2014-07-04, 23:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld

Samt icke att förglömma: det finns en rätt stor andel totalt värdelösa mäklare som borde sitta och sälja kalsongabbonemang via telemarketing istället. En mäklare som inte tar bort hundratalet dockor och mjukisdjur inför fotografering är ett typexempel på en usel mäklare. Kom inte sen och gnäll på att "säljarna tjatar", mäklaren har en egen vilja han/hon med och behöver faktiskt inte acceptera vilket beteende som helst från säljaren.

Dåliga foton när det gäller en villa för närmare 20 miljoner är oförlåtligt och oacceptabelt, det får mäklaren ta på sig.
Citera
2014-07-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Här är i övrigt ett lite udda boende. Inte säkert att det är beboeligt idag, men det är ju häftigt om man kunde göra om det till bostad.
http://www.blocket.se/orebro/Vattenkraftverk_i_Orebro_lan_53973845.htm?ca=8#xto r=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]

Är ju inget boende utan ett fungerande vattenkraftverk. Se det som en investering och kraften du säjer blir avkastningen.

Fast vem bryr sig om att ett kraftverk är vackert beläget?
Senast redigerad av Engineer 2014-07-04 kl. 23:40.
Citera
2014-07-05, 00:47
Medlem
Shivons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag börjar få hjärnsläpp. Vet inte om jag postat denna i tråden tidigare, men kan iaf inte finna den när jag söker på adressen/mina inlägg.

Kolla in baren i entrén. Går inte att komma in i huset med annat än att du passerar baren.
http://www.riksmaklaren.se/objCardImages.php?guid=45AIOC53NMG0VKTQ&objType=CM Villa

Jag gillade det huset riktigt mycket! Älskar 70 tal! Önska dom hade mer bilder ute, så man kunde få se lite av källaren etc
Citera
2014-07-05, 00:52
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Kan det inte vara dubbla diskmaskiner?
Det är det med all sannolikhet. Sådana som man öppnar som utdragbara lådor. Tre ugnar och två diskmaskiner. Det är mera normalt.
Citera
2014-07-05, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Kan det inte vara dubbla diskmaskiner?

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det är det med all sannolikhet. Sådana som man öppnar som utdragbara lådor. Tre ugnar och två diskmaskiner. Det är mera normalt.

Tror inte det är några diskmaskiner, kollar man i Miele,s sortiment så finns inga diskmaskiner som ser ut så. Jag kollade inte alla deras ugnar men det finns vanlig ugn, kombinerad micro och vanlig ugn, micro, ugn med ångfunktion, och sist men inte minst tallriksvärmare. Har dom satt in en av varje av dessa så kommer man upp till fem i antal.
Citera
2014-07-05, 10:10
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tror inte det är några diskmaskiner, kollar man i Miele,s sortiment så finns inga diskmaskiner som ser ut så. Jag kollade inte alla deras ugnar men det finns vanlig ugn, kombinerad micro och vanlig ugn, micro, ugn med ångfunktion, och sist men inte minst tallriksvärmare. Har dom satt in en av varje av dessa så kommer man upp till fem i antal.
Tror du inte att det bara är en frontfråga? Man brukar ju kunna sätta på vilka fronter som helst. Men du tänker kanske på handtagen, jag har inte kollat. Fem ugnar är i alla fall otänkbart och noll diskmaskiner är lika otänkbart. Arkitekten/byggaren har uppenbarligen ingen vidare koll men det är ju knappast en komplett idiot. Iom placeringen vid vasken på var sin sida om sopskåpet tycker jag att det är rätt givet att det är diskmaskiner. Jag har det så.
Citera
2014-07-05, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Tror du inte att det bara är en frontfråga? Man brukar ju kunna sätta på vilka fronter som helst. Men du tänker kanske på handtagen, jag har inte kollat. Fem ugnar är i alla fall otänkbart och noll diskmaskiner är lika otänkbart. Arkitekten/byggaren har uppenbarligen ingen vidare koll men det är ju knappast en komplett idiot. Iom placeringen vid vasken på var sin sida om sopskåpet tycker jag att det är rätt givet att det är diskmaskiner. Jag har det så.

