2011-03-04, 23:28
Medlem
Chelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Det är givetvis ett annat längdmått Chelo är nyfiken på.
Haha! Nä, nu sitter minsann grabbarna och hittar på saker här om oskyldiga damer.
Citera
2011-03-04, 23:47
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chelo
Haha! Nä, nu sitter minsann grabbarna och hittar på saker här om oskyldiga damer.

Pfft..å va dåligt. Har ju varit så många vaga antydningar här i tråden om Napoleon-komplex och kompensation att även lekmannapsykologen swedishsteel blir lite nyfiken. Jag säger: klart mindre/kortare än genomsnittet.

Alla groupies får väl rapportera in.
Citera
2011-03-09, 01:35
Medlem
Äsch. Denna snubben kan omöjligen vara seriös. Han har en sjysst känsla för humor dock.

http://www.globaldomination.se/interviews/watain-erik-danielsson
Citera
2011-05-07, 22:48
Medlem
Les Binkss avatar
Här framkommer en del. Blanda annat att han är född -82 och började sin musikkarriär som trummis under pseudonymen "E. Cuntripper"

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.501389041895.266295.49581241895
Citera
2011-05-15, 15:48
Medlem
Daysl33pers avatar
Borde inte Shining räknas som EMO-BM eftersom de delar ut rakblad till fansen och uppmanar dem att skära sig själva? Jävligt hårt att posera bredvid deras sångare, han läre vara lika djup som Erik.

E figurerar på Dissections turnébilder (mkt backstage där de ser ut som vanligt folk, surprise surprise) som någon lagt upp på youtube

http://www.youtube.com/watch?v=JU6H4JBAZNo

Man kan bla se honom med klart infärgat svart hår. Hur TRUE känns det? Är det inte bara POSERS som färgar håret för att passa in med de hårda grabbarna?

Blir inte åtminstone en del av Watainfansen emellanåt trötta på alla pubertala / attentionwhore-uttalanden från bandet ("Black metal will be reborn")? Hellfest 2010: Erik hotar via micken å bandets vägnar att de ska våldta de kristnas söner och döttrar ifall de försöker störa deras turné. Känns inte sådana statements fantastiskt pubertala tom för att vara BM?

http://www.youtube.com/watch?v=V87LAAVtZpA&feature=related
Citera
2011-05-15, 18:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daysl33per
Borde inte Shining räknas som EMO-BM eftersom de delar ut rakblad till fansen och uppmanar dem att skära sig själva? Jävligt hårt att posera bredvid deras sångare, han läre vara lika djup som Erik.

Ja, fast har lärt mig här på Flashback att Shining klassas som DSBM (Depressive Suicidal Black Metal) och ingår i samma fack som Silencer bland annat. Huruvida Watain hör till samma kategori låter jag då vara osagt.
Citera
2011-05-15, 20:09
Medlem
InnesIs avatar
Jag har två saker jag fått reda på genom personer jag känner väl. En av dem delade replokal med Watain (Vet ej om de fortfarande gör det, om det bara var en period eller under hur lång tid). Det enda jag kan bidra med från den personen är att Watain satte upp ett altare i replokalen.

En annan vän stötte på Erik utanför Pub Anchor för några år sedan. Full och kaxig var han tydligen tills något gjorde en gnuggis på honom (Eriks huvud under armen och gnuggar med näven på huvudet). Då ska ha tydligen, tämligen ynkligt, bett personen att sluta.

Inte mycket till rubriker precis. :/
Citera
2011-05-20, 22:56
Medlem
Les Binkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daysl33per
Blir inte åtminstone en del av Watainfansen emellanåt trötta på alla pubertala / attentionwhore-uttalanden från bandet ("Black metal will be reborn")? Hellfest 2010: Erik hotar via micken å bandets vägnar att de ska våldta de kristnas söner och döttrar ifall de försöker störa deras turné. Känns inte sådana statements fantastiskt pubertala tom för att vara BM?

Grejen är ju att hela deras "koncept" är så sjukt konsekvent genomfört att allt bidrar till en helhetsbild som funkar klockrent ur ett musikaliskt perspektiv. Har inga problem med det så länge det stannar där.

