Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-11, 14:52
  #181
Medlem
Tycker att det är väldigt intressant att de flesta i Eriks familj verkar vara väldigt högutbildade medan han själv kör sitt egna race totalt. Jävligt coolt faktiskt.
Citera
2014-01-22, 21:05
  #182
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
En hyfsat färsk intervju som ställer i princip exakt samma frågor som den här tråden:

http://www.metalblast.net/2012/08/watain-interview/

Kan inte tolka den på annat sätt som att killen menar allvar fullt ut. Men han går nog över gränsen här på ett sätt som riskerar att bita honom i arslet rätt rejält. En sak att uppmana terrordåd i en obskyr blogg, men nu snackar vi en rätt ansedd publikation.

Skulle någon dåre ta honom på orden blir det nog inga fler grammisar om man säger...

Watains målgrupp är osäkra fjortisar. Hur många sådana är kapabla att begå terrordåd, tror du? Och mycket riktigt har det inte blivit några heller.

Nästan så att man tycker synd om den lilla kraken. Sitter och snackar om hur underground scenen var när de släppte sina första prylar. 1998! Nu är Watains fans i huvudsak fjortisar, och det är väl därför hans löjliga Harry Potter-magi/religion-idéer tas emot med ett unisont asgarv, så de kanske låter sig luras, men alla som var med under födelsen och framväxten av extrem metal hånler. När de släppte sina första grejer var internet stort sedan länge och Napster föddes i den vevan. Väldigt, väldigt långt ifrån tape trading och frimärken med lim på (så att man kunde återanvända dem). Watain rider på den våg av kommersiell "black metal" som band som Cradle of Filth skapade.

Vad gäller deras budskap så är det bara skrattretande. Justin Bieber erbjuder mer djup än lille Danielssons Harry Potter-fantasier.

Jo, man skulle kunna tycka synd om den stackars posören, men när den skinntorre förvuxne fjortisen sitter och uppmanar till terrordåd och pratar om hur roligt det är att se folk lida, har han avsagt sig rätten till empati. Springer jag på den spenslige lille tönten någon gång, lovar jag att slå trollkarlshatten av huvudet på honom, så får han väl gå hem och gråta och lägga en förbannelse över mig.
Citera
2014-01-23, 00:11
  #183
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Watains målgrupp är osäkra fjortisar. Hur många sådana är kapabla att begå terrordåd, tror du? Och mycket riktigt har det inte blivit några heller.

Nästan så att man tycker synd om den lilla kraken. Sitter och snackar om hur underground scenen var när de släppte sina första prylar. 1998! Nu är Watains fans i huvudsak fjortisar, och det är väl därför hans löjliga Harry Potter-magi/religion-idéer tas emot med ett unisont asgarv, så de kanske låter sig luras, men alla som var med under födelsen och framväxten av extrem metal hånler. När de släppte sina första grejer var internet stort sedan länge och Napster föddes i den vevan. Väldigt, väldigt långt ifrån tape trading och frimärken med lim på (så att man kunde återanvända dem). Watain rider på den våg av kommersiell "black metal" som band som Cradle of Filth skapade.

Vad gäller deras budskap så är det bara skrattretande. Justin Bieber erbjuder mer djup än lille Danielssons Harry Potter-fantasier.

Jo, man skulle kunna tycka synd om den stackars posören, men när den skinntorre förvuxne fjortisen sitter och uppmanar till terrordåd och pratar om hur roligt det är att se folk lida, har han avsagt sig rätten till empati. Springer jag på den spenslige lille tönten någon gång, lovar jag att slå trollkarlshatten av huvudet på honom, så får han väl gå hem och gråta och lägga en förbannelse över mig.


Fan du kan väl åtminstonde försöka få det att låta som att du inte trollar?
Citera
2014-04-13, 18:03
  #184
Medlem
Waldschrats avatar
Nån som vet hur det gick till att Carl McCoy (Fields of the Nephilim) sjöng på en av deras låtar?
Citera
2014-04-19, 19:07
  #185
Medlem
Kan någon bekräfta att Erik Danielsson skrev texten till "Aendalykt" av Armagedda på plattan Ond Spiritism? Så sjukt bra text.
Citera
2014-04-20, 19:40
  #186
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Nån som vet hur det gick till att Carl McCoy (Fields of the Nephilim) sjöng på en av deras låtar?
Vad fan tror du? De frågade honom, han sade ja.
Citera
2014-04-29, 00:34
  #187
Medlem
netopyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Nån som vet hur det gick till att Carl McCoy (Fields of the Nephilim) sjöng på en av deras låtar?

Erik är ett stort fan och dom har säkert haft kontakt. I nån intervju sa han att han skicka texten och Carl diggade det och snackade in sitt parti.
Citera
2014-06-30, 21:06
  #188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxynglet
Stötte på E och Erik från Nifelheim på Getaway i år, verkade va riktig trevliga killar trots att jag var packad som ett as och i all dimma kom på den briljanta idén att klappa E på axeln och berömma honom för Opus Diaboli. Sen kanske jag råkade säga något, helt utan mening, som kan föra vibbarna till de beryktade videorna om Nifelheim som "hårdrocksbröderna", men trots detta utan att åka på en känga. Jag tror folk försöker måla upp E till att vara nån sorts våldsam person, men i själva verket är han jävligt PR-medveten och eftertänksam med vad han gör och säger på det privata planet skulle jag tro.

