Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-04, 00:24
Medlem
Tror ni att JN och JA fått reda på mera detaljer än det som kommit ut i tidingen, när de var häktade?

Har inte familjen blivit underrättade?
Citera
2014-07-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Tvivlar som sagt på att hon släpat på detta i plastpåsar. Antingen har hon använt svarta standardsopsäckar eller så tex sådana påsar du får när du handlar på IKEA och dylikt.

Hur tolkar du medias "plastpåsar"? Det är vad som skrivits. Ja, jag vet att media inte är pålitliga, men en plastpåse är benämningen de använt sig av.
Citera
2014-07-04, 00:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Men de kan ju även få ut innehåll!?

Jag har många gånger läst där det har funnits sms konversationer mellan de båda parterna i olika fall, den ena har hotat den andra som hotat tillbaka osv.
Nej, operatörerna får inte spara innehåll. Om polisen har det så har den muddrat mobilen.
Citera
2014-07-04, 00:26
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tror att du måste ha ett starkt psyke i kombination med stresstålighet och handlingskraft för att klara av att stycka en kropp. Vad tror du själv?

Jag tror att en person med dessa egenskaper aldrig skulle komma på tanken att stycka en kropp.
Citera
2014-07-04, 00:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Men någon som påstod sig ha direkt insyn i fallet skrev ju senare att det faktiskt VAR kroppsdelarna som forslades bort.
Dessutom verkar det som att pressen står intill varenda jäkla mordscen som finns och de lägger alltid upp en bild på båren som bärs bort. Varför har vi inte sett en sådan bild? Varför i just detta fallet så stod journalister på rad och valde att ta bilder på polisens tekniska utredning men inte en endaste jäkla bild på en bår?
Vem har sagt det?

Sannolikt forslades kroppen bort på natten innan media fick veta något.
Citera
2014-07-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hur tolkar du medias "plastpåsar"? Det är vad som skrivits. Ja, jag vet att media inte är pålitliga, men en plastpåse är benämningen de använt sig av.

Att det låter mer makabert än att skriva sopsäckar eller dylikt. Tror heller inte källan är någon som befinner sig i rummet vid förhören. Och räcker med 1-2 munnar i mellan för att en sådan liten detalj skall ändras.

Kan inte föreställa mig hon använde vanliga standard "matkassar" dels pga läckage risk men också för hur dom formar sig när man fyller dom.
Citera
2014-07-04, 00:43
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunther_l
Men jobbade inte JA där också?, han lär ju veta en del om detta. OM det nu är sant det som sägs,så är det väl inte helt osannolikt att JA pratat med sina kollegor?

Du menar alltså på fullaste allvar att JA fått info från polisen som räknat in kroppsdelarna och efter detta meddelat honom hur många delar det var till antal?
Kanske dags att sova en stund?
Citera
2014-07-04, 00:53
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem har sagt det?

Sannolikt forslades kroppen bort på natten innan media fick veta något.
Namnet kommer jag inte ihåg men det var någon som skrev efter diskussionen om vad som låg på kärran dog ut.
Det vore intressant att veta vid vilken tid pressen fick nys om detta, är det möjligt att få veta det? Dessutom tvivlar jag på att kroppsdelarna transporterats bort under natten, Jonna har med all sannolikhet slängt ut kroppsdelarna i de kassar hon använt för att transportera kroppsdelarna i. När polisen först kommer till platsen och inser att Lovisa med all säkerhet redan är död så går det inte närmare utan inväntar ljus, tekniker fotografer och allt möjligt.
Innan de visste hur många delar Lovisa var i så fick nog ingen lov att bara vandra över bevis. Någon som vet vilken tid den första nyheten om det här mordet släpptes?
Citera
2014-07-04, 01:02
Medlem
Citat:
Namnet kommer jag inte ihåg men det var någon som skrev efter diskussionen om vad som låg på kärran dog ut.
Det vore intressant att veta vid vilken tid pressen fick nys om detta, är det möjligt att få veta det? Dessutom tvivlar jag på att kroppsdelarna transporterats bort under natten, Jonna har med all sannolikhet slängt ut kroppsdelarna i de kassar hon använt för att transportera kroppsdelarna i. När polisen först kommer till platsen och inser att Lovisa med all säkerhet redan är död så går det inte närmare utan inväntar ljus, tekniker fotografer och allt möjligt.
Innan de visste hur många delar Lovisa var i så fick nog ingen lov att bara vandra över bevis. Någon som vet vilken tid den första nyheten om det här mordet släpptes?

