2014-07-03, 13:32
Medlem
hjarntvattads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Problema no.2 jag är överkänslig mot buprenorfin, 0,2mg är som 5st 8or för min andning.
Så det får bli enbart metta, och sedan må helvete på semestern då :/
Jag hade personligen gått på jonk då för att tända av på istället för meta. Mindre långvarigt.
Citera
2014-07-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjarntvattad
Jag hade personligen gått på jonk då för att tända av på istället för meta. Mindre långvarigt.

Det hade jag gärna gjort, men den kicken är det bästa jag vet och kan således inte hålla mig fri från det om jag börjar köra h på daglig basis.

Fan att vården bygger på straff här i landet, känns som att det är lättare att ta livet av sig än att ta steget att söka vård ffs!
Citera
2014-07-03, 22:16
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det hade jag gärna gjort, men den kicken är det bästa jag vet och kan således inte hålla mig fri från det om jag börjar köra h på daglig basis.

Fan att vården bygger på straff här i landet, känns som att det är lättare att ta livet av sig än att ta steget att söka vård ffs!
Det är jävligt svårt att knarka sig drogfri! Straffet du kan få av vården är kanske att bli drogfri, känns inte som du vill det innerst inne..
Detta efter att läst några av dina inlägg.
Citera
2014-07-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är jävligt svårt att knarka sig drogfri! Straffet du kan få av vården är kanske att bli drogfri, känns inte som du vill det innerst inne..
Detta efter att läst några av dina inlägg.
Jag vill bli kvitt drogerna, hade jag bara fått medicin för min kroniska nackskada så hade det inte varit några problem, men pga beroendepotetiealen som finns hos det som kan hjälpa mig till en dräglig vardag så törs inga läkare skriva ut det.

Jag har tom erbjudit mig att ta apodos eller att komma och hämta dagens dos på morgonen, men inte ens det gick för sig.
Vill jag ha hjälp av vården så skall jag först straffas med inlåsning i ett kvartal för medicinutprovning, utan fri rörelsefrihet, där är vård som byggs på straff det.

Bara för att du gripit några halmstrån, så kan du inte utläsa hela säcken.
Citera
2014-07-04, 20:16
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag vill bli kvitt drogerna, hade jag bara fått medicin för min kroniska nackskada så hade det inte varit några problem, men pga beroendepotetiealen som finns hos det som kan hjälpa mig till en dräglig vardag så törs inga läkare skriva ut det.

Jag har tom erbjudit mig att ta apodos eller att komma och hämta dagens dos på morgonen, men inte ens det gick för sig.
Vill jag ha hjälp av vården så skall jag först straffas med inlåsning i ett kvartal för medicinutprovning, utan fri rörelsefrihet, där är vård som byggs på straff det.

Bara för att du gripit några halmstrån, så kan du inte utläsa hela säcken.

Får önska dig lycka till, men tror fortfarande att du måste ändra livsstil och inställning om du ska lyckas bli drogfri. Nu känner jag ju inte dig utan kan ju bara gå på vad du skriver här på fb. Kanske 3 månaders inlåsning som du beskriver faktiskt är den bästa lösningen? Du lär ju hursomhelst må skit längre än så på ditt sätt och då kanske inte lyckas nå målet ändå.
Det handlar ju om ditt liv, så gör vad du vill.
Citera
2014-07-04, 21:02
Medlem
hjarntvattads avatar
Vadå inlåsning tar du kontakt med vården blir det avgiftning ( låst ) för att trappa ner. Där ska du vara glad om du FÅR vara kvar i en två veckor. För att sedan skeppas ut till något öppet program eller öppet behandlingshem.
Citera
2014-07-04, 22:41
Medlem
Citat:
Vadå inlåsning tar du kontakt med vården blir det avgiftning ( låst ) för att trappa ner. Där ska du vara glad om du FÅR vara kvar i en två veckor. För att sedan skeppas ut till något öppet program eller öppet behandlingshem.

