2014-07-04, 18:01
Medlem
zepofans avatar
Angående höstsläppen. SE FÖR FAN TILL ATT INTE KÖPA ALLA MAHARAJA INNAN JAG FÅTT TAG I NÅGRA DEN HÄR GÅNGEN!
Jag meddelar i tråden när det är okej att beställa.
Citera
2014-07-04, 18:30
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Angående höstsläppen. SE FÖR FAN TILL ATT INTE KÖPA ALLA MAHARAJA INNAN JAG FÅTT TAG I NÅGRA DEN HÄR GÅNGEN!
Tror du inte att den kommer att vara trött som många andra amerikanska IPOr på bolaget brukar att vara? Kan man få reda på tappdatum någonstans innan släppet?
Citera
2014-07-04, 19:02
Medlem
stttNNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
något under rumstemp, då kommer alla smaker fram.

8 grader är alldeles för kallt, men visst, den går ju att dricka.

tar en kall nu och låter den andra stå framme och värma upp sig lite har nämligen haft båda i kylen.
Citera
2014-07-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Tror du inte att den kommer att vara trött som många andra amerikanska IPOr på bolaget brukar att vara? Kan man få reda på tappdatum någonstans innan släppet?

Förra året var den 6 månader gammal när den kom, fortfarande god dock, trist att den inte var färskare. Porterstekens blogg som länkades tidigare går även på skribentprovningarna och skriver ut tappdatum från den. Dock är det ingen garanti att datumen är dom samma på släppet sedan och många flaskor saknar tappdatum.
Citera
2014-07-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stttNNN
Idag kom min lilla beställning av westmalle tripel trappist

ska bli grymt kul att testa den ikväll , hoppas den smakar lika bra som alla sagt!

Tycker ni att jag ska dricka westmalle tripel trappist kall? på bolagets hemsida står det 8-14 grader. Någon som har förslag?

Själv säger jag kyld men inte välkyld. 12-14 grader tycker jag låter bra för den typen av öl. Brukar dock börja kylskåpskall och värma upp den med händerna.
Citera
2014-07-04, 20:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan

Krånglar hemsidan så att jag blir utan kommer jag bojkotta SB för evigt.
Citera
2014-07-04, 21:11
Medlem
stttNNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Själv säger jag kyld men inte välkyld. 12-14 grader tycker jag låter bra för den typen av öl. Brukar dock börja kylskåpskall och värma upp den med händerna.

tack för svar! ska dricka min andra imorgon. beställde nämligen bara 2st... den var sjukt god som en vanlig kall men vet ju själv hur smakerna kommer fram mer när den är lite mer åt det ljumna hållet på de flesta ölerna.

tack så sjukt mycket för tipset om denna öl! den var verkligen den bästa ja druckit all time. tar gärna emot fler förslag på bärs ja kan beställa som håller hög klass!
Citera
2014-07-04, 23:10
Medlem
Citat:
tack för svar! ska dricka min andra imorgon. beställde nämligen bara 2st... den var sjukt god som en vanlig kall men vet ju själv hur smakerna kommer fram mer när den är lite mer åt det ljumna hållet på de flesta ölerna.

tack så sjukt mycket för tipset om denna öl! den var verkligen den bästa ja druckit all time. tar gärna emot fler förslag på bärs ja kan beställa som håller hög klass!

Chimay Cinq Cents är liknande och kan beställas styckvis från bolaget på 75cl flaska.

Enligt mig är både Tripel Karmeliet och St Bernardus Tripel bättre än Westmalle, tyvärr kan inte dessa beställas styckvis men du hittar dom oftast på en välsorterad bar.

Chimay Blå är också riktigt bra och kan köpas styckvis från de flesta systembolag. En annan stil men ändå lite liknande. Rekommenderas om du inte testat den.
Citera
2014-07-05, 01:03
Medlem
stttNNNs avatar
Citat:
Chimay Cinq Cents är liknande och kan beställas styckvis från bolaget på 75cl flaska.

Enligt mig är både Tripel Karmeliet och St Bernardus Tripel bättre än Westmalle, tyvärr kan inte dessa beställas styckvis men du hittar dom oftast på en välsorterad bar.

Chimay Blå är också riktigt bra och kan köpas styckvis från de flesta systembolag. En annan stil men ändå lite liknande. Rekommenderas om du inte testat den.

Chimay Cinq Cents ser ut att vara något som skulle passa. Chimay Blå dock verkar vara någon form av "choklad" öl och jag är ingen större fantast av dessa choklad smaker tyvärr.
Citera
2014-07-05, 01:46
Medlem
Citat:
Chimay Cinq Cents ser ut att vara något som skulle passa. Chimay Blå dock verkar vara någon form av "choklad" öl och jag är ingen större fantast av dessa choklad smaker tyvärr.

Jag tycker inte Chimay Blå smakar särskilt mycket choklad, visst finns det där men det är extremt stor skillnad jämfört med en imperial stout som är en stil som smakar mycket choklad.
Citera
2014-07-05, 01:48
Medlem
Punklivs avatar
På tal om Chimay blå så kommer jag garanterat hugga en eller två 06'or i september!
Citera
2014-07-05, 09:11
Medlem
Citat:

Jag förstår verkligen inte St Bernardus storhet, enligt mig är det kraftigt överskattat. Tripel Karmeliet är däremot en höjdare enligt mig, samma sak med Rochefort 8 och 10. Chimay blå anser jag även är den i särklass bästa av Chimays öl, sekunderar att chokladen är en ton snarare än smak, vilket är logiskt i den typen av öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in