2014-07-02, 15:50
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
VB och KJ har kontakt på kvällen den 2 mars enl listan. Strax efteråt ringer VB polisen för ett samtal på dryga 7 min.

Bloggaren undrar vad som gör att VB ringer polisen. Trolig förklaring: samma datum, den 2 mars, delar VB ut reklamblad i området där MB´s morbror RB bor. De kommer i konflikt med varandra och RB ringer polisen.

Fup 1096 (slutet av mars): VB till JKB "Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet." "Slängde ut mig för att jag bråkade med hans morbror."

Det är polisen/åklagarens anteckning att kontakten skulle ha skett i slutet av mars... på sida 1094 står det att den skedde 7/3
Senast redigerad av Namibia1 2014-07-02 kl. 16:08.
Citera
2014-07-02, 16:08
Medlem
Av LAgro
Citat:
Gärningsmännen är inhyrda och bosatta i Boden, som kan ses av praktiska och logiska skäl.
Gärningsmännen har utländsk bakgrund som är baserad på gärningsmannaprofilen.
Gärningsmännen är inga amatörer som kan inses av mordets utförande, där inga spår finns av dem.
Gärningsmännen har varit minst två stycken för att genomföra mordet och placering av kroppsdelarna.

Inga amatörer? De är alltså proffsmördare?
Det finns alltså professionella mördare med utländsk bakgrund boende i Boden som man kan hyra när man så önskar. Och inte bara en sådan utan minst två! wow!
Citera
2014-07-02, 16:11
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
1094
Det är polisen/åklagarens anteckning att kontakten skulle ha skett i slutet av mars... på sida 1094 står det att den skedde 7/3

Rätt, det stämmer bättre i tid. Se konversation med MB den 7 mars.
Citera
2014-07-02, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Av LAgro

Inga amatörer? De är alltså proffsmördare?
Det finns alltså professionella mördare med utländsk bakgrund boende i Boden som man kan hyra när man så önskar. Och inte bara en sådan utan minst två! wow!
Det borde inte vara så svårt att ringa in dem. De är sannolikt män. Då faller 50% av utlänningarna bort. De måste vara över 18 år eftersom de har körkort och inte är några amatörer. Då faller alla under 18 år och de gamla bort. Dessutom ska de komma från ett land som har som kultur att kapa av händer vid mord. Då faller en massa länder bort. Sannolikt kan man ytterligare begränsa urvalet
om Lagro gör en fördjupad gärningsmannaprofil.
Det kan inte finnas så många som uppfyller alla dessa villkor i Boden. (
Senast redigerad av Vierstein 2014-07-02 kl. 16:20.
Citera
2014-07-02, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
VB och KJ har kontakt på kvällen den 2 mars enl listan. Strax efteråt ringer VB polisen för ett samtal på dryga 7 min.

Bloggaren undrar vad som gör att VB ringer polisen. Trolig förklaring: samma datum, den 2 mars, delar VB ut reklamblad i området där MB´s morbror RB bor. De kommer i konflikt med varandra och RB ringer polisen.

Fup 1096 (slutet av mars): VB till JKB "Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet." "Slängde ut mig för att jag bråkade med hans morbror."
Det var i samma veva som VB blev avstängd från karateklubbens Fejja, sid 881, 6 mars:
Citat:
jahapp tack så är man typ "utslängt" av dig från klubben och gruppen. snäll av dig jag vette icke ens vad jag har gjort så att jag förtjäna detta. glöm inte att blockera min facebook också! jag hänger inte med vad du håller på med först var allt okej och nu sitter jag och funderar varför jag blev utslängt och vad har jag gjort jag är ledsen om jag har gjort något misstag men jag kan inte göra något åt när jag inte vad det handlar om.
Citera
2014-07-02, 18:25
Medlem
zero73s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var i samma veva som VB blev avstängd från karateklubbens Fejja, sid 881, 6 mars:

Låter mer som att det var MB som hotade VB till livet då, i och med att detta inte hade med Ronald att göra. Man börjar ju undra varför detta inte togs upp i vare sig FUP, Ibas, TR, HR...?

EDIT: Som jag sagt från början av denna rättsröta: Polisen tog tidigt på sig cyklopet och stirrade sig blind på en enda möjlig gärningsman. Polisen har anpassat bevisen efter att sätta dit KJ istället för att objektivt titta förutsättningslöst på andra möjliga scenarion. Inte första gången detta sker inom svenskt rättsväsende.
Senast redigerad av zero73 2014-07-02 kl. 18:38.
Citera
2014-07-02, 20:36
Medlem
zero73s avatar
Ytterligare ett nytt inlägg i bloggen.

Polis och åklagare har mörkat att även KJ har ringt Polisen efter att MB hotat VB via sms.

http://falletvatchareeya.blogg.se
Citera
2014-07-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ytterligare ett nytt inlägg i bloggen.

Polis och åklagare har mörkat att även KJ har ringt Polisen efter att MB hotat VB via sms.

http://falletvatchareeya.blogg.se

Det verkar bara bli värre och värre ... Det måste ju finnas registrerat hos polisen vad samtalet KJ ringde handlade om?
Citera
2014-07-02, 20:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det verkar bara bli värre och värre ... Det måste ju finnas registrerat hos polisen vad samtalet KJ ringde handlade om?
Inte om han ringde anonymt.
Citera
2014-07-02, 20:47
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja och även det VB ringde 2/3
Citera
2014-07-02, 21:28
Medlem
KluvenTungas avatar
Jag har nog missat förklaringen. Men hur visste KJ om att det fanns en blodfläck i skuffen?
Citera
2014-07-02, 22:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte om han ringde anonymt.

Kan vara så.

Det finns en orsak till att KJ omgående misstänker MB som gärningsman. Under förutsättning att KJ är oskyldig vs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in