JH anmälde sig själv 21.30. Pekade ut platsen för "dumpningen" och häktades senare den kvällen.

Som Q säger var säkert plastsäckarna borta under natten.
Citera
2014-07-04, 01:05
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunther_l
Spelar det någon roll? JH går ju och hämtar kniv efter det och hugger LL

Klart det spelar roll om JH gick dit för att mörda eller om det hände i stundens hetta när straffet ska sättas.

Citat:
Men vad vi däremot redan vet är att det här inte var första gången hon dök upp i JAs lägenheten och började bråka. Lovisa hade även den gången jättesvårt för att bli av med Jonna (det som är oklart är om JA var där den första gången). Lovisa har också sagt till hennes vänner flera gånger att hon inte orkar med att bråka med Jonna mer men det är oklart om hon funderade på att bryta förhållandet eller fortsätta.
Jonna har utan tvekan varit den mer aggressiva i det lilla dramat som utspelades innan mordet

Fast om JH gick dit kanske det var för att snacka med JA, och då är det ju JH och JA:s ensak. Klart han blir konfronterad av en arg tjej om han varit en player. Om LL dessutom lägger sig i så är ju det givetvis något som provocerar JH. Om jag var ihop med en kille som strulade med en annan så skulle jag också vilja skälla ut honom. Om den nya tjejen dessutom lägger sig i så lär det ju bli ännu "bråkigare". Det här är väl något som man får räkna med om man är "den andra kvinnan"? Killen har ju lekt med två tjejer samtidigt, klart det blir tjafs.

Citat:
Med tanke på hur det ser ut i "omgivningen" så är hammare faktiskt ett rätt bra vapen tycker jag. Såg en bild långt bak i tråden på dörren in till JA´s lägenhet och om du öppnar dörren inifrån så har du trappan upp direkt till vänster så ställer du dig intill väggen i trappan och personen i fråga öppnar dörren så har du höjdövertag och når då att tex få in en träff i bakhuvudet om du vill det.

Du angriper då en fiende som befinner sig på ett klart lägre plan och då har du kompenserat för det som skiljer mellan er i längd.

Men om inte offret svimmar av vid första slaget så börjar hon ju skrika och/eller slå tillbaka? Det är ett för osäkert kort tycker jag. Annat är om man är en stor man som dunkar en liten tjej eller ett barn i huvudet. Då kan man nog spräcka hela skallen på ett slag.
Citera
2014-07-04, 01:29
Medlem
eireanns avatar
[quote=Snobb|49452243]Klart det spelar roll om JH gick dit för att mörda eller om det hände i stundens hetta när straffet ska sättas.

Fast om JH gick dit kanske det var för att snacka med JA, och då är det ju JH och JA:s ensak. Klart han blir konfronterad av en arg tjej om han varit en player. Om LL dessutom lägger sig i så är ju det givetvis något som provocerar JH. Om jag var ihop med en kille som strulade med en annan så skulle jag också vilja skälla ut honom. Om den nya tjejen dessutom lägger sig i så lär det ju bli ännu "bråkigare". Det här är väl något som man får räkna med om man är "den andra kvinnan"? Killen har ju lekt med två tjejer samtidigt, klart det blir tjafs.

Visst så borde det varit en sak mellan JH och JA eller JA och LL men nu blev det ju inte så.
Jonna gick inte dit klickan sex på morgonen med en hammare i handen för att diskutera med JA!!
Bråken som verkar ha uppstått före mordet verkar enbart ha varit mellan Jonna och Lovisa jag har inte läst någonstans att JA blivit uppläxad av någon av tjejerna. Däremot så är Jonas väldigt ung och jag tror inte på kvällstidningarna när de skriver att han var förälskad i båda och kunde inte välja.
Snarare så var han inte kär i någon av dem men älskade uppmärksamheten han fick av dem när de konkurrerade om honom.
Citera
2014-07-04, 01:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej inte ännu men om du har någon som du vill delge mig så skicka gärna över den.
Bilder på barnen i Arboga, Max och Saga, ihjälslagna med hammare.

Varning! Mycket starka bilder.
Men här får man se vilka skador hammarslag i huvudet kan ge.

http://www.documentingreality.com/forum/f10/2-small-kids-killed-hammer-11488/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in