2014-07-02, 17:12
Medlem
Vicevaerten (A caretakers tale , 2012)

Dansk film som handlar om Per , en vaktmästare i 55 års åldern som är väldigt arg och bitter.
Han ligger i skilsmässa och sonen har precis kommit ut ur fängelset. Det enda han gör är att dricka öl och kasta pil. En dag hittar han en naken flicka i en tom lägenhet. Han upptäcker att hon har helande krafter om man har sex med henne. Inte pratar hon heller,hon bara ligger där och flinar. Problem uppstår när Per berättar för sina vänner om flickan och hennes helande krafter. Samtidigt börjar Per fatta tycke för flickan och vill ta hand om henne.....
Tur att det är en kvinna som regisserat denna film,annars hade det blivit ramaskri....
Jag tror ingen svensk skulle våga göra en sådan här film. Tyvärr håller filmen inte lika hög klass som skådespelarna , speciellt Lars Mikkelsen som spelar Per gör riktigt bra ifrån sig.
Jag förstår att filmen är en slags vuxensaga , men den har ingen slutpoäng som jag fattar i alla fall...
Den får 4 av 10 !
Citera
2014-07-02, 18:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ruggigt bra är den och soundtracket är enastående!

Utan tvekan. Jag håller den över Mulholland Dr. faktiskt.
Citera
2014-07-02, 18:41
Medlem
Ratis avatar
Stranger in Our House (1978).
Nej denna var inge vidare. Ska tydligen vara en skräckfilm men det vette tusan. Jag tror dom glömde att ta med själva "skräcken" i så fall.
4/10, och då är jag väldigt generös. Bara för att Linda Blair var väldigt söt i den här filmen.
Citera
2014-07-02, 19:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Utan tvekan. Jag håller den över Mulholland Dr. faktiskt.

Jo jag med, den är ju bra mycket mer skrämmande än Mulholland Drive också!
Citera
2014-07-02, 19:45
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Nja, Mulholland Drive har ett par scener där man inte vågar titta på skärmen riktigt, utan att gömma sig bakom händerna Inte så mycket sånt i Lost Highway dock, även om den har sina läskiga stunder.
Citera
2014-07-02, 20:13
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Nja, Mulholland Drive har ett par scener där man inte vågar titta på skärmen riktigt, utan att gömma sig bakom händerna Inte så mycket sånt i Lost Highway dock, även om den har sina läskiga stunder.

Håller med, MD är extremt läskig emellanåt. Lost Highway tycker jag inte är ett dugg obehaglig, av någon anledning. Eller, det enda jag finner skrämmande är väl scenen med Robert Blake.
Citera
2014-07-02, 20:18
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:

Absolut.
Citera
2014-07-02, 20:54
Medlem
Lone Survivor. (2013)

Me like..... Jag är svag för krigsfilmer överlag och jag skiter i att det ofta är väldigt mycket amerikansk propaganda i många av filmerna. Jag tycker denna var riktigt bra och spännande,påminner lite om Black hawk down.
Citera
2014-07-02, 21:54
Medlem
upperkatts avatar
Silver Linings Playbook. Det blev en film med föräldrarna också. Bra film. 7/10.
Citera
2014-07-02, 22:59
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko

Kanske läge att se om den då jag har både BD och DVD-utgåvorna av den hemma i hyllan, men scenen bakom fiket är inte alls läskigt längre då man kan se tydligt vad det är för någonting, annorlunda var det 2001 då man inte visste någonting om filmen alls eller vad man skulle förvänta sig av den.
Citera
2014-07-02, 23:15
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Kanske läge att se om den då jag har både BD och DVD-utgåvorna av den hemma i hyllan, men scenen bakom fiket är inte alls läskigt längre då man kan se tydligt vad det är för någonting, annorlunda var det 2001 då man inte visste någonting om filmen alls eller vad man skulle förvänta sig av den.
Nog har jag också sett den i BD, men det är något med den scenen som gör det så äckligt. En annan scen som skrämmer skiten ur mig är den där mot slutet med gamlingarna eller hur det var, var ett tag sen jag såg filmen, borde kanske också ta och återbesöka den.
Citera
2014-07-02, 23:19
Medlem
Punklivs avatar
Mulholland Drive innehåller även en av mina absoluta favoritscener någonsin. Otroligt vackert och bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in