Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 16:39
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopDropAndRoll
Är det verkligen relevant? Ingen är på strålande humör när en stalker dyker upp med en hammare.
Vet ej. Men om man, som jag själv har, ett väldigt lättirriterat morgonhumör, så kan ju ha påverkat hur snabbt meningsutbytet urartat...
Citera
2014-07-04, 16:47
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Vet ej. Men om man, som jag själv har, ett väldigt lättirriterat morgonhumör, så kan ju ha påverkat hur snabbt meningsutbytet urartat...

Vad som än sagts mellan JH och LL innan så spelar det, enligt min mening, ingen roll. Bara för att någon säger elaka saker så ger inte det dig rätten att döda personen.
Citera
2014-07-04, 16:47
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Även om de varit i samma storlek så kanske JH hade känt att LL vore den bättre fightern och ändå hade kommit beväpnad?

Vad kom det sig att hon inte kom beväpnad, om hon hade långtgående planer från början?
Citera
2014-07-04, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Finns det någon som vet hur länge det här "triangeldramat" pågick? Jag har uppfattat det som att det rör sig om mycket kort tid.

Enligt Expressens kartläggning:

"Den mördade 22-åringen hade känt mannen sedan tonåren och var nu arbetskollega med honom.
För några månader sedan uppstod känslor mellan dem och de började träffas i perioder.
Men det fanns uppehåll i förhållandet och under ett sådant började mannen träffa den 24-åriga hästtjejen, berättar vänner
Hon bodde fortfarande tillsammans med sin expojkvän trots att de gjort slut flera månader tidigare.
Samtidigt upprätthöll mannen även en relation med 22-åringen och sa att han inte kunde välja mellan de två"

Vet någon om detta stämmer?

Det känns som om Jonna inte hade jättelånga relationer, de köpte väl huset i augusti?
Citera
2014-07-04, 17:09
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Såklart... Hehe. Man blir lite halvt förvirrad.

Hur som helst tror även jag på att JH blir dömd för mord, pga att hon kom dit med en hammare.. Varför skulle man annars komma dit med en hammare? Att hon var rädd för LL är BS enligt mig...

Om hon skulle mörda, planerat och uppsåt, varför en hammare?
Citera
2014-07-04, 17:16
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays

Ja men precis. Så varför konfrontera någon i ett känsligt ämne vid den tidpunkten med en hammare i näven? Jag tror ju inte det ger de bästa förutsättningarna för ett givande samtal. Och jag tror knappast ett samtal heller var avsikten. Helt sanslöst att försöka försvara den här gärningen.
Citera
2014-07-04, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Om hon skulle mörda, planerat och uppsåt, varför en hammare?

Vad tror du hon skulle ha hammaren till då?
Citera
2014-07-04, 17:39
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Det känns som om Jonna inte hade jättelånga relationer, de köpte väl huset i augusti?

De hade väl varit tillsammans sedan 2010 eller 2011. Husköpet känns f.ö som ett försök att laga något som var trasigt redan eftersom det tog slut typ en månad senare.
Citera
2014-07-04, 17:40
Medlem
attogs avatar
Jag har en uppfattning. Det är endast en uppfattning och inget facit. Men det har ju ingen annan här heller.

