Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag har inte läst media alls angående detta. Men här på flashback har det stått om och om igen att JA:s lägenhet är mordplatsen. Jag har ingen aning! Men några här har funderat över hur Jonna tog sig in genom en låst port. Det är inte alls svårt för en svensk kvinna som ser hyfsat prydlig ut. Det är bara att slinka in när någon går ut eller in. Däremot tycker jag det är konstigt hur hon tog sig in genom lägenhetsdörren. Varför släppte Lovisa/Jonathan/Jonas in henne?

JH gick in i trapphuset kl 06 när porten öppnas, hon ringde sedan på dörren där LL öppnar. (Titthål finns) Sen får vi se vad FUP säger. tror dock att JH slår hammaren i bakhuvet på LL i ett ganska tidigt skede.

Något som stör mig är att LL och JA jobbade på samma ort, ca 3mil från Askersun'* Jobbade LL em och JA fm? Men vad gör då LL uppe kl 06 och gör sig i ordning? Och om man borjar 07 behöver man åka senast 06.20 för att hinna. Då kan LL inte pratat med sin mamma 06.30. får inte ihop tiderna.
Eller hade LL semester?

Jag kan ha missat dessa uppgifter i tråden... om ngn svarat alltså.
Citera
2014-07-04, 10:09
Medlem
CharlieChristensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Lägenheten ligger endast en halvtrapp upp, inget svårt att backa upp bilen och lägga plastpåsarna i bagaget så gott som ostört. Denna lgh uppgång ligger dessutom längst "ner", vet att man ofta körde enda fram när man behövde lasta i / Ur något. Så ngn skottkärra behövs INTE.

Japp helt ostört men inte osedd, tämligen mycket fönster mot lghs uppgången.
På morgonen är det ändå mycket rörelse där i krokarna, gångvägen som korsar
gårdsplanen, folk som ska till och från ica, bussen eller bara ner på stan,
det är ju öppna ytor mellan husen, märkligt att inte fler såg.

Dom där husen alltså, lyhörda som f_n och fortfarande badkar...
Vaknade av ljudet varje morgon när grannen kastade in nån kastrull i hans skåp.
och man stördes av ett jävla brunnslockljud ute på Bergslagsvägen
som folk promt var tvugna att köra över, klonk, klonk...
Citera
2014-07-04, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieChristensen
Japp helt ostört men inte osedd, tämligen mycket fönster mot lghs uppgången.
På morgonen är det ändå mycket rörelse där i krokarna, gångvägen som korsar
gårdsplanen, folk som ska till och från ica, bussen eller bara ner på stan,
det är ju öppna ytor mellan husen, märkligt att inte fler såg.

Dom där husen alltså, lyhörda som f_n och fortfarande badkar...
Vaknade av ljudet varje morgon när grannen kastade in nån kastrull i hans skåp.
och man stördes av ett jävla brunnslockljud ute på Bergslagsvägen
som folk promt var tvugna att köra över, klonk, klonk...

HYOTES:
Om JH backar upp bilen, så SER INTE de i samma hus vad hon packar ut i bilen.
Däremot så är det ju en del aktivitet på gräspalnen, men faktiskt inte så mycket. Och är det typ vanliga ICA PÅSAR som hon använder så tänker man inte på vad en person lastar in. däremot om hon hade svartsopsäck, mer uppseende väckande.

När i tid ska detta utspelas sig att JH flyttar LL kropp.
Citera
2014-07-04, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
HYOTES:
Däremot så är det ju en del aktivitet på gräspalnen, men faktiskt inte så mycket. Och är det typ vanliga ICA PÅSAR som hon använder så tänker man inte på vad en person lastar in. däremot om hon hade svartsopsäck, mer uppseende väckande.

Uppskattningsvis vid middagstid, då mordet begicks på morgonen och hon var hemma ett par timmar innan hon återkom, och var på jobbet vid 15.
Citera
2014-07-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Uppskattningsvis vid middagstid, då mordet begicks på morgonen och hon var hemma ett par timmar innan hon återkom, och var på jobbet vid 15.

Javisst ja.... Sen borde ju även JA komma hem från sitt skift omkring 14.45 om han nu åkte direkt hem.
Citera
2014-07-04, 10:41
Medlem
Citat:
HYOTES:

Beror på hur du menar backar upp bilen, de gånger en annan lastat där har bilen stått
längs med huset då ser man lätt från samma hus.
Jag har då kunnat se vad folk håller på med (dock inte i detalj), men nog såg man ner.
Allt är ju relativt men de klockslag jag åker förbi (morgon/eftermiddag) så är det
aktivitet där i krokarna, hänger kanske mer på klockslag och dyl...
Så oavsett om man ser bra eller ej så tror jag att man bara hade sett någon som bär påsar.
Nog så viktigt info ändå för att kunna fastlägga en akkurat tidslinje.
Senast redigerad av CharlieChristensen 2014-07-04 kl. 11:06.
Citera
2014-07-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var har du läst det?

Jag har tidigare visat en bild när Marinas kvarlevor bars bort på bår i Spekeröd. Här är en bild på ett förmodat mordoffer som bars bort från en fyndplats i Kalmar igår. Bår används, annat är oetiskt.
Jag har läst det här på någon av alla sidorna men vill inte gå till baka och leta.
Citera
2014-07-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ms.martini
Jag har läst det här på någon av alla sidorna men vill inte gå till baka och leta.

Som jag minns det var det bara spekulationer om det var kroppen eller ej på den där vagnen.
Citera
2014-07-04, 10:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Javisst ja.... Sen borde ju även JA komma hem från sitt skift omkring 14.45 om han nu åkte direkt hem.
Det har framkommit i tråden att han jobbade övertid.
Citera
2014-07-04, 11:06
Medlem
Guardian Angels avatar
Hur lång tid tar det för JA att ta sig från lägenheten tills han är på arbetet?
Har han bil?
Citera
2014-07-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Har han bil?

Lite slött kört 30 min
https://www.google.se/maps/dir/58.8842147,14.9066578/Zinkgruvan+Mining+AB,+Centrumv%C3%A4gen+1,+696+76+ Zinkgruvan/@58.83601,14.9310457,12z/data=!3m1!4b1!4m9!4m8!1m0!1m5!1m1!1s0x465bf1a9c1b2 5999:0xa167aba176cbd54b!2m2!1d15.103362!2d58.81650 7!3e0
Citera
2014-07-04, 11:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Har han bil?
Jag vet inte om JA har bil. Det tar Mr Google 21 min per bil. https://maps.google.se/maps?saddr=G%C3%A5rdsj%C3%B6gatan+6+a,+Askersund&d addr=Zinkgruvan+Mining+AB,+Centrumv%C3%A4gen,+Zink gruvan&hl=sv&ie=UTF8&sll=58.885426,14.906615&sspn= 0.006509,0.01472&geocode=FTKFggMd93TjACnnloh8qIxbR jHjnMbiLfhUfQ%3BFft3gQMdgnXmACFL1ct2oatnoSmZWbLBqf FbRjFL1ct2oatnoQ&oq=zinkgruvan&t=m&mra=ls&z=12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in