2014-07-02, 22:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan vara så.

Det finns en orsak till att KJ omgående misstänker MB som gärningsman. Under förutsättning att KJ är oskyldig vs.

Kan KJ ha anmält "hotet" från "AN"?
VB skrev något om att hon läst SMS och inte vågar svara mer, kan AN ha SMSat från MBs mobil.
Eller kan det vara så att MB låtsas att det är AN som skrivit hotet från hans mobil och hoppas på att det ska få VB att backa?

15/3 är 1 1/2 månad innan VB försvinner och det var väl då hotet från AN skulle ha SMSats till VB enligt... JES/Bigbanana74/Yngves fru
Citera
2014-07-02, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
VB skrev något om att hon läst SMS och inte vågar svara mer, kan AN ha SMSat från MBs mobil.
Eller kan det vara så att MB låtsas att det är AN som skrivit hotet från hans mobil och hoppas på att det ska få VB att backa?

15/3 är 1 1/2 månad innan VB försvinner och det var väl då hotet från AN skulle ha SMSats till VB enligt... JES/Bigbanana74/Yngves fru
bigbanana74 skrev visserligen 12 maj -13 att AN hotat VB via SMS, men inte när.
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Annika har skickat hot till VB via sms och blivit polisanmäld för det enligt morsan. Varför säger inte polisen någonting om det?
Och Yngves fru har inte sagt det enligt FUP, det är JES som påstår att hon har sagt det.
Senast redigerad av Quarrel 2014-07-02 kl. 22:43.
Citera
2014-07-02, 22:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Låter mer som att det var MB som hotade VB till livet då, i och med att detta inte hade med Ronald att göra. Man börjar ju undra varför detta inte togs upp i vare sig FUP, Ibas, TR, HR...?

EDIT: Som jag sagt från början av denna rättsröta: Polisen tog tidigt på sig cyklopet och stirrade sig blind på en enda möjlig gärningsman. Polisen har anpassat bevisen efter att sätta dit KJ istället för att objektivt titta förutsättningslöst på andra möjliga scenarion. Inte första gången detta sker inom svenskt rättsväsende.

Enl VB blev hon hotad till livet, han passade även på att nämna att hon inte skulle bråka med Berg då de var ett helt gäng.
VB verkar ha haft ett dramatiskt sinnelag, svårare då att avgöra om han verkligen hotat henne till livet.
Även om hans historik vittnar om verbala hot.

Att polis och åklagare har anpassat bevisen är tveklöst. Efter fyndet i bagageutrymmet gick hela förundersökningen ut på att hitta ytterligare bevis för KJ´s skuld.
Citera
2014-07-02, 22:46
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
bigbanana74 skrev visserligen 12 maj -13 att AN hotat VB via SMS, men inte när.

Och Yngves fru har inte sagt det enligt FUP, det är JES som påstår att hon har sagt det.

Absolut ville bara nämna de som kände till uppgifterna om det eventuella hotet.
Citera
2014-07-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det ser ut som om bloggaren har fått tag på telefonlistor. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Intressant inlägg på bloggen.
En sak som slog mig när jag läste blogginlägget är att meddelandeflödet mellan de inblandade den 15 mars (MB, VB och KJ) påminner om den 4 maj. Vidare har jag en fundering kring den 17 och 18 april. VB skickar den 17 april en fråga till KJ om han fortfarande är arg, samt om han fortfarande är sur kan han går därifrån och lämna en väska. Den 18 april får KJ ett meddelande om att han kan hämta ut ett DHL paket vid Ugglegatan 12. Drygt två veckor senare försvinner VB. Undrar om det finns någon relation mellan dessa händelser.
Citera
2014-07-02, 22:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag har nog missat förklaringen. Men hur visste KJ om att det fanns en blodfläck i skuffen?

Såhär svarar han. Sidan 1761 i FU.