JH: Motiv. Svartsjuka. Hon vill markera mot LL. Ge igen från senast, på krogen, samt att hon "tar" andras killar. JA vill hon hålla utanför. Dels är detta en sak mellan "girls". Sedan vill hon inte förnedra sig inför JA. Visa sig sårbar.
Men hur ska hon konfrontera LL, utan att späka sig för JA?
JH bevakar JAs lägenheten, för hemma hos LL kan hon stöta på föräldrar till LL. JA lägenhet är bättre. När LL är själv kvar i lägenheten, kan hon konfrontera henne på tu man hand.
Tids nog får JH ett lämpligt tillfälle. JH har tagit med sig en hammare, för att kompensera längd och vikt, i kommande fighten. Ja, om det blir handgemäng, vill säga. JH kan inte veta i förväg.
Tillfället uppenbarar sig och JA är på väg till sitt jobb och JH tar sig in i trapphuset och till lägenheten. Ringer på.
LL ser i ögonhålet vem som kommer på besök. Hon beväpnar sig med en kniv från köket, för kanske ser hon att JH har en hammare. Då är en kniv bra att ha.
LL känner sig säker från föregående fight och släpper in JH. Frågar i dörren vad JH vill?
"Vi måste snacka ut" säger JH.
Ok, kom in då...(LL har ju sin kniv, så vad kan hända henne?)
Väl inne så går diskussionen fram och tillbaka.
LL tröttnar och säger åt JH att gå.
JH höjer hammaren och slår kanske mot LL.
LL höjer armen i försvar. Tar smällen mot armen.
LL pekar med kniven mot JH och säger, "stick annars....!"
JH greppar om kniven och i tumultet som utbryter, händer det som inte ska hända.
Slag med hammaren och slutligen också kniven, använd av JH. JH tycker, "smaka på kniven själv du!"
LL, skadad nu av hammare och sedan kniv, backar undan. JH följer efter, vild av raseri, för LL satte kniv mot hennes "bara" kniv.
En stöt av JH och LL får ett svårt sår och faller ihop, av smärta och rädsla. Skriker?
JH ser att det inte är mycket rörelse på LL och får panik. Är hon död eller? JH vill därifrån.
JH sticker hem och duschar. Ringer JN(som är på arbetet) och ber om hjälp. Men ingen hjälp kan JH få.
Vad göra?
Lever LL fortfarande i lägenheten? Kanske, kanske inte. Troligen inte.
Tillbaka igen, till lägenheten. Men vad göra där?
Ta bort LL. JA ska inte få se detta.
Ta med spruta med alkohol, för att illustrera fylla, som ett alternativ. (märklig ide...)
Ta med såg, om JH måste flytta på LL i delar. Ingen får se detta. LL måste försvinna.
Gamla grannen som "ser dåligt", kanske JH kan lura genom att spela LL.
Lugna grannar med samtal.
Kör LLs bil. Ser ut som om LL lever och åker iväg.

So far...
Men sedan går det snett.
Om min teori ovan är närheten av att träffa verkligheten, var det då uppsåt att döda som var ingångsvärdet för JH, när hon åkte till lägenheten, denna förfärliga morgon?

Notera på nytt. Vare sig jag eller någon annan vet exact vad som hände, just nu. Endast JH och ev Polisen i sina förhör.
Senast redigerad av attog 2014-07-04 kl. 17:51.
Citera
2014-07-04, 17:47
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad tror du hon skulle ha hammaren till då?

JH gick medvetet in i en fight med LL.
Hon var underlägsen från början, i längd och vikt.
Hon hade tidigare fått smörj.
Hon ville utjämna fighten.
Men det var inte en fight på liv och död. Utan här skulle det enbart bli smärta för LL. Ge igen helt enkelt.
Citera
2014-07-04, 17:51
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
LL ser i ögonhålet vem som kommer på besök. Hon beväpnar sig med en kniv från köket, för kanske ser hon att JH har en hammare. Då är en kniv bra att ha.
LL känner sig säker från föregående fight och släpper in JH. Frågar i dörren vad JH vill?
Hade hon observerat att den tidige besökaren bar på en hammare så är jag ganska övertygad
om att hon inte ens övervägt att öppna dörren för denne oavsett hur säker på ett
övertag gentemot JH som hon upplevde sig ha.
Citera
2014-07-04, 17:54
Medlem
Citat:
JH gick medvetet in i en fight med LL.
Hon var underlägsen från början, i längd och vikt.
Hon hade tidigare fått smörj.
Hon ville utjämna fighten.
Men det var inte en fight på liv och död. Utan här skulle det enbart bli smärta för LL. Ge igen helt enkelt.

Hon måste ha burit på en kraftig ilska om hon kom med en hammare den tiden på morgonen för att fightas. Kan ha varit så stor att hon hade lust att döda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in