2014-07-03, 19:43
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
En husfirma från Örkelljunga som ligger bakom lidingöhuset, förklarar väl lite av bristen på smak och mäklarfirman verkar i sin tur inte va den vassaste...

Att de skulle få 70 papp kvadraten känns inte helt sannolikt...
Det är en lidingöfamilj som ligger bakom projektet.
Citera
2014-07-03, 21:10
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Det är en lidingöfamilj som ligger bakom projektet.

Jo, men rimligen så borde husfirman stoppat saker som kan göra objektet svårsålt - om de har koll vill säga...
Citera
2014-07-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina

Fem ugnar och ingen diskmaskin...

Jodå, diskmaskin finns kan jag lova. Har likadant kök hemma, och just de där luckorna går att få med tre "lådor" som front till diskmaskinen
Citera
2014-07-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Om fotografen nu skulle vara på semester, har man en kåk för 18 miljoner så är man sällan beroende av snabba försäljningar och man borde veta värdet av hur bilder säljer in. Men men det är väldigt konstigt då jag kollade Estate Fastighetsbyrås andra objekt. Hade jag sålt det hade jag aldrig accepterat bilder av den kvalitén. Känns som man misshandlar huset genom att inte styla till det och kvalitén på bilderna, tilltalar inte direkt...

http://www.estatefast.se/

Det kan ju vara så att man gärna just vill ha en snabb försäljning för att få råd till att bygga
nästa villa!? Kan ju vara säljarens egna bilder. Det är inte en yrkesfotograf som tagit dessa bilder. Det hoppas jag alla FB-folk ser.

Ibland kan man verkligen bli förvånad över säljare som faktiskt tjatar in sina egna bilder. Vissa mäklare väljer då att tydligt ange detta i bildtexten. Dock känner jag inte till just förhållandet i detta speciella fall.

Läser ibland här på FB att mäklarna är "dåliga" som visar skitbilder. Tyvärr ligger ofta helt andra orsaker bakom. En del säljare har systemkamera och vill då pruta på mäklarens arvode
genom att ta egna bilder. Minns för en tid sedan en lätt uppgiven mäklare som fått
flera hundra bilder från en säljare som var fotograf. En duktig fotograf men inom ett helt annat område. Ingen av bilderna kunde användas utan allt togs om av annan fotograf med inriktning och erfarenhet av just bostadsfoto. Säljaren i detta fall såg själv skillnaden.

När det gäller styling av en så pass stor villa så kostar det.
En god stylist gör underverk men alla säljare är inte villiga att betala för detta.
Senast redigerad av vitguld 2014-07-04 kl. 01:15.
Citera
2014-07-04, 11:13
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
En god stylist gör underverk men alla säljare är inte villiga att betala för detta.

Min uppfattning är att det är en visningsvilla som en köpare precis flyttat in i och pengarna från försäljningen kommer användas till att uppföra resterande 6 villor. Men med en prislapp på 18 mille kan man ju undrar hur man INTE kan ha råd att ta in en duktig stylingfirma... (och det borde givetvis gjorts innan köparen flyttade in).

Här är i övrigt ett lite udda boende. Inte säkert att det är beboeligt idag, men det är ju häftigt om man kunde göra om det till bostad.
http://www.blocket.se/orebro/Vattenkraftverk_i_Orebro_lan_53973845.htm?ca=8#xto r=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]
Citera
2014-07-04, 15:27
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld
Det kan ju vara så att man gärna just vill ha en snabb försäljning för att få råd till att bygga
nästa villa!? Kan ju vara säljarens egna bilder. Det är inte en yrkesfotograf som tagit dessa bilder. Det hoppas jag alla FB-folk ser.

Ibland kan man verkligen bli förvånad över säljare som faktiskt tjatar in sina egna bilder. Vissa mäklare väljer då att tydligt ange detta i bildtexten. Dock känner jag inte till just förhållandet i detta speciella fall.

Läser ibland här på FB att mäklarna är "dåliga" som visar skitbilder. Tyvärr ligger ofta helt andra orsaker bakom. En del säljare har systemkamera och vill då pruta på mäklarens arvode
genom att ta egna bilder. Minns för en tid sedan en lätt uppgiven mäklare som fått
flera hundra bilder från en säljare som var fotograf. En duktig fotograf men inom ett helt annat område. Ingen av bilderna kunde användas utan allt togs om av annan fotograf med inriktning och erfarenhet av just bostadsfoto. Säljaren i detta fall såg själv skillnaden.

