Citat:
Ursprungligen postat av
Luxaxaria
Lilla pojken Euronymous?, han var 25 år när han dog och hade varit med i Black/Death scenen sedan starten 84
Bla bla bla. Faktum är att din onda satanistidol inte vågade säga emot sina föräldrar fast han var en supersatanist och 25 år gammal. Han skrev bra riff, men utöver det så var han en posör som personifierade ordspråket "stor i orden, liten på jorden."
När greve Grisnacke, Bård, Samoth och de övriga som faktiskt brände ner kyrkor och dödade folk kom till Helvete och berättade om det så var det väldigt tyst från Öysteins sida. Han gjorde en massa planer på hur man skulle bränna och spränga kyrkor, döda rivaler som han tyckte hädat scenen osv., men det blev aldrig nåt av det. Alla minns väl hur Öystein sade att om Therion kom till Norge och spelade sin life metal så skulle hela Norges black-metalbefolkning vara där med knivar, knivar som skär djupt. Ändå hände det inget förrän en ensam psyksjuk emobrud som dyrkade Burzum fick för sig att hon skulle tända eld på Christoffers hus.
Öystein var en fjant, en posör, precis som de "nallebjörnar" du skriver om i dagens band.