Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Klart det spelar roll om JH gick dit för att mörda eller om det hände i stundens hetta när straffet ska sättas.
Fast om JH gick dit kanske det var för att snacka med JA, och då är det ju JH och JA:s ensak. Klart han blir konfronterad av en arg tjej om han varit en player. Om LL dessutom lägger sig i så är ju det givetvis något som provocerar JH. Om jag var ihop med en kille som strulade med en annan så skulle jag också vilja skälla ut honom. Om den nya tjejen dessutom lägger sig i så lär det ju bli ännu "bråkigare". Det här är väl något som man får räkna med om man är "den andra kvinnan"? Killen har ju lekt med två tjejer samtidigt, klart det blir tjafs.
Men om inte offret svimmar av vid första slaget så börjar hon ju skrika och/eller slå tillbaka? Det är ett för osäkert kort tycker jag. Annat är om man är en stor man som dunkar en liten tjej eller ett barn i huvudet. Då kan man nog spräcka hela skallen på ett slag.
Kanske det är just det som grannarna menar med att dem hört någonting som verkar som ett bråk mellan 2 tjejer?? Lovisa har säkert skrikit till och Jonna hämtar kniven och hugger för att få tyst på henne?
Läste att grannen sa att när hon knackade på efter att ha hört ett hjärtskärande skrik som trängde igenom väggarna så var det tyst inifrån lägenheten.