Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
VB och KJ har kontakt på kvällen den 2 mars enl listan. Strax efteråt ringer VB polisen för ett samtal på dryga 7 min.
Bloggaren undrar vad som gör att VB ringer polisen. Trolig förklaring: samma datum, den 2 mars, delar VB ut reklamblad i området där MB´s morbror RB bor. De kommer i konflikt med varandra och RB ringer polisen.
Fup 1096 (slutet av mars): VB till JKB "Har inte pappa berättat att han hotade mig till livet." "Slängde ut mig för att jag bråkade med hans morbror."
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det var i samma veva som VB blev avstängd från karateklubbens Fejja, sid 881, 6 mars:
Låter mer som att det var MB som hotade VB till livet då, i och med att detta inte hade med Ronald att göra. Man börjar ju undra varför detta inte togs upp i vare sig FUP, Ibas, TR, HR...?
EDIT: Som jag sagt från början av denna rättsröta: Polisen tog tidigt på sig cyklopet och stirrade sig blind på en enda möjlig gärningsman.
Polisen har anpassat bevisen efter att sätta dit KJ istället för att objektivt titta förutsättningslöst på andra möjliga scenarion. Inte första gången detta sker inom svenskt rättsväsende.