Tar man dock det hela utanför scenen och in i det verkliga livet kan man ju lätt konstatera att själva substansen i deras "tro" är helt absurd och ungefär lika löjeväckande som alla annan new age-liknande religion typ scientologi. Folk som läst för mycket sci-fi och fantasy typ.

Så återigen; tror de verkligen på det där på riktigt? De är ju galet måna om att poängtera just det, men om så är fallet måste det ju vara något fel någonstans?
Citera
2011-05-23, 17:51
Medlem
Daysl33pers avatar
Citat:
Så återigen; tror de verkligen på det där på riktigt?...men om så är fallet måste det ju vara något fel någonstans?

Jag tror att du kombinerar följande:
en stark känsla av att dagens samhälle känns totalt främmande, ev. droger / alkohol i varierande mängd, ett hopkok av pseudo-intellektuella texter uppblandat med religösa riter som fyller ett spirituellt behov och som sanktionerar eller spär på ett redan egocentriskt sinne, med "tuffa" symboler och mycket mystik.

Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Jag tror man måste vara född egoist eller ha knarkat sig dit för att köpa detta, alt. söker man något - vad som helst - som rättfärdigar ens leverne. Yrkeskriminella slödder t.ex.
Sen kan man fråga sig hur många av de sistnämnda som tycker det är okej att pedofiler våldtar och mördar småbarn. Ska man dra tänkandet som förmedlas till sin spets så är exemplet ovan ok då det är "den starkes rätt" (empati är ett tecken på svaghet) och icke handlingskraftiga människor föraktas, självfallet är barn inget undantag. Tänk på det nästa gång du snackar men någon idiot som drar sig med uttryck som might is right.
Citera
2011-05-24, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Les Binks
Så återigen; tror de verkligen på det där på riktigt? De är ju galet måna om att poängtera just det, men om så är fallet måste det ju vara något fel någonstans?
I denna intervju verkar han inte helt hundra mentalt i alla fall. Om det beror på att han är utmattad, sjuk, drogpåverkad eller något annat kan väl spekuleras i men riktigt närvarande är han då inte. Är för övrigt bara någon månad innan hans påstådda kollaps i Chile.

Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=VagqSGt5E5A
Del 2: http://www.youtube.com/watch?v=rJVTEOwGFMA
Citera
2011-05-28, 17:00
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Man kan vara hyggligt stark utan att ha en massa svällande muskler. Handlar även lika mycket om psykisk styrka och att vidga och utveckla sitt sinne och se över och bakom hyckleriet, skönmålandet, massuggestionen. Höja sig och utveckla sig själv som självständig människa. Bli sin egen "gud".

De satanister jag kommit i kontakt med hade då i alla fall inte den psykiska styrkan att masa sig till gymmet då och då. Har fan aldrig träffat nån som sett någorlunda hälsosam ut. Oftast spinkiga, ibland lite dallrigt fläskiga och ALLTID bleka. Alla som vet något om kroppen förstår solljusets viktiga del i i metabola process som bygger upp benvävnad. Har svårt att tänka mig en gud med osteoporos .

Skulle vara lättare att ta de filosofiska delarna på allvar om de inte drunknade i alla jävla decimeterlånga nitar, upp och nervända krucifix på scen och den pubertala attityden i intervjuer. Eller så är det bara jag som inte förstår mig på den subtila humorn i det.
Citera
2011-06-14, 17:01
Medlem
Squeaikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannyboi
Tror mest det är en image, varken Håkan eller Pelle är uppväxta i några särskilt kristna hem. Inte trodde dom särskilt mycket på satan när Watain bildades heller. (Iaf inte något som märktes) Det var nog mest för att dom tyckte det var tufft.
Därför blev jag förvånad när jag fick reda på att dom fortfarande höll på, det kändes som nåt dom skulle växa ifrån. Men det verkar ju sälja så varför inte fortsätta...

Jag tror inte många människor "uppfostras" i satanistisk anda.
Det är säkert något man av tidigare livserfarenheter samt livsinstälnning etc. inser att man är först senare i livet. Så personligen ser jag inte resonemanget bakom; De var inte satanister som barn, så de gör det bara för gashet.

Jag menar har ni någonsin sett ett barn be till Satan eller febrilt försöka skända kristna objekt och människor?

Tror man inte att folk kan bli satanister utan att ha växt upp religisöt så kan man ju förstås inte tro på "nyblivna" eller "born again christians", men det är det många som gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in