Ja det du säger är helt rimligt, men jag blir bara tveksam då fronterna ser ut som ugnar. Måste isf. vara två utdragbara disklådor av mindre modell. Jag har sett snyggare lösningar. Jag tittar runt på Mieles egen sida och jag hittar inget som motsvarar dessa. Det förblir nog en gåta.
Citera
2014-07-05, 13:00
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima

http://www.bookidu.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/12/haensel__gretel_cover_final_v1_vorschau.jpg

http://ebay.billerantik.de/Gretel/big/Gretel05.jpg
Citera
2014-07-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
http://www.bookidu.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/12/haensel__gretel_cover_final_v1_vorschau.jpg

http://ebay.billerantik.de/Gretel/big/Gretel05.jpg

Va??? Hahaa

Edit. Okej, en häxbrännarugn haha.
Senast redigerad av lacrima 2014-07-05 kl. 13:13.
Citera
2014-07-06, 12:01
Medlem
CarolynHaxs avatar
Det här huset är väl inte så illa, egentligen. "Trädgården" är visserligen obefintlig, förskräcklig gräsmatta samt betongdäck, men det är en petitess. (Då har jag inte nämnt de - tillfälligt inhyrda? - palmerna runt poolen). Apropå krukväxter, verkar det som om fastighetsägaren lyssnat på det gamla goda mäklarrådet att sätta orkidéer i fönstren. Massor av orkidéer, i alla fönster.

Tapeterna är valda för att vara så kräkframkallande som möjligt. I några rum är golvet randigt åt ena hållet och tapeten åt det andra. I källaren har man ballat ut totalt och klistrat fast tredimensionella hjärtan på tapeten.

"Skriften på väggen" har tagits till en ny dimension, en affisch som inleds med det hotfulla "In this house we´re family". Antagligen står det inte explicit att de begraver sina misstag, trots att detta skulle kunna förklara gräsmattans skick. Affischen är också det enda tecknet på att familjen inte är analfabeter.

Mäklartexten går inte heller av för hackor.

Slutligen är det hela så illa fotograferat att de flesta bilderna flimrar. En prestation i sig!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-osmo-nynashamns-kommun-trutvagen-6-6427557
Citera
2014-07-06, 13:15
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Det här huset är väl inte så illa, egentligen. "Trädgården" är visserligen obefintlig, förskräcklig gräsmatta samt betongdäck, men det är en petitess. (Då har jag inte nämnt de - tillfälligt inhyrda? - palmerna runt poolen). Apropå krukväxter, verkar det som om fastighetsägaren lyssnat på det gamla goda mäklarrådet att sätta orkidéer i fönstren. Massor av orkidéer, i alla fönster.

Tapeterna är valda för att vara så kräkframkallande som möjligt. I några rum är golvet randigt åt ena hållet och tapeten åt det andra. I källaren har man ballat ut totalt och klistrat fast tredimensionella hjärtan på tapeten.

"Skriften på väggen" har tagits till en ny dimension, en affisch som inleds med det hotfulla "In this house we´re family". Antagligen står det inte explicit att de begraver sina misstag, trots att detta skulle kunna förklara gräsmattans skick. Affischen är också det enda tecknet på att familjen inte är analfabeter.

Mäklartexten går inte heller av för hackor.

Slutligen är det hela så illa fotograferat att de flesta bilderna flimrar. En prestation i sig!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-osmo-nynashamns-kommun-trutvagen-6-6427557

Massagebänk. Tre (!) tvättmaskiner, som fotograferas under användning.
Citera
2014-07-06, 17:10
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Massagebänk. Tre (!) tvättmaskiner, som fotograferas under användning.

Massagebänken är väl bland det mer normala.

I mäklartexten står det "två tvättmaskiner (bara den ena används) och en torktumlare (ca 4 år)." Jag får det inte heller att gå ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in