Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-05, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, låt oss säga att JH kom dit för att "bara" hota sin rival.
Någonting gjorde i alla fall att hon fick användning av den hammare som hon av någon
anledning medfört. Ett eller flera slag i huvudet "i stundens hetta" sker.

Men sedan då: Uppenbarligen har inte LL tagit emot besökaren med en kniv i handen
utan vad som ägt rum är att JH efter att ha slagit ner LL beger sig ut till köket och
hämtar en kökskniv.
Varför gör hon det?
Varför stannar hon inte vid hammarslagen som hon blivit "tvungen" att utdela när det
hettat till mellan de två i gryningen?
Varför börjar hon hugga rivalen när hon ligger ner och uppenbart är försatt ur allt
stridbart skick? Vilket syfte har hon då när hon väljer att attackera med något så livsfarligt
som en kniv?
Hon avstår från att besinna sig. Hon går vidare. Hon bör ha full insikt om vad knivhuggen
kan innebära för den angripnes vidkommande. Denne är redan skadad.
Så varför upphör inte JH att agera gentemot LL när hammarslagen fallit tillräckligt
många gånger?

Med knivens närvaro i handen på besökaren utraderas enligt min ringa mening allt som
kan få detta att reduceras till annat än ett överlagt dödande. Och av ohyggligaste slag.
Hänsynslöst agerat. Och med styckningen visar GM en total respektlöshet inför sitt offer.
Lyssna. https://www.youtube.com/watch?v=nVdWr9EJisg Vad säger att de inte satt och drack kaffe, och något gick snett? Kanske LL hade kniven. Varför måste du alltid tro det värsta?
Citera
2014-07-05, 23:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Lyssna. https://www.youtube.com/watch?v=nVdWr9EJisg Vad säger att de inte satt och drack kaffe, och något gick snett? Kanske LL hade kniven. Varför måste du alltid tro det värsta?
Det verkar inte så att döma av uppgifterna i aftonbladet:

Inne i lägenheten hämtade den 24-åriga kvinnan en kniv och högg sedan upprepade gånger sin kärleksrival i kroppen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19136354.ab

(Bra musikval. Olle A. gillas. Men här i Askersund bidde det nog inget kaffe i morgonen.
Det bidde istället ett smärre blodbad. Det kunde ha stannat vid "trubbel" men JH valde
att göra mer än så av det; sin konflikt med rivalen. Hon valde att förgöra istället för
att försonas.)
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-05 kl. 23:41.
Citera
2014-07-05, 23:30
Medlem
Docklands avatar
Vad är det som drar ut på tiden? RPU? Det har väl gått någon vecka redan. Hon borde redan varit dömd och i fängelse. Är det semestertider som drar ut på tiden?
Citera
2014-07-05, 23:35
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Quarrel du brukar ha teorier om såna här fall men det där var nog den sämsta hittills? Jag tror att hon åker på mord ändå i slutet?
Citera
2014-07-05, 23:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowman666
Quarrel du brukar ha teorier om såna här fall men det där var nog den sämsta hittills? Jag tror att hon åker på mord ändå i slutet?
Jag har ingen teori. Jag vill bara säga att vi vet ingenting om vad som hände i lägenheten, och kan inte bedöma brottsrubriceringen.
Citera
2014-07-05, 23:53
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Jag har ingen teori. Jag vill bara säga att vi vet ingenting om vad som hände i lägenheten, och kan inte bedöma brottsrubriceringen.
Där har du rätt, FUP kommer att bli ovanligt intressant i det här fallet
Citera
2014-07-06, 00:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vad är det som drar ut på tiden? RPU? Det har väl gått någon vecka redan. Hon borde redan varit dömd och i fängelse. Är det semestertider som drar ut på tiden?
Så fort går det aldrig.
Det dröjer bra länge innan vi är framme vid en rättegång och eventuellt fängelsestraff
att avtjäna för vederbörande.
Lämnar därmed en liten öppning för att det kan sluta med rättspsykiatrisk vård fast
ingenting tyder väl egentligen på att det kan komma i fråga. Men man vet ju aldrig?

edit: Det har ju bara passerat drygt 2 veckor sedan händelserna i Askersund.
Citera
2014-07-06, 00:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så fort går det aldrig.
Det dröjer bra länge innan vi är framme vid en rättegång och eventuellt fängelsestraff
att avtjäna för vederbörande.
Lämnar därmed en liten öppning för att det kan sluta med rättspsykiatrisk vård fast
ingenting tyder väl egentligen på att det kan komma i fråga. Men man vet ju aldrig?

edit: Det har ju bara passerat drygt 2 veckor sedan händelserna i Askersund.

Jag vet inte hur länge som är normalt. Här finns inget att utreda tycker jag. Mördaren har erkänt. Inga tveksamheter alls tycker jag. Detta hade jag kunnat lösa på en förmiddag.
Citera
2014-07-06, 01:03
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Jag vet inte hur länge som är normalt. Här finns inget att utreda tycker jag. Mördaren har erkänt. Inga tveksamheter alls tycker jag. Detta hade jag kunnat lösa på en förmiddag.

Vi kanske inte ens behöver en rättegång? Jag förmodar att du inte heller är intresserad av att läsa FUP?
Citera
2014-07-06, 01:17
Medlem
Citat:

Det ska bevisas, samt att hon kan börja neka helt plötsligt.
Citera
2014-07-06, 01:38
Medlem
Citat:

Hon har erkänt misshandel och vållande till annans död och nu måste man ju försöka samla ihop bevis mm och se om man kan matcha hennes berättelse med eventuella vittnesmål och andra bevis.

Måste ju undersöka alla ställen hon varit den dagen då hon säkerligen inte säger exakt allting till poliserna.
Citera
2014-07-06, 02:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vi kanske inte ens behöver en rättegång? Jag förmodar att du inte heller är intresserad av att läsa FUP?

Denna FU kommer vara kort och rätt så ointressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in