlm förra året."

https://twitter.com/eigilsoderin/status/485799810570932224

Själv tycker jag det ser ut som att står och kollar på med en kasse öl i näven.
Vad säger ni?

En annan fråga är ju om en nazist aldrig kan vara konstnär, utan bara vara nazist?
Senast redigerad av Sonny-Sumo 2014-07-06 kl. 20:13.
Citera
2014-07-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ni hycklar lika mycket, finns ingen princip hos er som skulle hindra er från att fängsla meningsmotståndare. Ni har inget i den här yttrandefrihetsfrågan att göra då ni inte har något kapital. Ni är lika livsfarliga som vänstern, staten skall användas som ett slagtra för att förtrycka andra, den enda skillnaden är om man är vänster eller högerhänt.

Nej, nu är det dags för liberaler att kliva in och fördöma den här galenskapen, Bard, vart är du?

Det är en liberal regim som har fängslat Park och som lät vänsterpöblen angripa den modiga galleristen -- så vem fan är det som ska "kliva fram"? Ni liberaler börjar låta som kommunister. Man förnekar den totalitära real-liberalismen, och pekar istället på den "riktiga liberalismen" som finns i gamla dammiga böcker från 1800-talet.
Citera
2014-07-06, 22:38
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Eigil Söderin, nyhetschef på Dagens ETC hävdar att Park är nazist.

"Varför kallar @sr_ekot Dan Park för "kontroversiell konstnär". Han är nazist. Jag såg honom marschera med SvP i Sthlm förra året."

https://twitter.com/eigilsoderin/status/485799810570932224

Själv tycker jag det ser ut som att står och kollar på med en kasse öl i näven.
Vad säger ni?

En annan fråga är ju om en nazist aldrig kan vara konstnär, utan bara vara nazist?

Att förbjuda någon att måla rasistisk konst är som att säga till någon att inte tänka på en blå elefant. Man hade aldrig tänkt på den jävla elefanten om ingen hade förbjudit en att tänka på den.
Citera
2014-07-06, 23:15
Medlem
TerminalVelocitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hansl77
Vet någon vem åklagaren är?

Kan det va stolpskottet Jörgen Larsson som skall visa sig på styva linan igen? Ett sjukare sadistsvin hittar man inte i hela Sverige.

Detta initiativ av åklagare från det sjuka Malmökontoret visar hur maktgalna vissa åklagare blir av att de kunnat rövknulla en person tidigare (i detta fallet Dan Parks), med hjälp av okunniga jäviga idioter i tingsrätten.

Den hyllade blattemulatt konstnären som hade gjort en nidtårta på en blåneger med ett skrikande ansikte som kulturministern åt en bit av dennes stackars kropp. Varför var inte detta ett grovt brott mot lagen om hets mot folkgrupp?

Svenska rättsväsendet är 100% korrumperat. Det enda de är duktiga på är propaganda som lurar medelsvensson att svenska rättsväsendet är något rättssäkert och fint. URK, man spyr!
Citera
2014-07-06, 23:28
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminalVelocity

Den hyllade blattemulatt konstnären som hade gjort en nidtårta på en blåneger med ett skrikande ansikte som kulturministern åt en bit av dennes stackars kropp. Varför var inte detta ett grovt brott mot lagen om hets mot folkgrupp?

Jag antar att du syftar på Makode Linde...
Han får faktiskt ganska mycket skit av samma folk som håller på och jagar Park (Afrosvenskarna.), men varför "statens representanter för den goda moralen" inte åtalar honom handlar väl om att de inte riktigt vet hur de ska hantera någon som driver med "sin egen" folkgrupp.
Citera
2014-07-06, 23:30
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Det är en liberal regim som har fängslat Park och som lät vänsterpöblen angripa den modiga galleristen -- så vem fan är det som ska "kliva fram"? Ni liberaler börjar låta som kommunister. Man förnekar den totalitära real-liberalismen, och pekar istället på den "riktiga liberalismen" som finns i gamla dammiga böcker från 1800-talet.

Kan inget om DP eller hans konst. Däremot är det förjävligt att polisen med mediaelitens uppenbara stöd går in och beslagtar konst!!

Är det då konst, undrar någon? Ja, naturligtvis. Till och med utställt på ett galleri!

Är det HMF? Nej,definitivt inte. Hoppas detta går till åtal och bör domstolssak. DP kommer att frias eftersom det är som flera påpekat absurt att fängsla konstnärer. Jämför med filmer som Borat eller Undercover brother som spelar hejdlöst på fördomar om Kazaker resp svarta. Syftet är provokation och underhållning, inte att hetsa.
Citera
2014-07-06, 23:37
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men...

sjunga om att hänga Jimmie Åkesson i en lyktstolpe eller ha en T-shirt där JÅ sparkas blodig av invandrare är OK, men att göra tavlor och ställa ut i ett galleri är inte OK. Eller vänta - att göra tavlor som är regimkritiska och ställa ut i ett galleri är inte OK.

Jag är ånyo chockad över vad som händer i Sverige. Hur kunde det gamla Sverige försvinna så fort?! Vad hände med satir och yttrandefriheten?

