Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-05, 00:07
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
VARFÖR skulle du överhuvudtaget öppna dörren om du kände att du var tvungen att beväpna dej med kniv för att våga öppna?

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Varför ens överväga öppna? Har du lust att käfta och föra liv med ett "plåster" vid den tiden på morgonen?
JH var ju inte där för att låna en kopp socker precis eller lämna tillbaka samma.

Nja, när jag tänker efter så hade jag nog inte öppnat idag. Har familj och barn och är för gammal för att hålla på och tjafsa och bråka. Hade det varit för några år sedan så hade jag nog tänkt annorlunda. Man ska vara tuff, visa att man inte är rädd osv, lite macho-beteende ni vet. Jag vet inte hur de där tjejerna har växt upp i för miljöer men där jag kom ifrån så var det att antingen så får man stryk eller så ger man stryk. Iaf så har de här tjejerna bråkat förr, jag skulle bli förvånad om de var konflikträdda. Om nu det skulle vara så att LL såg att JH hade hammare och att hon hämtade en kniv innan hon öppnade så har det nog bara med att "skrämmas" tillbaka att göra. Jag tror att de flesta inte skulle ta mig på allvar om jag gick runt med en hammare och såg arg ut. Man måste liksom hävda sig och verka extra kaxig när man är så liten som JH (och jag) är till växten och oftast blir ju ingen rädd för en ändå. Sen kan skenet givetvis bedra om man är tillräckligt arg och målmedveten. Näe, det finns många tänkbara scenarier om vad som hände de allra första sekunderna men det känns konstigt om det första som hände när dörren öppnades var att LL fick en hammare i bakhuvudet iaf. Lite tjafs innan tror jag är på sin plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kollar man fotot där hon sitter och steker pannkakor skulle jag tippa på närmre 70 kilo.

Nja, om hon har lagt på sig den senaste tiden så är det nog bara fett isf och det gör inte henne till en farligare motståndare. Hade det varit 10 kg + i rena muskler så hade det varit en annan sak. Sen kan hon kanske bara vara svullen på den bilden, typ från en stor middag eller PMS. Vissa tjejer går upp typ 5kg i vätska när de har PMS. Jag vet tjejer som har speciella PMS-kläder som de har när det är den tiden på månaden för att de blir så svullna att de inte kan ha sina vanliga kläder på sig då.

Om hon har gått upp den senaste tiden så kan det tyda på tröstätande och att hon varit deprimerad btw.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det stämmer illa med att hon åkte hem och hämtade såg. Mordet verkar inte planerat, annars hade hon haft såg med sig.

Ja, för en tjej som gillar CSI och Dexter så känns det orimligt att inte planera mordet bättre än så om det var hennes avsikter att döda LL.
Citera
2014-07-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Jag tänker kofot.

Spade?
Citera
2014-07-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det stämmer illa med att hon åkte hem och hämtade såg. Mordet verkar inte planerat, annars hade hon haft såg med sig.

Själv tycker jag det var smart att inte ha sågen med sig, varför bära på den i onödan? Hon hade säkert planerat att åka hem och gå ut med hundarna så grannarna skulle se att hon var hemma och då kunde hon ju lika bra ta med sig sågen i den vevan.
Citera
2014-07-05, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
JN har ju omnämnts som mesigt snäll så hon trodde kanske det. Fast å andra sidan så verkar hon ju inte ha berättat för honom att LL var död. Så han nekade tydligen på ett tidigt stadium innan hon ens kom så långt.

Eller hur var det, var det kanske att hon mördat henne som hon inte sa? Bara att hon råkat döda henne kanske? Jag minns inte hur det var där.

Jag har för mig att hon sa något i stil med att hon gjort någon annan illa och att det inte gått så bra för den andra personen.
Citera
2014-07-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Nja, när jag tänker efter så hade jag nog inte öppnat idag. Har familj och barn och är för gammal för att hålla på och tjafsa och bråka. Hade det varit för några år sedan så hade jag nog tänkt annorlunda. Man ska vara tuff, visa att man inte är rädd osv, lite macho-beteende ni vet. Jag vet inte hur de där tjejerna har växt upp i för miljöer men där jag kom ifrån så var det att antingen så får man stryk eller så ger man stryk. Iaf så har de här tjejerna bråkat förr, jag skulle bli förvånad om de var konflikträdda. Om nu det skulle vara så att LL såg att JH hade hammare och att hon hämtade en kniv innan hon öppnade så har det nog bara med att "skrämmas" tillbaka att göra. Jag tror att de flesta inte skulle ta mig på allvar om jag gick runt med en hammare och såg arg ut. Man måste liksom hävda sig och verka extra kaxig när man är så liten som JH (och jag) är till växten och oftast blir ju ingen rädd för en ändå. Sen kan skenet givetvis bedra om man är tillräckligt arg och målmedveten. Näe, det finns många tänkbara scenarier om vad som hände de allra första sekunderna men det känns konstigt om det första som hände när dörren öppnades var att LL fick en hammare i bakhuvudet iaf. Lite tjafs innan tror jag är på sin plats.

Nja, om hon har lagt på sig den senaste tiden så är det nog bara fett isf och det gör inte henne till en farligare motståndare. Hade det varit 10 kg + i rena muskler så hade det varit en annan sak. Sen kan hon kanske bara vara svullen på den bilden, typ från en stor middag eller PMS. Vissa tjejer går upp typ 5kg i vätska när de har PMS. Jag vet tjejer som har speciella PMS-kläder som de har när det är den tiden på månaden för att de blir så svullna att de inte kan ha sina vanliga kläder på sig då.

