Citat:
Ursprungligen postat av
lejoninna36
Jag tror att JH hamnar på Hinseberg , lokalt ligger det nära henne också - då det ligger i Frövi.
Bifogar en länk från AF om Hinseberg - Några av sveriges kvinnliga farliga fångar;
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/0001/09/farliga.html
Ja, det lär bli en särdeles tuff tillvaro för henne om hon hamnar där.
Hetlevrade brudar är det nog gott om...
Citat:
Olga sitter och rör i kaffet. Hon förklarar att hon faktiskt är ganska nöjd med att sitta på Hinseberg. Hon är dömd till tio års fängelse för grovt narkotikabrott.
Hon jämför med fängelserna i sitt hemland, i Östeuropa.
- Här finns ju allt. Till och med bastu, säger Olga.
Olga har därmed sagt för mycket.
- Du är för fan inte riktig klok. Du säger inte ett ord till. Hur kan du sitta och säga att det är bra här? säger Ann-Charlotte.
- Men jag menar bara att... försöker Olga.
De som tidigare satt vid bordet har flugit upp från stolarna.
Ann-Charlotte är arg så att hon nästan skakar.
Lillemor också. De försöker ventilera sin ilska vid diskbänken.
- Hur i helvete kan man sitta och säga så där? Och inte ens när jag säger till henne så håller hon tyst, säger Ann-Charlotte.
- Ingen kan säga att vi har det bra här. Man är som en zombie här, på Hinseberg är man levande död, fyller någon i.
Men å andra sidan är nog hästtjejen en ganska tuff brud själv och hon kanske rentav
blir boss över hela rasket och tar över efter den där Ulla som nämns i artikeln (om hon nu
fortfarande sitter inne.)
(Fast vi vet ju ingenting säkert om vart hon i slutändan hamnar för att avtjäna sitt straff.
Dock lär det inte bli inom den rättspsykiatriska slutenvården, det vågar man nog sia om.)