2014-07-05, 22:12
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Blir ju omöjligt att ha en sådan här diskussion utan att generalisera, och rent generellt är den genomsnittliga nivån på mat i England jäkligt sunkig, kan jag säga efter sex år i London. Men, bra mat kan man hitta överallt, och det finns jäkligt mycket bra även i London.

Maten i Bolivia rent generellt är tråkig som fan, och torr, men så har dom Gustu, Jardin de Asia, Red Monkey här i La Paz som inte skulle skämma för sig någonstans.

med undantag för the fhat duck är engelsk mat nåt så djävulskt illa jo. men ännu värre är faktiskt skottland! satan i gatan säger jag bara. alla har hört talas om Haggis men kanske inte så många har hört talas om friterad snickers med ketchup i Edinburgh. eller varför inte helfriterad kebabpizza i Glasgow. jag skojar alltså inte btw
Citera
2014-07-05, 22:40
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
med undantag för the fhat duck är engelsk mat nåt så djävulskt illa jo. men ännu värre är faktiskt skottland! satan i gatan säger jag bara. alla har hört talas om Haggis men kanske inte så många har hört talas om friterad snickers med ketchup i Edinburgh. eller varför inte helfriterad kebabpizza i Glasgow. jag skojar alltså inte btw

Nu finns det ju såklart en massa exempel på sjukt bra restauranger i England också. Alla Rick Stein haken i padstow, the square i London, inn on the lake utanför basingstoke, la luna i godalming, tamarind i London, listan kan bokstavligen göras hur lång som helst. Några av världens bästa restauranger ligger i London med omnejd. Asia de cuba i st Martins lanes hotel...mmmmm.... Min favorit i hela världen.
Citera
2014-07-05, 22:49
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
men kanske inte så många har hört talas om friterad snickers med ketchup i Edinburgh. eller varför inte helfriterad kebabpizza i Glasgow. jag skojar alltså inte btw
Detta låter ju helt sjukt. Som något från en dålig kommedi. Sen har väll Storbrittanien väldigt dålig och ohälsosam mat rent generellt? Fettman har ju närmast exploderat där.
Citera
2014-07-05, 22:51
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Nu finns det ju såklart en massa exempel på sjukt bra restauranger i England också. Alla Rick Stein haken i padstow, the square i London, inn on the lake utanför basingstoke, la luna i godalming, tamarind i London, listan kan bokstavligen göras hur lång som helst. Några av världens bästa restauranger ligger i London med omnejd. Asia de cuba i st Martins lanes hotel...mmmmm.... Min favorit i hela världen.

mm, bra exempel faktiskt. dock sätter jag fhat som helt ohotad etta. men du har rätt, i London finns galet många världsklassrestauranger! ännu inte provat någon av olivers dock
Citera
2014-07-06, 01:02
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Detta låter ju helt sjukt. Som något från en dålig kommedi. Sen har väll Storbrittanien väldigt dålig och ohälsosam mat rent generellt? Fettman har ju närmast exploderat där.

fetman finns överallt, världsrekord har Tonga tror jag
Citera
2014-07-06, 07:35
Medlem
klybans avatar
Citat:
fetman finns överallt, världsrekord har Tonga tror jag
Mexiko har gått om USA i att vara världens fetaste, gjorde detta för inte allt så länge.
Men Tonga, är det en kulturell grej?
Citera
2014-07-06, 08:39
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mexiko har gått om USA i att vara världens fetaste, gjorde detta för inte allt så länge.

Har också läst det där.
Då har alltså Mexiko och USA den sämsta maten.
Citera
2014-07-06, 09:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Har också läst det där.
Då har alltså Mexiko och USA den sämsta maten.
Ne, den slutsatsen går inte dra.
Bara att en del äter fel.
Citera
2014-07-06, 09:39
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

förmodligen fortfarande ett tecken på att man har pengar jo. läste om ännu värre dårskap i Mauretanien där mammorna börjar tvångsmata sina döttrar redan i bebisålder. eftersom där blir enbart tjocka brudar bortgifta, tecken på fertilitet. vidare har jag förstått att sockerberoendet har nått nya höjder i indien varpå 100miljoner blivit både feta och fått diabetes.
Citera
2014-07-06, 15:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
förmodligen fortfarande ett tecken på att man har pengar jo. läste om ännu värre dårskap i Mauretanien där mammorna börjar tvångsmata sina döttrar redan i bebisålder. eftersom där blir enbart tjocka brudar bortgifta, tecken på fertilitet. vidare har jag förstått att sockerberoendet har nått nya höjder i indien varpå 100miljoner blivit både feta och fått diabetes.
Sjukt vad konstiga ideal vi har i samhället.
Sen är ju all processerad mat ett problem, snabbmaten och socker helt klart.

Men tråden är väl egentligen inte om denna mat, utan den inhemska husmanskosten och traditionella rätter.
Eller?
Då jag finner vi har halkat över lite väl mycket på, donken och annat.
Citera
2014-07-06, 15:14
Medlem
Knotknets avatar
Efter årets sommarsemester kan jag återigen konstatera att Turkiet är sämst av alla länder jag besökt. Turkar kan fan inte tillaga mat. Och deras kebab är sämst i världen. Inkompetent folkslag.
Citera
2014-07-06, 15:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Efter årets sommarsemester kan jag återigen konstatera att Turkiet är sämst av alla länder jag besökt. Turkar kan fan inte tillaga mat. Och deras kebab är sämst i världen. Inkompetent folkslag.
Aldrig hört någon säga nått liknande om Turkisk mat innan.
Vart var du som var så dåligt?
Min erfarenhet är tvärtom, TOTALT tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in