Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieChristensen
Som jag minns det var det bara spekulationer om det var kroppen eller ej på den där vagnen.
Vet att jag läste från någon som varit med om just sånt.Att det visst är vanligt med sådant papper,det rinner inte ut vätska och det fastnar inte heller något på pappret.
Citera
2014-07-04, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Klart det spelar roll om JH gick dit för att mörda eller om det hände i stundens hetta när straffet ska sättas.

Fast om JH gick dit kanske det var för att snacka med JA, och då är det ju JH och JA:s ensak. Klart han blir konfronterad av en arg tjej om han varit en player. Om LL dessutom lägger sig i så är ju det givetvis något som provocerar JH. Om jag var ihop med en kille som strulade med en annan så skulle jag också vilja skälla ut honom. Om den nya tjejen dessutom lägger sig i så lär det ju bli ännu "bråkigare". Det här är väl något som man får räkna med om man är "den andra kvinnan"? Killen har ju lekt med två tjejer samtidigt, klart det blir tjafs.

Men om inte offret svimmar av vid första slaget så börjar hon ju skrika och/eller slå tillbaka? Det är ett för osäkert kort tycker jag. Annat är om man är en stor man som dunkar en liten tjej eller ett barn i huvudet. Då kan man nog spräcka hela skallen på ett slag.

Kanske det är just det som grannarna menar med att dem hört någonting som verkar som ett bråk mellan 2 tjejer?? Lovisa har säkert skrikit till och Jonna hämtar kniven och hugger för att få tyst på henne?

Läste att grannen sa att när hon knackade på efter att ha hört ett hjärtskärande skrik som trängde igenom väggarna så var det tyst inifrån lägenheten.
Citera
2014-07-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Bilder på barnen i Arboga, Max och Saga, ihjälslagna med hammare.

Varning! Mycket starka bilder.
Men här får man se vilka skador hammarslag i huvudet kan ge.

http://www.documentingreality.com/forum/f10/2-small-kids-killed-hammer-11488/

Små barn där skallarna inte har växt färdigt får självklart värre skador än en vuxen människa. Jag tyckte inte bilderna är speciellt starka i jämförelse med var som finns på andra sidor på nätet.
Citera
2014-07-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Lägenheterna är ca 60KVM, alla kök/Badrum vätter ut mot framsidan där man ser parkeringen.
Huset mittemot har sina sovrum/Tvrum ut mot Parkering.

Är det av intresse av en planritning?

Alla lägenheter är mkt lyhörda därför är det mkt förvånade att INGEN ringde polisen om du hör ett gräl höll på i 20min kl 06 så känns det ju väldigt konstigt att INGEN ringer. Just denna lgh ligger dessutom så den har grannar som hör in till nästa uppgång.
När jag bodde i huset/uppgången kunde jag höra när grannen la av en smygare, kollade på tv eller höll pa med andra aktiviteter....

Grannen som pratat i tidningen var en äldre dam har jag för mig och dem brukar ju vara bra på att ringa för minsta lilla störning så håller med dig.
Citera
2014-07-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
JH gick in i trapphuset kl 06 när porten öppnas, hon ringde sedan på dörren där LL öppnar. (Titthål finns) Sen får vi se vad FUP säger. tror dock att JH slår hammaren i bakhuvet på LL i ett ganska tidigt skede.

Något som stör mig är att LL och JA jobbade på samma ort, ca 3mil från Askersun'* Jobbade LL em och JA fm? Men vad gör då LL uppe kl 06 och gör sig i ordning? Och om man borjar 07 behöver man åka senast 06.20 för att hinna. Då kan LL inte pratat med sin mamma 06.30. får inte ihop tiderna.
Eller hade LL semester?

Jag kan ha missat dessa uppgifter i tråden... om ngn svarat alltså.

Jag har ingenstans läst att hon ringde på dörren utan av poliskällan fick jag snarare känslan att Jonna hade väntat i trappan tills Lovisa öppnade och då attackerade.

Kanske Lovisa hade annat att göra på morgonen/förmiddagen?
Citera
2014-07-04, 11:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Jag har ingenstans läst att hon ringde på dörren utan av poliskällan fick jag snarare känslan att Jonna hade väntat i trappan tills Lovisa öppnade och då attackerade.

