Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-06, 04:49
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Denna FU kommer vara kort och rätt så ointressant.

Näe, det är sällan något lika spännande händer inom detta område i Sverige ju! Det här kommer att gå till historien. När FUP:en läggs fram så kommer jag att vara som ett barn på julafton!!! Jag är nyfiken på hela händelseförloppet, om hammaren kom fram genast eller efter ett tag, vad ljuden grannarna hörde kunde ha varit för något, om LL dog genast eller om det tog lång tid, vilka skador hon hade, hur styckningen gått till, vad JH hade för skada/skador, motiv... allt! Det är så många frågor just nu men inga bra svar. JH:s mentala status är jag mindre intresserad av dock då jag känner mig rätt säker på att inget spännande kommer att upptäckas där. Högst lite ångest och depression innan och sen lite mer av den varan efteråt.
Citera
2014-07-06, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Har hon barn? Hade LL barn?

LL hade inga barn, barnet på hennes facebook är hennes brors son.
En förövrigt underbar liten kille, som mist sin kärleksfulla Faster!

Jag tror inte heller JH har barn.
Citera
2014-07-06, 08:21
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag vet inte hur länge som är normalt. Här finns inget att utreda tycker jag. Mördaren har erkänt. Inga tveksamheter alls tycker jag. Detta hade jag kunnat lösa på en förmiddag.

Var i finner du intresse av att diskutera i denna tråd om du anser att allt annat än dina rabiata lösningar är det korrekta?

Du hade definitivt inte klarat av att lösa detta brott, det märker man på ditt märkliga sätt att resonera och frånvaron av objektivitet.

Även om JH har erkänt är det mycket arbete som ska göras ändå, för om du hade löst detta på en förmiddag så hade hon bara blivit dömd för vållande till annans död.
Citera
2014-07-06, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Var i finner du intresse av att diskutera i denna tråd om du anser att allt annat än dina rabiata lösningar är det korrekta?

Du hade definitivt inte klarat av att lösa detta brott, det märker man på ditt märkliga sätt att resonera och frånvaron av objektivitet.

Även om JH har erkänt är det mycket arbete som ska göras ändå, för om du hade löst detta på en förmiddag så hade hon bara blivit dömd för vållande till annans död.

Håller med Lalajalaj, Åklagaren måste ju dessutom även fixa ett ordentligt bevisläge. Och det gör man definitivt inte på en förmiddag.
så även om JH har erkänt en liten del o berättat om händelsen så MÅSTE polisen/Åklagaren "gräva" djupt så att inte JH kommer undan med något så att ev straff blir för kort/långt.
Nu anser jag att hon borde få livstid x4 o besöksförbud. Men det är ju orimligt....tyvärr.
Citera
2014-07-06, 12:55
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Tror fortfarande det ligger mer bakom än att hon bara blev galen. Graviditet eller skyddande av JA är inte alls en dum teori.

Precis! Gravid och att han lovar att ta hand om deras kärleksbarn medans hon är i fängelse.
Han kanske råkade dunka ner LL på morgonen (det förklara hammaren i bakhuvudet), ringde JH och bad henne ställa upp...
Citera
2014-07-06, 13:27
Medlem
afvongreves avatar
Varför skyddas svenska mördare av media? Om man jämför med USA - ett mord som skedde samma dag 18/6, Justin Ross Harris, Atlanta, lät avsiktligt sin 2-årige son dö i en stekhet bil. Det finns en massa bilder på honom. Men JH är pixlad. Samma med han som eldade upp sina två barn på Dalarö. Jag såg aldrig några bilder på honom i tidningarna. Eller fanns det det?
Citera
2014-07-06, 13:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Varför skyddas svenska mördare av media? Om man jämför med USA - ett mord som skedde samma dag 18/6, Justin Ross Harris, Atlanta, lät avsiktligt sin 2-årige son dö i en stekhet bil. Det finns en massa bilder på honom. Men JH är pixlad. Samma med han som eldade upp sina två barn på Dalarö. Jag såg aldrig några bilder på honom i tidningarna. Eller fanns det det?
Ta den diskussionen i Media och journalistik istället.

/Mod
Citera
2014-07-06, 13:36
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem har sagt det?

Sannolikt forslades kroppen bort på natten innan media fick veta något.

Knut-Evert

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
För att gå tillbaka till "paketen" på skrindan som har diskuterats tidigare i tråden.

