2014-07-03, 14:19
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är det en spegel som ligger i botten? Man ser gallret och taket i botten, eller??
Undrar även jag över syftet

Kanske. Jag trodde det var vatten, att det alltså är en riktig brunn. Kanske har den funnits där innan huset och man ville bevara den eller nåt?

Får mig oavsett att tänka på the ring och hade inte velat vara i samma rum som den där brunnen ensam
Citera
2014-07-03, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Och vad är det som står bredvid brunnen? En behållare, lagom stor för en människokropp...?
Även om den innehåller den en människokropp så ingår den ej i köpet, Floating och bubbelbad ingår ej i köpet.
Citera
2014-07-03, 15:28
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är det en spegel som ligger i botten? Man ser gallret och taket i botten, eller??
Undrar även jag över syftet

Jag tror att brunnen är i bruk, det går ju ner en slang och sitter nåt slags box på väggen som borde innehålla pumpstyrning osv.
Citera
2014-07-03, 16:07
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur har man tänkt här? Helt nybyggt och väl tilltagna ytor. Trots det har man lagt köksön i direkt anslutning till vardagsrummet med ett litet trappsteg som avskiljare så att de som sitter på barstolarna löper ansenligt risk att trilla bakåt och bryta nacken.

För 18,2 miljoner borde man kunna få en bättre planlösning. Ganska snygg exteriör dock.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lidingo-sjovik-lidingo-kommun-sjoviks-vag-6032015

Haha nej hur tänkte man. En rik man som låtit sin fru rita huset? Jag älskar minimalistiska hus, raka linjer men det här var inte alls vackert. Inredning är katastrofal eftersom den är obefintlig, det är fördelen med hus som går i vitt invändigt att man kan så enkelt liva upp det med färg men det finns inget överhuvudtaget. Inte ens en grön växt i huset eller par färgrika abstrakta tavlor. Master bedroom - herregud alltså, utsikten som skymtar därborta är fantastisk men rummet i sig kan inte tilltala många.

Men det som jag förundras mest över är kvalitén på bilderna, ser ut att vara tagna med en mobilkamera... En kåk för närmare 20 miljoner förtjänar bättre än så här:
http://pics1.objektdata.se/_cache_/17732/SFD9107FD5B8CB7426AA30C440BD3689B10_800x800.jpg
Citera
2014-07-03, 17:00
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Haha nej hur tänkte man. En rik man som låtit sin fru rita huset? Jag älskar minimalistiska hus, raka linjer men det här var inte alls vackert. Inredning är katastrofal eftersom den är obefintlig, det är fördelen med hus som går i vitt invändigt att man kan så enkelt liva upp det med färg men det finns inget överhuvudtaget. Inte ens en grön växt i huset eller par färgrika abstrakta tavlor. Master bedroom - herregud alltså, utsikten som skymtar därborta är fantastisk men rummet i sig kan inte tilltala många.

Men det som jag förundras mest över är kvalitén på bilderna, ser ut att vara tagna med en mobilkamera... En kåk för närmare 20 miljoner förtjänar bättre än så här:
http://pics1.objektdata.se/_cache_/17732/SFD9107FD5B8CB7426AA30C440BD3689B10_800x800.jpg
Det är en familj som styckat upp en större bit mark och tänkt sig göra en rejäl hacka. Detta är inte enda huset som ska byggas där.
Citera
2014-07-03, 17:41
Medlem
B´stards avatar
En husfirma från Örkelljunga som ligger bakom lidingöhuset, förklarar väl lite av bristen på smak och mäklarfirman verkar i sin tur inte va den vassaste...

Att de skulle få 70 papp kvadraten känns inte helt sannolikt...
Citera
2014-07-03, 18:11
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Det är en familj som styckat upp en större bit mark och tänkt sig göra en rejäl hacka. Detta är inte enda huset som ska byggas där.

Vad förklarar det?
Citera
2014-07-03, 18:17
Medlem
Citat:

Fotografen är kanske på semester?
Blir naturligtvis lite galet att visa amatörbilder vid denna typ av objekt.
Vi pratar närmare 20milj...

Med yrkesfotograf och duktig stylist skulle detta bli något helt annat.
Citera
2014-07-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
En husfirma från Örkelljunga som ligger bakom lidingöhuset, förklarar väl lite av bristen på smak och mäklarfirman verkar i sin tur inte va den vassaste...

Att de skulle få 70 papp kvadraten känns inte helt sannolikt...

Vad menar du med detta?
Citera
2014-07-03, 19:17
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitguld

Med yrkesfotograf och duktig stylist skulle detta bli något helt annat.

Om fotografen nu skulle vara på semester, har man en kåk för 18 miljoner så är man sällan beroende av snabba försäljningar och man borde veta värdet av hur bilder säljer in. Men men det är väldigt konstigt då jag kollade Estate Fastighetsbyrås andra objekt. Hade jag sålt det hade jag aldrig accepterat bilder av den kvalitén. Känns som man misshandlar huset genom att inte styla till det och kvalitén på bilderna, tilltalar inte direkt...

http://www.estatefast.se/
Citera
2014-07-03, 19:35
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur har man tänkt här? Helt nybyggt och väl tilltagna ytor. Trots det har man lagt köksön i direkt anslutning till vardagsrummet med ett litet trappsteg som avskiljare så att de som sitter på barstolarna löper ansenligt risk att trilla bakåt och bryta nacken.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lidingo-sjovik-lidingo-kommun-sjoviks-vag-6032015

Om man tittar ordentligt så ser man dessutom ytterligare ett trappsteg precis framför benen på barstolen. Med andra ord så kan du inte dra in barstolen till köksön utan får sitta längst ut på sn*ppan för att nå din drink och prata med värdparet.

Fem ugnar och ingen diskmaskin...

Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
Även om den innehåller den en människokropp så ingår den ej i köpet, Floating och bubbelbad ingår ej i köpet.

Det ska bli spännande att se hur de får ut BodPoden genom dörren (för att inte tala om förbi brunnen...)
Men det jag undrar över är vad detta är- sjuksäng, massagebänk eller gynstol? Och ingår den eller?
http://images.lansfast.capitex.se/resources/image.ashx?id=45M278GOMPGRDUKV&w=669&h=446&sm=MaxS ize&dc=2013-06-24+08%3a35%3a11&cornerradius=10&cornercolor=ffffff &cornerchoice=31

Citat:
Ursprungligen postat av vitguld

Förmodligen. Det här tycker jag är en eminent bild h*n lyckats få till.
http://farm3.pics.objektdata.se/pic/pic.dll/image?url=17732/SFD1C842FCCF7F947BD9FD1897475720AA7.jpg&sizeX=800& sizeY=800
Citera
2014-07-03, 19:42
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Vad förklarar det?
Det är inte en rik man som låtit frun designa huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in