Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-06, 16:00
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jobbigt att stycka någon i en duschkabin. Badkaret bör nästa lägenhetsägare byta ut för det bär nog på en otäck historia.

Jag hade gärna gått på rättegången men jag bor för långt bort

Fast vi vet ju inte..... Kanske J.A rentav tänkt sig bo kvar i lägenheten???
(Jo - jag vet att detta skulle vara märkligt, men konstigare saker har ju hänt i världen).
Fortfarande är det dock fullt neddragna persienner i lägenheten.
Passerade igår när jag var och handlade i A-sund.
Citera
2014-10-06, 18:08
Medlem
nil550n90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Varför?
Jag ska vittna. Datum för rättegång är inte klart än men det är sagt att den ska hållas tidigt i november. Dom har skjutit på det hela tiden.
Citera
2014-10-06, 19:16
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nil550n90
Jag ska vittna. Datum för rättegång är inte klart än men det är sagt att den ska hållas tidigt i november. Dom har skjutit på det hela tiden.

Usch då .
Du kanske kan berätta för oss här när det blir spikat datum för rättegångs-start?
Citera
2014-10-06, 19:53
Medlem
Kexet65s avatar
Är det från tingsrätten i Örebro man beställer FUP? Det vill säga när den släpps???
Och nästa fråga: I vilket format får man den? På CD-skiva eller?
Tänkte ringa och kolla i morgon....
Citera
2014-10-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Är det från tingsrätten i Örebro man beställer FUP? Det vill säga när den släpps???
Och nästa fråga: I vilket format får man den? På CD-skiva eller?
Tänkte ringa och kolla i morgon....

Du kan spara det samtalet,finns inte tillgänglig förrän åtal väcks.... skulle tippa om 2-3 veckor... Kommer som pdf-fil
Citera
2014-10-06, 20:45
Medlem
Fruktkonfektyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swehammer
Du kan spara det samtalet,finns inte tillgänglig förrän åtal väcks.... skulle tippa om 2-3 veckor... Kommer som pdf-fil
Bör också gå att få den utskriven till självkostnadspris om man föredrar det.
Citera
2014-10-07, 01:49
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nil550n90

Utan att vara det minsta otrevlig förslår jag att du lämnar den här tråden för tillfället - eller åtminstone avstår från att skriva i den - till dess du lämnat ditt vittnesmål. Det finns brottsfall i samtiden där deltagande av vittnen i diskussionstrådar på Flashback har påverkat domstolens bedömningen av vittnets trovärdighet.

Den medborgerliga plikten att vittna tycker jag är viktigare än att själv delta i en sådan här tråd. Och tro mig -tråden kommer fortfarande vara kvar när du är klar med rättegången.

Lycka till för övrigt!
Citera
2014-10-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Utan att vara det minsta otrevlig förslår jag att du lämnar den här tråden för tillfället - eller åtminstone avstår från att skriva i den - till dess du lämnat ditt vittnesmål. Det finns brottsfall i samtiden där deltagande av vittnen i diskussionstrådar på Flashback har påverkat domstolens bedömningen av vittnets trovärdighet.

Den medborgerliga plikten att vittna tycker jag är viktigare än att själv delta i en sådan här tråd. Och tro mig -tråden kommer fortfarande vara kvar när du är klar med rättegången.

Lycka till för övrigt!

Låter väldigt vettigt tycker jag!!
Citera
2014-10-07, 17:01
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nykoping
Låter väldigt vettigt tycker jag!!

Håller fullständigt med och ännu viktigare är det nog med tanke på den nära kopplingen till GM!
Citera
2014-10-08, 12:36
Medlem
Kexet65s avatar
Jaha - då vet vi det då!

http://na.se/nyheter/askersund/1.2669347-styckmordsatal-uppskjutet
Citera
2014-10-08, 12:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jaha - då vet vi det då!

http://na.se/nyheter/askersund/1.2669347-styckmordsatal-uppskjutet
Lite text om länken skulle gå sönder:
Citat:
Styckmordsåtal uppskjutet
[...]
Han tror att åtal först kommer att kunna väckas i november.
Sedan tidigare har Rättsmedicinalverket konstaterat att 24-åringen inte begick gärningen under påverkan av allvarlig psykisk störning.
Citera
2014-10-14, 17:54
Medlem
Kexet65s avatar
Ska bli spännande att se om detta fall omnämns i Veckans Brott med Leif GW som börjar ikväll igen....
Såna här allvarliga brott brukar ju (normalt sett) alltid tas upp i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in