Har en liten anekdot om herr Erik från Getaway 2012...

Jag och två polare drog oss in i publiken till Behemoth, plötsligt märker jag ett tumult bakom mig, vänder mig om och ser att någon har hoppat på polarn bakifrån och sliter som en jävla galning i hans jacka, när han vänder sig om för att försvara sig så sliter personen av han glasögonen och kastar dem in i publiken (han är typ blind utan brillor och blir rätt ställd). Vi rycker in och frågar vad fan snubben håller på med, snabbt som fan drar han sig tillbaka och börjar kasta grus och sten på oss och samtidigt dyker en större filur upp som en skyddsvakt och laddar med en knytnäve mot mig och typ väntar på att vi ska göra något mer, då ser jag att det var Erik som hoppade på han och kastade sten och jag tror att det är Pelle som står med knytnäven i högsta hugg, så vi drar med polarn och går snabbt in i publiken. Erik försökte ganska snabbt smälta in i publiken igen, stod där med luvan nerdragen over pannan.
Vi hittade brillorna som tur var.

Varför gjorde han det här? Min teori är att han störde sig på, eller tog illa upp av, att polarn hade ett upp och ner-vänt kors i silvertejp på ryggen på skinnjackan (lite poser-fasoner) och E var förmodligen pumpad inför Behemoth och kände sig Evil as fuck.
Jag hade en Watain-tröja på mig, kändes ganska skumt, men de verkar ju gilla att spöa sina fans har jag hört?

Så riktigt trevlig kille? Det kan han säkert vara. Men han kan även vara riktigt otrevlig.


Jag tror även att jag såg Selim Lemouchi i baren efter Behemoths gig, med en blödande läpp.
Selim tog ju sitt liv här i våras, synd på en så grym musiker.
Det är väl bara en tidsfråga innan Erik går samma väg.
__________________
Senast redigerad av bizzon 2014-06-30 kl. 21:10.
Citera
2014-06-30, 21:10
  #189
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzon
Det är väl bara en tidsfråga innan Erik går samma väg.

Nyfiken nu på varför, på grund av religionen, ungefär på samma grunder som Nödtveit?
Citera
2014-06-30, 22:24
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nyfiken nu på varför, på grund av religionen, ungefär på samma grunder som Nödtveit?

Ja.. religion, droger, mentalt tillstånd. Precis som Jon och Selim, de verkar ju ha (haft) väldigt lika syn på sin religion. Fast Selim verkar ju även haft problem med depressioner och hade en historia med grövre drogmissbruk.
Men om Erik nu är så "true" som han så hårt jobbar för att framställa sig själv, och det hela inte bara är en riktigt genomarbetad fasad, så är det nog som sagt bara en tidsfråga.
Citera
2014-07-05, 05:19
  #191
Avstängd
Luxaxarias avatar
Its only Rocknroll folks.

Skulle vara mycket grymmare om texterna sjöngs med ren röst och att tempot på musiken dämpades, det låter faktiskt löjligt. Leonard Cohen låter mer ondare, trovärdigare och mörkare än denna musik. Venom, Motorhead, Bathory, Mayhem och Burzum är de ultimata gängen inom denna musikgenre, resten är copyband.

De flesta inom denna genre av musik brukar mjukna efter ett tag. Skulle varit kul och veta hur personen Euronymous från Mayhem skulle varit idag om han fått leva. Han verkade vara en störd typ men en strålande och begåvad musiker. Hans riff är oemotståndliga, här kan vi snacka om känsla. Watain känns ganska utvattnade i jämförelse, kompetent kanske men saknar det där extra som norrmännen gav oss i början av 90-talet. Genren dog med Euronymous.
__________________
Senast redigerad av Luxaxaria 2014-07-05 kl. 05:22.
Citera
2014-07-05, 10:55
  #192
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxaxaria
Its only Rocknroll folks.

Skulle vara mycket grymmare om texterna sjöngs med ren röst och att tempot på musiken dämpades, det låter faktiskt löjligt. Leonard Cohen låter mer ondare, trovärdigare och mörkare än denna musik. Venom, Motorhead, Bathory, Mayhem och Burzum är de ultimata gängen inom denna musikgenre, resten är copyband.

De flesta inom denna genre av musik brukar mjukna efter ett tag. Skulle varit kul och veta hur personen Euronymous från Mayhem skulle varit idag om han fått leva. Han verkade vara en störd typ men en strålande och begåvad musiker. Hans riff är oemotståndliga, här kan vi snacka om känsla. Watain känns ganska utvattnade i jämförelse, kompetent kanske men saknar det där extra som norrmännen gav oss i början av 90-talet. Genren dog med Euronymous.

Berätta mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback