2014-07-05, 00:30
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Sent skall syndarn vakna!

Detta ar faktiskt ingen ny asikt. Sa vilken debatt ar du du anklagar mig for att ljuga om ?
Citera
2014-07-05, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Jag håller med dig i sak, men jag spyr på inkonsekvensen. Det begås inte bara ett sånt här misstag inom svenska media. Hela vårat samhälle är för närvarande uppbyggt på att visa gruppers känslor blir till fakta och ingen får ifrågasätta det hela.

Detta är vad feminismen livnär sig på.
Ifrågasätter man teorin om patriarkatet eller lögnen om lönediskriminering så hatar man kvinnor.
Vågar man antyda att kvinnor likt män också bör riskbedöma vissa situationer, då är man våldtäktsapologet.

Offerkoftan värmer och man vill inte riskera förlora den, eller dela med sig av den. Koftan får absolut inte ifrågasättas.

Förmodligen därför som HBTQ-människor mobbas ut när feminister uppfattar att de försöker flukta lite på koftan. Samma skäl till varför feminister ser rött när män talar ut om sina problem.
Citera
2014-07-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alikabadidi
Jag vet inte. Det ska vara klart vad jag vet... Kanske tar tid pga att UF/personerna som näthatade vägrar uttrycka sig i frågan. Ska inte spekulera. Men jag har fått fört mig att det ska vara klart :/

Det är bra ifall du kämpar lite och frågar hur långt de har kommit. Du har rätt i att det här kan utnyttjas av anti-feminister... Låt oss vara ärliga. Det kommer att vara tillfälligt negativt för rätt många, men tänk efter nu, och se det långsiktigt. Ingen förlorar på att reda ut lite här. Eller hur? Lite självkritik är nödvändigt ifall man vill hålla sig på topp. Inte sant?

Många av mina bästa kompisar i livet har haft helt andra åsikter än mig. Jag är övertygad att jag skulle ha uppskattat sena diskussioner med Lucas, oavsett vad "hen" tyckte och tänkte. Vet inte ens ifall vi skulle ha varit speciellt långt borta från varandra på sista raden. För djävligt att någon tar livet av sig!!!

Ta tag i det här nu! Det måste till lite självkritik! Allt annat är helt oförsvarbart. Det spelar ingen roll ifall "andra sidan" tar lite tillfälliga poänger.
Citera
2014-07-05, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sa 1 fel berattigar fortsatta fel ? Jag haller med om att media alltfor ofta ar snabba pa att gora reportage/nyheter dar fakta saknas. Gav aven 1 ex. nyss och fler finns saklart. Men ar det isf inte battre att papeka detta an att krava fler reportage kommer ut med fel underlag ?

Feminismen rättfärdigar ju sin existens på den premissen.

Jag förutsätter att du är feminist, om inte så ber jag om ursäkt.
Citera
2014-07-05, 00:36
Medlem
JPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Förmodligen därför som HBTQ-människor mobbas ut när feminister uppfattar att de försöker flukta lite på koftan. Samma skäl till varför feminister ser rött när män talar ut om sina problem.
Intressant teori som jag nog har haft i bakhuvudet, men aldrig satt ord på tidigare. Så tack för det.
Citera
2014-07-05, 00:39
Bannlyst
Citat:
Detta ar faktiskt ingen ny asikt. Sa vilken debatt ar du du anklagar mig for att ljuga om ?

Sluta försvara feminismen när feminismen gjort bort sig om du är ok med att anklaga alla män för vad ett fåtal gör. Var konsekvent och inte en hycklare. Du var väl emot hyckleri? Det var ju din stora grejen innan du även i den diskussionen fick på röven iaf. Varför vill du inte ha en konstruktiv debatt om näthat, vad exakt är det som stör dig så med det att du konstant måste försöka flytta fokus?
Nu har vi konstant i 2 år pratat om vilka jävla svin män är på nätet så kan vi släppa det nu eftersom även du som kvinna kommer ta ansvar för hur ni beter er eller skall du fortsätta vara en tramstjej till den dagen du dör?

Det är ju faktiskt rätt komiskt hur du kan lipa floooooooooooooder verkligen över näthat mot kvinnor trots att ingenting faktiskt hänt dessa kvinnor i praktiken men helt plötsligt kommer med alla världens ursäkter när något faktiskt händer med en människa på riktigt.
Citera
2014-07-05, 00:42
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Sluta försvara feminismen när feminismen gjort bort sig om du är ok med att anklaga alla män för vad ett fåtal gör. Var konsekvent och inte en hycklare. Du var väl emot hyckleri? Det var ju din stora grejen innan du även i den diskussionen fick på röven iaf. Varför vill du inte ha en konstruktiv debatt om näthat, vad exakt är det som stör dig så med det att du konstant måste försöka flytta fokus?
Nu har vi konstant i 2 år pratat om vilka jävla svin män är på nätet så kan vi släppa det nu eftersom även du som kvinna kommer ta ansvar för hur ni beter er eller skall du fortsätta vara en tramstjej till den dagen du dör?

Det är ju faktiskt rätt komiskt hur du kan lipa floooooooooooooder verkligen över näthat mot kvinnor trots att ingenting faktiskt hänt dessa kvinnor i praktiken men helt plötsligt kommer med alla världens ursäkter när något faktiskt händer med en människa på riktigt.

Sa du kan mao inte ge ett ex. pa nagon debatt ? Otippat.
Citera
2014-07-05, 00:52
Bannlyst
Citat:
Sa du kan mao inte ge ett ex. pa nagon debatt ? Otippat.

Du menar faktiska poster i faktiska trådar eftersom du fortsätter på din ljuglinje? Är du riktigt riktigt säker på att detta är vägen du vill ta med tanke på hur rövknullad du redan blivit idag när du ljög om Lukas och hans vän och vad som sagts?

Flytta fokus gång 14 av 14 med. Du kommer aldrig ta något ansvar va för hur debatten sett ut? Kvinnor kommer alltid att vara oskyldiga offer i din bok vad som än har hänt?

Snälla kan du inte bara svara på varför du skulle hata en konstruktiv debatt så mycket?
Citera
2014-07-05, 00:53
Medlem
JPs avatar
Citat:
Det jag och vissa andra namnt ar ju att det kanske finns mer, andra orsaker. Detta vet vi inget om.
Självklart kan det finnas andra orsaker, exempelvis psykisk ohälsa hos offret. Det tar dock inte bort de starka indicier som pekar på att hatet var droppen. Detta hade, i andra fall än när F! är förövaren, minst benämnts som att hatet var en bidragande orsak till självmordet.
Citat:
Som ocksa redan namnts sa ar media mycket restriktiva till att skriva om sjalvmord. Det forekommer saklart men for att ga ut och tala om att en viss grupp eller individer ar orsaken till det sa kravs det ratt mycket.
Detta har jag mycket svårt att tro på (att de har denna hållning konsekvent).
Senast redigerad av JP 2014-07-05 kl. 00:58.
Citera
2014-07-05, 00:53
Medlem
Citat:
Du menar faktiska poster i faktiska trådar eftersom du fortsätter på din ljuglinje? Är du riktigt riktigt säker på att detta är vägen du vill ta med tanke på hur rövknullad du redan blivit idag när du ljög om Lukas och hans vän och vad som sagts?

Flytta fokus gång 14 av 14 med. Du kommer aldrig ta något ansvar va för hur debatten sett ut? Kvinnor kommer alltid att vara oskyldiga offer i din bok vad som än har hänt?

Snälla kan du inte bara svara på varför du skulle hata en konstruktiv debatt så mycket?

Exakt vad har de här kvinnorna skrivit till hen då?
Citera
2014-07-05, 01:01
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
En rimlig jämförelse är ju isåfall hur många feminister som krävde bevis när vita kränkta överklasskärringar talade ut i tv. Ja noll är svaret på det. Inte ens antifeminister krävde Bevis utan vi tog isåfall debatten.

Citat:
Så du krävde bevis när vita kränkta överklasskärringar lipade ut? För nej det gjorde du inte, jag kommer nämligen ihåg just din exakta retorik.

Citat:

Nej, det menar jag inte. Men du sitter ju och talar om en specifik debatt/debatter (oklart vilket), sa t.om du maste ju veta vilken debatt det ar du asyftar. Kan man tycka, eftersom du t.om "kommer ihag min retorik".
Citera
2014-07-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Exakt vad har de här kvinnorna skrivit till hen då?

Här ska en del av kommentarerna finnas.

https://twitter.com/sommarskisser/status/469781831035154433

Har inte Twitter själv så du får gärna delge mig en och annan kommentar så är du snäll.
Edit: Om du själv har Twitter såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in