2014-07-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Dock finns där problemet med ett stort manligt överskott (diskuterades i Almedalen igår). Det är märkligt att denna fråga kan diskuteras på en seriös nivå av politiker men inte på FB.

Det är för att såna här frågor på fb startas av skribenter som får Göran Hägglund att framstå som en pårökt flumhippie.

Citat:
Jag förstår inte varför man blir upprörd av det. Istället för att slänga med ord som kvinnohat, tvång m.m. så borde det rimliga vara att man påvisar eventuella samhällsvinster med den frigjorda sexualiteten.

För att det tog rätt många år att komma till ett samhälle där man till stor del kan få bestämma själv hur man vill leva, och vi är rätt många som gärna vill ha kvar den fördelen även om det skulle råka kosta lite.

(Det fina med nuvarande ordning är att du fortfarande har valet att leva efter dina ideal.)
Citera
2014-07-03, 16:21
Medlem
Elsharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gross99
Ska tjejer ha större rättigheter än killar då?

På vilket sätt menar du att kvinnor har mer rättigheter än män?
Menar du att kvinnor har rätt till sin egen kropp och själ? För det har männen med.

Låter som att ni vill försöka införa slaveri, och då endast förslava det ena könet. Låter väldigt rättvist.
Citera
2014-07-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Tänk om kvinnor kunde nöja sig med män på sin egen nivå.

Fast om man nu köper ditt snack om nivåer (vilket jag inte gör), är det inte då så att en kvinna som en man ligger med är på hans nivå? Han har ju då bedömt henne som tillräckligt bra för henne och då borde de vara på samma nivå. Eller hur mäter du nivån? Menar du att det här med nivåer är objektivt?
Citera
2014-07-03, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakgrundsbrus
Det är för att såna här frågor på fb startas av skribenter som får Göran Hägglund att framstå som en pårökt flumhippie.

För att det tog rätt många år att komma till ett samhälle där man till stor del kan få bestämma själv hur man vill leva, och vi är rätt många som gärna vill ha kvar den fördelen även om det skulle råka kosta lite.

(Det fina med nuvarande ordning är att du fortfarande har valet att leva efter dina ideal.)

Det handlar fortfarande inte om tvång, man kan väl fortfarande göra ett val? Däremot har vi faktiskt ett samhälle som är sexfixerat och framställer att "leka runt" både som positivt och en del i att vara normal. Jag säger inte att det är fel, jag tänker bara på att det är väldigt ensidigt och vi människor påverkas nog mer än vi tror.

Jag håller inte med TS i helhet men jag tycker ändå att det är en intressant åsikt.
Citera
2014-07-03, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Men är folk inte längre läskunniga? Den övergripande frågan handlar inte om att tvinga någon - oavsett kön - att bli tillsammans med någon annan. Det handlar om att jobba med de attityder som finns. Om man anser sig kunna påverka alla andra attityder i samhället, från synen på våld till rasism till jämställdhet till individuellt ansvar, förklara då varför man inte skulle kunna jobba med dagens attityd till sex och samlevnad om de aktuella innebär negativa följder för samhället?

Du anser det vara ett problem att kvinnor har makt över sin egen kropp alltså?
Citera
2014-07-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reglementet
Du anser det vara ett problem att kvinnor har makt över sin egen kropp alltså?

Kan du inte läsa?
Citera
2014-07-03, 20:27
Medlem
Kanelochsockers avatar
Är det så mycket slappa normer egentligen, eller finns de mest i de snälla killarnas förvirrade hjärna? En fyra år gammal undersökning. Relativt aktuell.

Ålder: 18-74 år

Samlagsaktivitet

Samlagsaktiviteten är störst i åldrarna 26-55 år. Den åldersrelaterade minskningen i andelen samlagsaktiva inträffar nu 5-10 år senare än vad som var fallet för 30 år sedan. Förklaring: generellt förbättrad hälsa bland äldre människor.

I åldrarna 31-50 år är man något mindre aktiv än för 30 år sedan. Förklaring: större press i yrkeslivet, fler yrkesverksamma kvinnor.

Antal samlagspartners totalt (median)
1967 1996
Kvinnor 1,4 4,6

Män 4,7 7,1

För såväl män som kvinnor gäller att det totala antalet samlagspartners ökat med ungefär tre partners. För kvinnor är dock den relativa förändringen väsentligt större, de har fördubblat antal partners.