Jag har fått höra från tre olika personer att praxis är tre månader bakom låsta dörrar, långt från civilisation och utan större kontakt med omvärlden om "vården" ska hjälpa mig sluta, tvång alltså och då är man igång samtliga tre jag fråga har varit vårdpersonal och självklart har jag frågat hypotetiskt.

Ingen större idé att fråga här heller märker jag, kommer väl sluta med att jag är död innan året är slut ändå om det fortsätter så här.
Citera
2014-07-04, 23:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Jag har fått höra från tre olika personer att praxis är tre månader bakom låsta dörrar, långt från civilisation och utan större kontakt med omvärlden om "vården" ska hjälpa mig sluta, tvång alltså och då är man igång samtliga tre jag fråga har varit vårdpersonal och självklart har jag frågat hypotetiskt.

Ingen större idé att fråga här heller märker jag, kommer väl sluta med att jag är död innan året är slut ändå om det fortsätter så här.

Du har ju helt fel. Det finns ingen låst avgiftning på 3 månader. Själv blev jag utkastad efter 3 dagar fast jag knappt kunde gå pga abstinens som satt sig på balansen. Hade tur som fick korttidsboende och sedan behandlingshem. Det gjorde mig drogfri från ett mer eller mindre livslångt missbruk.
Men som sagt, ditt liv ditt val.
Citera
2014-07-08, 17:22
Medlem
Fick hem fentanyl med posten, hade ju tänkt gå över helt på metadon just för att det sitter i så länge, tänkte att kickjagandet försvann då iallafall, nu så sitter man med fentanyl som sagt igen då.

Ibland känner man sig inte riktigt lika duktig som man gör i andra situationer.
Citera
2014-07-12, 00:40
Medlem
Summering för tillfället: jag satte allt metta i venerna, på två dagar, fixade xanor och sedan minneslucka, men har visst köpt jonk, lyrica kodein och annat skit för allt jag hade på kontot, ligger pumpar här och var i hemmet med blodiga lösningar kvar i och jag sitter och har nyss blåst i mig massa fentanyl, igen.
Aldrig varit så besviken på mig själv som jag är nu.

Gick till vct imorse för jag är ändå sjukskriven pga nack/ryggskad (krockade för massa år sedan å det har blossat upp något enormt i smärtväg igen).
Erkände inget för läkaren förutom smärtan och en stor minneslucka, men hon fattade ändå tror jag och såg på ett ungefär hur ont jag har.

Kom hem med ett paket ardinex, för nacken som jag ska kombinera med tramadol för nacken.
Blev en tur till akutröntgen med för dom trodde jag brutit något tack vare smärtorna, då fick jag med mig en karta 10mg´s morfin hem med mot "vaddomnukalladetsmärta" i ländryggen.

Jag har kort sagt inte slutat, och kommer nog inte klara av det heller för att vara ärlig,
Läkaren jag träffade för ryggen kanske kan hjälpa mig dock, hon såg mina stickmärken men sa inget om det, men hon verkar bra, frågade hur många ardinex jag skulle ta "två åt gången varje timme tills det slutar göra ont", frågade om maxgräns per dygn, "det är 20 i en ask, räkna själv sa hon bara.

Antingen lyckas jag styra upp detta på något vis, eller så antar jag att det inte blir fler inlägg efter sommaren.

Tagit massa ikto nu förresten, därför jag är så ärlig, och luddig/osammanhängande.
Citera
2014-07-15, 01:26
Medlem
buprenorfins avatar
Citat:
filtrera det efter då, känns som de löses upp lättast med vakum i pumpen än att veva runt dem i vatten.
obs elda fan ej på dem i vatten blir fan gelé.
Gör mig ledsen att läsa saker som detta.
Hellre heroin än ofiltrerade möllehjul om något tips här..
Citera
2014-07-15, 22:34
Medlem
Imorgon ska jag till vct med ett väldigt infekterat armveck, troligen stafylokocker pga att jag inte rengjort nog när jag skjutit.

Kommer väl inte undan längre, lika bra att berätta för dom, om allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in