Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-05, 02:04
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Hökar vill höja och duvor sänka. Kan appliceras på lite av varje, räntor, straff, försvar, skatt etc.

Ah, då är jag väl en duva då eftersom jag håller på misshandel och vållande till annans död eller dråp och inte mord.
Citera
2014-07-05, 02:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad är RMU för något?
Rättsmedicinsk undersökning
Citera
2014-07-05, 02:07
Medlem
Citat:
För inte ens hökarna tror väl att GM skulle ha torterat en medvetslös BO till döds?!

Jag tror att hon har torterat henne.
Citera
2014-07-05, 02:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Ah, då är jag väl en duva då eftersom jag håller på misshandel och vållande till annans död eller dråp och inte mord.
Du är definitivt en duva och jag håller med om det mesta du har skrivit i denna tråden. Men sanningens minut närmar sig så vi får se hur det här slutar. Det verkar finnas rätt så många hökar i detta fallet och visar RMU starkt på mord så blir det inte lätt för JH att komma undan med dråp.
Citera
2014-07-05, 02:18
Medlem
Snobbs avatar
Citat:

Beror det på uppgifterna om att grannarna hörde oväsen i 20 min? Är det inte mer troligt att de bråkade och/eller slogs i 20 min?
Citera
2014-07-05, 02:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Möjligheten finns väl att BO har kvicknat till isf och varit bunden under tortyren. Men det känns ändå lite för grovt för en som aldrig har mördat innan att döda på ett så otroligt grymt sätt. Att stycka en kropp skulle jag själv mycket väl kunna göra men tortera någon till döds hade jag definitivt avstått från. Visst kan svartsjuka göra tjejer galna men tills det kommer fram mer fakta så tror jag mer på att LL har släppt in JH i lägenheten och de har tjafsat och sen har själva dödandet gått VÄLDIGT snabbt.
Citera
2014-07-05, 02:21
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Du är definitivt en duva och jag håller med om det mesta du har skrivit i denna tråden. Men sanningens minut närmar sig så vi får se hur det här slutar. Det verkar finnas rätt så många hökar i detta fallet och visar RMU starkt på mord så blir det inte lätt för JH att komma undan med dråp.

Detsamma. Ska bli sjukt spännande när RMU-info kommer
Citera
2014-07-05, 02:30
Medlem
Grandiosos avatar
Lovisa var en riktigt snygg tjej och har ett helt oemotståndligt leende som visas här
bland bilderna av henne. Hon ser snäll ut.

Och nu finns hon inte mer alltså. Därför att någon bestämde sig för att det var dags
att avsluta hennes liv.

http://www.iphoneogram.com/u/265451207
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-05 kl. 02:48.
Citera
2014-07-05, 02:36
Medlem
Citat:
Möjligheten finns väl att BO har kvicknat till isf och varit bunden under tortyren. Men det känns ändå lite för grovt för en som aldrig har mördat innan att döda på ett så otroligt grymt sätt. Att stycka en kropp skulle jag själv mycket väl kunna göra men tortera någon till döds hade jag definitivt avstått från. Visst kan svartsjuka göra tjejer galna men tills det kommer fram mer fakta så tror jag mer på att LL har släppt in JH i lägenheten och de har tjafsat och sen har själva dödandet gått VÄLDIGT snabbt.

Så kan det ju naturligtvis vara men jag skulle inte bli förvånad om JH hade torterat henne också. Hon har varit så väldigt kreativ hela dagen. Och så tänker jag på de här 6-8 föremålen som polisen utreder. Förhoppningsvis har jag fel. Men jag tror att det var något så allvarligt fel på henne, åtminstone under denna dagen att hon kan ha plågat henne lite också för skojs skull.
Citera
2014-07-05, 03:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag kommer ihåg hennes bilder rätt, var det väldigt många på just mat och dryck.

Kan vara så hon efter gipsningen efter fall från häst inte var så aktiv som tidigare.

https://www.flashback.org/sp49349887

Pommestallrik skådar mitt öga och nåt annat kaloririkt men ingen Jonna tillagandes några
pannkakor sittandes på golvet som det pratats om.

Kolla särskilt sista länken: Rent kusligt faktiskt. En dörr nedkletad med röd färg och
därunder tjejen ifråga bakom galler...som om hon visste vad som väntade henne...
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-05 kl. 04:04.
Citera
2014-07-05, 03:52
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aftonbladet visar på förstasidan en bild på föremålet: http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/19173373/485/normal/cd38ee5dc3250/fynd01.jpg Min spontana gissning är en slägga.

Ja, eller en stor yxa
Citera
2014-07-05, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
https://www.flashback.org/sp49349887

Pommestallrik skådar mitt öga och nåt annat kaloririkt men ingen Jonna tillagandes några
pannkakor sittandes på golvet som det pratats om.

Kolla särskilt sista länken: Rent kusligt faktiskt. En dörr nedkletad med röd färg och
därunder tjejen ifråga bakom galler...som om hon visste vad som väntade henne...

Jag kan ha varit en av dom som tipsade om den sidan där hon satt på golvet och fixade pannkakor.
Det var från hennes blogg och den är nu borttagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in