Kanske Lovisa hade annat att göra på morgonen/förmiddagen?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19127378.ab: "Först när porten automatiskt låstes upp vid klockan 06.00 tog hon sig in i trapphuset och ringde på dörren till lägenheten". Nu har du läst det.
Citera
2014-07-04, 11:58
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieChristensen
Lite slött kört 30 min
https://www.google.se/maps/dir/58.8842147,14.9066578/Zinkgruvan+Mining+AB,+Centrumv%C3%A4gen+1,+696+76+ Zinkgruvan/@58.83601,14.9310457,12z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x465bf1a9c1b2 5999:0xa167aba176cbd54b!2m2!1d15.103362!2d58.81650 7!3e0

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet inte om JA har bil. Det tar Mr Google 21 min per bil. https://maps.google.se/maps?saddr=G%C3%A5rdsj%C3%B6gatan+6+a,+Askersund&d addr=Zinkgruvan+Mining+AB,+Centrumv%C3%A4gen,+Zink gruvan&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.885426,14.906615&sspn= 0.006509,0.01472&geocode=FTKFggMd93TjACnnloh8qIxbR jHjnMbiLfhUfQ%3BFft3gQMdgnXmACFL1ct2oatnoSmZWbLBqf FbRjFL1ct2oatnoQ&oq=zinkgruvan&t=m&mra=ls&z=12

Tack till er båda.

Vet någon var JHs arbetsplats låg?
Citera
2014-07-04, 13:40
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ms.martini
Brottsplats

Såklart... Hehe. Man blir lite halvt förvirrad.

Hur som helst tror även jag på att JH blir dömd för mord, pga att hon kom dit med en hammare.. Varför skulle man annars komma dit med en hammare? Att hon var rädd för LL är BS enligt mig...
Citera
2014-07-04, 14:06
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Såklart... Hehe. Man blir lite halvt förvirrad.

Hur som helst tror även jag på att JH blir dömd för mord, pga att hon kom dit med en hammare.. Varför skulle man annars komma dit med en hammare? Att hon var rädd för LL är BS enligt mig...

Precis, varför åka dit alls om man är rädd för någon? I vilket fall skulle jag ju knappast åka dit ensam då. Ville jag ha mina saker skulle jag be någon annan hämta dom enligt ök med lägenhetsinnehavaren.
Citera
2014-07-04, 14:42
Medlem
Finns det någon som vet hur länge det här "triangeldramat" pågick? Jag har uppfattat det som att det rör sig om mycket kort tid.

Enligt Expressens kartläggning:

"Den mördade 22-åringen hade känt mannen sedan tonåren och var nu arbetskollega med honom.
För några månader sedan uppstod känslor mellan dem och de började träffas i perioder.
Men det fanns uppehåll i förhållandet och under ett sådant började mannen träffa den 24-åriga hästtjejen, berättar vänner
Hon bodde fortfarande tillsammans med sin expojkvän trots att de gjort slut flera månader tidigare.
Samtidigt upprätthöll mannen även en relation med 22-åringen och sa att han inte kunde välja mellan de två"

Vet någon om detta stämmer?
Citera
2014-07-04, 15:32
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Själv ser jag det inte som en förmildrande omständighet även om LL varit delaktig i grälet, kommer någon hem till mig eller där jag befinner mig strax efter sex på morgonen då får den personen bannemig räkna med att jag "grälar" tillbaka. I den situationen är det rätt normalt om Lovisa grälar tillbaka eftersom hon sannolikt känner sig hotad av att Jonna kommer med en hammare.

Vad vi har hört så ska LL (Lovisa) ha gett sig på och örfilat JH (Jonna) på krogen efter det att Jonna skickat hotfulla sms till henne, inte speciellt konstig reaktion i så fall. Skickar någon hotfulla sms till mig så konfronterar jag denna person där jag stöter på den, krogen, toaletten, torget eller på Ica.

Lovisa var nog ingen morgonpigg person om man ska döma av hennes bild på hennes instagram (längst t.h 8:e raden) så hon var kanske inte på nåt strålande humör kl 06
http://www.iphoneogram.com/u/265451207
Citera
2014-07-04, 16:08
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Lovisa var nog ingen morgonpigg person om man ska döma av hennes bild på hennes instagram (längst t.h 8:e raden) så hon var kanske inte på nåt strålande humör kl 06
http://www.iphoneogram.com/u/265451207

Är det verkligen relevant? Ingen är på strålande humör när en stalker dyker upp med en hammare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in