KJ: "Vad…vad är…du sa i min bil. Då antog jag att det var bagageluckan."
Citera
2014-07-02, 23:03
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Intressant inlägg på bloggen.
En sak som slog mig när jag läste blogginlägget är att meddelandeflödet mellan de inblandade den 15 mars (MB, VB och KJ) påminner om den 4 maj. Vidare har jag en fundering kring den 17 och 18 april. VB skickar den 17 april en fråga till KJ om han fortfarande är arg, samt om han fortfarande är sur kan han går därifrån och lämna en väska. Den 18 april får KJ ett meddelande om att han kan hämta ut ett DHL paket vid Ugglegatan 12. Drygt två veckor senare försvinner VB. Undrar om det finns någon relation mellan dessa händelser.

17/4 Körde KJ VB till skolan.
Vad var det i paketet?

Vart står det -fortfarande är arg, samt om han fortfarande är sur
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-02 kl. 23:06.
Citera
2014-07-02, 23:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
17/4 Körde KJ VB till skolan.
Vad var det i paketet?

Vart står det -fortfarande är arg, samt om han fortfarande är sur

Ryggsäck? I förhör berättar AB att KJ beställt en ryggsäck av större modell.
Citera
2014-07-03, 01:15
Medlem
Citat:

Självklart- kan det vara så.... det här måste upp till ytan- bevisen kan finnas där...

Vad är det som pågår bakom kulisserna här egentligen?

Har AN och MB & co hotat fler än VB till livet, jo man börjar undra...??
Senast redigerad av zemixon 2014-07-03 kl. 01:23.
Citera
2014-07-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Låter mer som att det var MB som hotade VB till livet då, i och med att detta inte hade med Ronald att göra. Man börjar ju undra varför detta inte togs upp i vare sig FUP, Ibas, TR, HR...?

EDIT: Som jag sagt från början av denna rättsröta: Polisen tog tidigt på sig cyklopet och stirrade sig blind på en enda möjlig gärningsman. Polisen har anpassat bevisen efter att sätta dit KJ istället för att objektivt titta förutsättningslöst på andra möjliga scenarion. Inte första gången detta sker inom svenskt rättsväsende.

Antagligen har både AN och MB skrämt upp VB och dödshotat henne.. tydligen "hjälpte" inte det!!
Citera
2014-07-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag har nog missat förklaringen. Men hur visste KJ om att det fanns en blodfläck i skuffen?
Eftersom förhörsledaren påstod att de hittat blod i bilen var det en ren gissning från KJ att det var i bagageutrymmet.
Om KJ vetat om att det fanns blodspår i bilen fanns det två alternativ.
Det ena att han åkt till polisstationen och anmält att någon har planterat blod i bilen.
Det andra att han själv hade försökt ta bort blodet fråm bagageutrymmet.
Han gör inget av de två alternativen, därför kan dras slutsatsen att han kände ingenting om blodspåret.
När man ser till blodspåret kan man inse att det är mycket små mängder blod som finns i bagageutrymmet och det är placerat på ställen som är svår att upptäcka.
Jag anser det här är medvetet gjort av planteraren att KJ skall inte upptäcka blodspåret utan att det är polisen vid kontroll av bilen som skall upptäcka det.
Media påstod att det var en större blodsamling och även en blodpöl, jag anser de ville skapa medvetet en bild av KJ att han hade transporterats lik i bilen.
Sanningen var att blodfläcken som fanns på golvmattan syntes inte med blotta ögat.
Senast redigerad av Lagro 2014-07-03 kl. 02:02.
Citera
2014-07-03, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Av LAgro

Inga amatörer? De är alltså proffsmördare?
Det finns alltså professionella mördare med utländsk bakgrund boende i Boden som man kan hyra när man så önskar. Och inte bara en sådan utan minst två! wow!
Mordet på VB var ett planerat mord och då kan man dra slutsatsen att det fanns ett motiv för mordet på VB.
Eftersom gärningsmännen kunde inte ha något motiv att mörda VB, finns det alternativet att de var inhyrda gärningsmän.
När mordet skedde var gärningsmännen sannolikt bosatta i Boden finns ingenting som motsätter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in