Det var kroppsdelarna som fraktades bort från dumpningsplatsen.
Torso i det stora paketet, lemmar framför, och huvud/smådelar i lådan.
Det har skrivits att kroppsdelar enbart fraktas bort på bår i hygiensäck, men så var det inte i detta fall. Papper användes pga. att kroppen var väldigt färsk. Pappret liknar mjölkpapp som hantverkare använder vid täckning av golv för att skydda det. Detta papper är väldigt tåligt och släpper igenom väldigt lite fukt, blir inte blött, men är ändå ändå ingen fuktspärr. Det fungerar lite som en fuktbroms i en husvägg, släpper igenom precis lagom för att inte få fuktskador. Anledningen till varför detta användes var för att man inte vill stänga in färska fuktiga kroppsdelar i plast och därmed riskera kondens och fukt på kroppsdelarna som kan förstöra tekniska bevis.
Var det fel av polisen? Möjligt. Men då var det iaf.

Källa: Samma poliskälla som fick mig att skriva inlägg #4 i denna tråd...
Citera
2014-07-06, 13:49
Medlem
mathematicss avatar
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article45370.ab

Så ni menar att AB faktiskt har mage att lägga upp ett klipp på när en död människa i bitar transporteras iväg? Näää

Jag hoppas verkligen att de som skrev att; poliser inte hanterar kroppar så, har rätt
Senast redigerad av mathematics 2014-07-06 kl. 13:53.
Citera
2014-07-06, 13:53
Medlem
Ur dagens metro:
http://www.metro.se/nyheter/askersundsmordet-mycket-ovanligt/Hdzngf!DLVO97Owa0khfpPN2n6Pw/

Citat:
Brist på empati

Mikael Rying betonar att han inte känner till omständigheterna i Askersundsfallet. Men han tror att det krävs en speciell personlighetstyp för att klara av att stycka en kropp.

– Min bedömning är att gärningsmännen i dessa fall generellt har en allvarlig empatiskt störning. För en sådan här gärning är inte helt enkel att genomföra, vare sig psykiskt eller rent faktiskt.

återstår att se vad RPU visar. När kan man tänkas få reda på det?
Citera
2014-07-06, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
För att gå tillbaka till "paketen" på skrindan som har diskuterats tidigare i tråden.

Det var kroppsdelarna som fraktades bort från dumpningsplatsen.
Torso i det stora paketet, lemmar framför, och huvud/smådelar i lådan.
Det har skrivits att kroppsdelar enbart fraktas bort på bår i hygiensäck, men så var det inte i detta fall. Papper användes pga. att kroppen var väldigt färsk. Pappret liknar mjölkpapp som hantverkare använder vid täckning av golv för att skydda det. Detta papper är väldigt tåligt och släpper igenom väldigt lite fukt, blir inte blött, men är ändå ändå ingen fuktspärr. Det fungerar lite som en fuktbroms i en husvägg, släpper igenom precis lagom för att inte få fuktskador. Anledningen till varför detta användes var för att man inte vill stänga in färska fuktiga kroppsdelar i plast och därmed riskera kondens och fukt på kroppsdelarna som kan förstöra tekniska bevis.
Var det fel av polisen? Möjligt. Men då var det iaf.

Källa: Samma poliskälla som fick mig att skriva inlägg #4 i denna tråd...

Citat:
Ursprungligen postat av mathematics
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/brott-och-straff/article45370.ab

Så ni menar att AB faktiskt har mage att lägga upp ett klipp på när en död människa i bitar transporteras iväg? Näää

Vad säger att Aftonbladet visste vad det var i paketen?

Om det nu var så att det var kroppsdelarna, varför bar man inte dessa i papperspaket på en bår under ett täckelse?
Citera
2014-07-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad säger att Aftonbladet visste vad det var i paketen?

Om det nu var så att det var kroppsdelarna, varför bar man inte dessa i papperspaket på en bår under ett täckelse?

Tror faktiskt inte Aftonbladet kände till vad som ligger i papperspaketen. Mer än möjligen något som har med mordet att göra. Som även "VI" vet.

Väldigt dåligt av POLISEN om de fraktar den styckade LL på sådant sätt.

VEM är Poliskällan som läcker som ett såll? dyker upp en "gammal" kompis på min näthinna... Som gärna satte dit sina grannar/vänner...Känns nästan som om det är han...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in