Allt det du säger går ihop när vi snackar en villa för 1 miljon och inte 20 miljoner... Men det finns säkert mångmiljonärer som är dumsnåla med. Sådana taskiga bilder och utan styling kan minska värdet oerhört väldigt mycket då det med högsta grad inte är någon hetsbudgivning på ett objekt i den prisklassen. Huset är trots allt värt vad folk är beredda att betala för det, då gäller det att maximera dom förutsättningarna.
Citera
2014-07-04, 15:39
Medlem
piassavas avatar
Extremt ovärt pris på nästan 20 mille för det där huset och fotografen borde få kamratuppfostran av alla sina kollegor (oavsett om han/hon är en fotograf eller en mäklare, tror på det sistnämnda) och jag kan också tänka mig att haka på.

Tänk vilken trevlig herrgård/gård/slott/hus och så mycket mark och trivsel man kan få för samma pengar och till och med för en bråkdel av de pengarna!

Mark tillverkas inte längre, och när den tar slut kan arkitektgroupisarna sitta där och suga på sina surdegsramar i sitt trista 18-miljonershus bäst de gitter. Men när man har ätit upp grannarna är maten slut!
Citera
2014-07-04, 16:00
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Vad är detta? En vardagsrumssoffa - inget bord - i köket? Var äter folk? Den stackars ungen har man langat ut på balkongen - efter extra isolering av vardagsrumsväggen "för en behagligare upplevelse" (för att inte höra hur den skriker?).

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-hallunda-c-botkyrka-kommun-timotejvagen-10,-ep-6416717

Ehhhhh, de som bor där måste ha en fetisch för soffor. Soffan i vardagsrummet är ju halva lägenheten. Men soffan i köket är nog bland det märkligaste jag sett, okej om det varit en tvåsitsig liten och nätt designsoffa men detta är ju med divan och allt......
Citera
2014-07-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E30
Ehhhhh, de som bor där måste ha en fetisch för soffor. Soffan i vardagsrummet är ju halva lägenheten. Men soffan i köket är nog bland det märkligaste jag sett, okej om det varit en tvåsitsig liten och nätt designsoffa men detta är ju med divan och allt......

Med all säkerhet en bäddsoffa för nån unge i familjen... Men ja, det är en sjuk grej att ha där och borde flyttats ut innan fotografering.
Citera
2014-07-04, 20:13
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur har man tänkt här? Helt nybyggt och väl tilltagna ytor. Trots det har man lagt köksön i direkt anslutning till vardagsrummet med ett litet trappsteg som avskiljare så att de som sitter på barstolarna löper ansenligt risk att trilla bakåt och bryta nacken.

För 18,2 miljoner borde man kunna få en bättre planlösning. Ganska snygg exteriör dock.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lidingo-sjovik-lidingo-kommun-sjoviks-vag-6032015

18 fucking jävla miljoner för detta? Helt sanslöst, då huset inte ser så jäkla lyxigt ut och utsikten sen.. Tallar tallar och mer deprimerande tallar. Betalar snarare för att slippa skiten, men här tvingas man se på dessa fula, deprimerande träd året runt. Trodde naturen på Lidingö var rätt vacker, men det ser ut som bilderna är tagna någonstans i mörkaste Värmland, Dalarna eller östra Finland.
Citera
2014-07-04, 21:09
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur har man tänkt här? Helt nybyggt och väl tilltagna ytor. Trots det har man lagt köksön i direkt anslutning till vardagsrummet med ett litet trappsteg som avskiljare så att de som sitter på barstolarna löper ansenligt risk att trilla bakåt och bryta nacken.

För 18,2 miljoner borde man kunna få en bättre planlösning. Ganska snygg exteriör dock.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lidingo-sjovik-lidingo-kommun-sjoviks-vag-6032015
Står att det är "arkitektritat". Lär de sig inget om säkerhet på arkitektskolorna? Gästerna kommer inte överleva fördrinken. Återkalla examensbeviset!
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=455RDFEAPKT744GF&typ=CMLantbruk

Varför inte en BRUNN i badrummet? (förlåt, "spa-avdelningen" )

Hade ju aldrig i mitt liv vågat gå in där på kvällen, skitcreepy. Och VARFÖR? Förstår inte riktigt syftet med den.
Håller med, är vill man inte sova över... Fritzlkänsla.
Citat:
Ursprungligen postat av E30
De är trångbodda helt enkelt.
Citera
2014-07-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
har denna varit med? Fy fan vad fult.... Men ligger i Ronna, så kanske förklarar saken....

http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=46CQO37QDQE6VOV8&typ=CMVilla

Ser ut som ett porrstjärnehem....

Vem skulle betala 6 miljoner för en villa i Ronna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in