Som någon annan skrev i en annan tråd, så länge vi har "demokrati" kan vi inget göra men när vi har diktatur då kan vi slå tillbaka mot de som förtjänar det.
Citera
2014-07-06, 23:58
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Man kan välja att ta ställning också. Det är inte per definition ett sämre alternativ,
mot att göra som du beskriver. Att tillåta precis allt.

Japp, man kan välja att ta ställning.
Jag har personligen medvetet valt att ta ställning för oinskränkt yttrandefrihet för alla alltid om allt.

Citat:
Att tillåta precis allt låter fint i teorin, men i praktiken så finns det tusentals lagar
och förordningar som skapar ett samhälle. Anarki är ju ett alternativ, men det
är inget jag personligen förespråkar.

Nu har det här ingenting med Dan Park att göra men du har antagligen inte en aning om vad anarki är... Anarki handlar om att inte ha någon ledare, inte om att ha ett laglöst samhälle; det är liksom två vitt skilda ideologier.

Jag personligen förespråkar anarki.

Citat:
Många här inne som inte riktigt förstå kopplingen mellan lagar-samhälle-yttrandefrihet.

Finns även en del här inne som inte förstår att de inte förutsätter varandra.

Citat:
Yttrandefrihet, enligt er definition, skulle vara att man i den här tråden plötsligt
skulle kunna börja skriva recept på grönkålssoppa. Men sådana inlägg blir
bortplockade av moderatorer och renderar en varning i värsta fall.

Nej, så definierar inte jag yttrandefrihet.
Men du har ju all rätt att uttrycka dina snedvridna och mer än lite skeva spekulationer om hur andra ser på saker och ting. Det kan du göra tack vare yttrandefriheten.

Citat:
Lika väl som att konstnärer inte kan hetsa mot en viss folkgrupp, kan inte
en annan konstnär hänga ut tavlor på privatpersoner föreställande dem
knulla grisar i röven. De privatpersonerna har rätt att ringa polisen och
få de tavlorna nedplockade.

Vad baserar du detta antagande på?
Vem är det som avgör att den personen har rätten att ställa sig över konstnärens uttryck?

Citat:
Ni förstår inte att ALLT kan inte vara lagligt. Jag har inga problem med
att acceptera viss inskränkning i yttrandefriheten

Jag förstår att allt inte kan vara lagligt, men jag är inte villig att acceptera några inskränkningar i yttrandefriheten.
Citera
2014-07-07, 00:53
Medlem
baggebo1s avatar
Här kan man se verken som ställs ut:

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.727234104010070&type=3&l=f6a41031ad

Jag är lite förtjust i Sverige-Emokraterna, faktiskt. Och crackniggern med pipanspelningen.

Varenda kommunist som lipar på twitter för att SR och SVT kallar det här konst vet att det är konst, och att det håller hög kvalitet. Det är därför de är så rädda. "Inga demoner på gatan" sammanfattar sektvänstern rätt bra.
Senast redigerad av baggebo1 2014-07-07 kl. 01:07.
Citera
2014-07-07, 02:02
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag finner fan inga ord för detta. När det konstnärliga uttrycket ligger så löst till så är det inte långt kvar till det totala förfallet. Måste utövare av politisk satir börja självcensurera sig för att inte riskera att råka ut för gummilagen HMF så har det gått för långt.

Konst måste få uppröra, skapa känslor och får betraktaren att tänka efter, byta perspektiv, se saker från ena hållet och med ett annat perspektiv få betraktaren att se det absurda i saker. Om konstnären inte tillåts göra sin konst "rasistisk" så får vi aldrig se det perspektivet. Det är som att stryka en del av svensk historia, bara det att vi inte stryker dåtiden, vi stryker nutiden så att framtiden inte får veta hur det var nu.

Hur var det nu, konst som en spegel av samtiden? Gäller inte det längre?
Citera
2014-07-07, 03:22
Medlem
Scanias avatar
Vernda jävla idiot med IQ över 100 fattar satiren i Dan Parks konstverk, utom de som är förblindade och mentalt låsta. Det är ju inte så att Dan Park ville se varenda afrosvensk hängandes i en hängsnara. Tvärtom. Han ville exponera hyckleriet kring rasismen, speciellt när det i detta rättsfallet visade sig vara en klan kurder som angrep den svarte killen med sin 1 1/2-årige son. Media lade ned bevakningen direkt. Och när proffsnegeroffret Jallow Momodou blandar sig in i leken är det bara för att han luktar pengar. Däri ligger Dan Parks genuina satir.
Citera
2014-07-07, 03:34
Medlem
Scanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania
Vernda jävla idiot med IQ över 100 fattar satiren i Dan Parks konstverk, utom de som är förblindade och mentalt låsta. Det är ju inte så att Dan Park ville se varenda afrosvensk hängandes i en hängsnara. Tvärtom. Han ville exponera hyckleriet kring rasismen, speciellt när det i detta rättsfallet visade sig vara en klan kurder som angrep den svarte killen med sin 1 1/2-årige son. Media lade ned bevakningen direkt. Och när proffsnegeroffret Jallow Momodou blandar sig in i leken är det bara för att han luktar pengar. Däri ligger Dan Parks genuina satir.

Övriga av Dan Parks satirer kan förklaras för dumskallar mot begäran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in