Superaktiva

De 10% mest aktiva männen har haft 29-560 partners var. Tillsammans har dessa 10% haft 53% av samtliga samlagspartners.

De 10% mest aktiva kvinnorna har haft 15-100 partners var. Tillsammans har dessa 10% haft 41% av samtliga samlagspartners.

Med vem har man sex?

(i procent)

Relation Män Kvinnor
Make/Maka 49 53
Sambo 22 23
Stadig partner 14 15
Tidigare partner 3 3
Vän 6 2
Tillfällig partner 5 1
Prostitutions kontakt 0 -
Annan 1 1
Ej känt tidigar 1 1
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Sex-i-Sverige/
Citera
2014-07-03, 20:49
Bannlyst
Det kommer aldrig gå att fördela. I en drömvärld så skulle allting vara rättvist. Det du målar upp i ditt inlägg är tyvärr endast en drömvärld och en fantasi.
Varför ska jag dela med mig utav mina öl som jag fixat ihop till själv, till någon som inte kan eller ens vill fixa sina egna? Get real. Är det en riktig broder så delar jag med mig, men jag bjuder inte vilken random pissluffare som helst på öl.

Det är så för män idag att dom har valmöjligheter. Dom kan sitta och tycka att livet är orättvist och bli en såkallad "snäll kille" som omnämns ofta här på FB. Tycka att allt är så jävla hemskt.
Eller så kan han ta till sig dom tips och allt han vet om tjejer och göra sig själv mer attraktiv.

Tips som "var dig själv" etc är faktiskt jävligt bra tips, därför att folk som är sig själva är jävligt attraktiva. Även om personen inte är attraktiv till utseende så kan det vara till charm, humor, tankebanor, djävulskap, kropp etc. Sånt gör en man attraktiv.

"Men en massa män blir ensamma nuförtiden och mår dåligt psykiskt utav det". Jaha? Tough shit.. Försöker han ens fortfarande eller har han gett upp efter första tjejen som inte fann han attraktiv? Låter som en jävla mes det där.. Man the fuck up! Bryt dina jävla vanföreställningar om vad som är rätt och fel och hur du borde få allting serverat och testa dig fram istället.

Hur fan ska du kunna ta hand om en familj om du inte ens kan ta hand om dig själv?

Och något du missar att tänka på är hur många kvinnor som blir lämnade ensamma att ta hand om sina barn ensamma. En kvinna med ett antal barn är knappast attraktivt för de flesta män. Dom blir lämnade att uppfostra fler "snälla killar" som aldrig har en manlig förebild att följa. Nice guys växer upp med ett hat emot andra män som är män och som kan ta för sig. För så skulle han aldrig behandla en kvinna, det har hans mamma lärt honom. Men guess what? That shit works... Så vem är det som gör mest fel egentligen?..
Senast redigerad av therefore 2014-07-03 kl. 20:57.
Citera
2014-07-03, 21:06
Bannlyst
tycker bara så synd om de snälla killarna. jag har planerat att bli tillsammans med en snäll kille för det är faktiskt synd om dom. dom ska inte behöva vara ensamma bara för alla moderna horor och slampor blir påknullade i det tysta av det moderna svinet. dom vanliga snälla killarna har absolut rätt till en kärlekspartner, synd att alla tjejer är så egoistiska och väljer bort dem. snäll är en väldigt bra och viktig egenskap.
Citera
2014-07-03, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samir.
tycker bara så synd om de snälla killarna. jag har planerat att bli tillsammans med en snäll kille för det är faktiskt synd om dom. dom ska inte behöva vara ensamma bara för alla moderna horor och slampor blir påknullade i det tysta av det moderna svinet. dom vanliga snälla killarna har absolut rätt till en kärlekspartner, synd att alla tjejer är så egoistiska och väljer bort dem. snäll är en väldigt bra och viktig egenskap.
Fast "snälla" killar är väldigt sällan snälla. I verkligheten så har snälla killar inga positiva egenskaper.
Citera
2014-07-03, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Fast "snälla" killar är väldigt sällan snälla. I verkligheten så har snälla killar inga positiva egenskaper.
Så det är smartare att bara låta sig bli påknullad av svin?
Den snälla killen är väldigt snäll och vanlig.
Citera
2014-07-03, 21:25
Medlem
Jackdawcrests avatar
Ingen har rätt till partner. Om en fet och ful tjej tar dig i armen och säger "nu är du min pojkvän" så har du rätt att säga nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in