Om hon har gått upp den senaste tiden så kan det tyda på tröstätande och att hon varit deprimerad btw.

Ja, för en tjej som gillar CSI och Dexter så känns det orimligt att inte planera mordet bättre än så om det var hennes avsikter att döda LL.

Jag tycker att det är en fin lösning, döda och sen hem och gå ut med hundarna, tvätta kläder, kanske duscha och käka lite och då i samma veva ta med sig sågen som man inte tog med på morgonen.

Snarare tycker jag (med tanke på CSI och Dexter) att hon skulle ha dumpat kroppsdelarna bättre och inte snöat in på varför hon inte hade med sig sågen eller ej.

Varför dumpade hon inte kroppsdelarna bättre? Tid hade hon uppenbarligen.
Citera
2014-07-05, 00:21
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Själv tycker jag det var smart att inte ha sågen med sig, varför bära på den i onödan? Hon hade säkert planerat att åka hem och gå ut med hundarna så grannarna skulle se att hon var hemma och då kunde hon ju lika bra ta med sig sågen i den vevan.

Fast det känns ju väldigt osäkert att lämna en död kropp i en lägenhet som varken tillhör offret eller gärningsmannen. Tänk om JA slutade tidigare för dagen eller om han glömt något och åkte hem på lunchen eller nått. Jag skulle inte ha tagit den risken iaf.
Citera
2014-07-05, 00:25
Medlem
Om denna meningen skulle visa sig stämma då är det väl mord?

"Så fort 22-åringen öppnade, redan i hallen uppger källan, slog 24-åringen sin kärleksrival i bakhuvudet med en hammare hon haft med sig så att kvinnan förlorade medvetandet".

Planerat eller inte men hugga en person som förlorat medvetandet bör väl vara mord?
Citera
2014-07-05, 00:26
Medlem
Citat:

.....

....

Om jag kommer ihåg hennes bilder rätt, var det väldigt många på just mat och dryck.

Kan vara så hon efter gipsningen efter fall från häst inte var så aktiv som tidigare.
Citera
2014-07-05, 00:27
Medlem
Snobbs avatar
Citat:

Varför dumpade hon inte kroppsdelarna bättre? Tid hade hon uppenbarligen.

Jag har funderat på det med. Mina gissningar är:

1. Hon var psykiskt trött och hade i princip redan gett upp.

2. Hon blev störd och tvingades fly platsen.

3. Hon insåg att hon behövde spade eller liknande och åkte för att fixa det men hann ge upp innan hon återvände.

4. Hon blev äcklad av att ha kroppsdelarna i bilden alt. var rädd att åka fast med delarna i bilen, så hon placerade delarna på ett ställe tills hon hittat ett bättre gömställe.
Citera
2014-07-05, 00:27
Medlem
Citat:
Fast det känns ju väldigt osäkert att lämna en död kropp i en lägenhet som varken tillhör offret eller gärningsmannen. Tänk om JA slutade tidigare för dagen eller om han glömt något och åkte hem på lunchen eller nått. Jag skulle inte ha tagit den risken iaf.

Eller tänk om det blivit inbrott i just den lägenheten eller kanske det hade börjat brinna så brandkåren fått rycka ut?

Jag tror att Jonna haft rätt bra koll på JA´s arbetstider och säkert varit säker på att få arbeta ostört, hon vet kanske att han aldrig slutar tidigare eller så?
Citera
2014-07-05, 00:29
Medlem
Citat:
Eller tänk om det blivit inbrott i just den lägenheten eller kanske det hade börjat brinna så brandkåren fått rycka ut?

Jag tror att Jonna haft rätt bra koll på JA´s arbetstider och säkert varit säker på att få arbeta ostört, hon vet kanske att han aldrig slutar tidigare eller så?

Hon tog sig ju tid att duscha, byta kläder och gå ut med hundarna så särskilt stressad verkar hon inte ha varit.
Citera
2014-07-05, 00:34
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om jag kommer ihåg hennes bilder rätt, var det väldigt många på just mat och dryck.

Kan vara så hon efter gipsningen efter fall från häst inte var så aktiv som tidigare.

Ja mycket möjligt. Kanske blev hon stillasittandes när hon var skadad. En del äter ju väldigt mycket men bränner bort det för att de tränar så hårt. Som skadad kunde hon inte träna och då blev det fett ist.

Citat:
Om denna meningen skulle visa sig stämma då är det väl mord?

"Så fort 22-åringen öppnade, redan i hallen uppger källan, slog 24-åringen sin kärleksrival i bakhuvudet med en hammare hon haft med sig så att kvinnan förlorade medvetandet".

Planerat eller inte men hugga en person som förlorat medvetandet bör väl vara mord?

Fast då återkommer frågan om varför LL hade bakhuvudet vänt mot JH när hon öppnade. Gömde hon sig bakom dörren så att inte LL kunde se henne eller? LL går ut någon meter från dörröppningen och tittar sig runt....och sen pang. Då kanske fanns blod även i trappen? Låter stökigt och riskabelt. Om LL blev medvetslös så förklarar det heller inte skriket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in