Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Visa oss det material från förundersökningen eller rättegångsinspelningarna Lagro där det framgår att Kristoffer varit medveten om att han hade sporadisk spaning på sig i ett par dagar omkr den 8-9 maj? Till och med du förstår väl att det inte är ett bevis att du SÄGER att han visste att han hade spaning på sig?
Dessutom: OM han nu upptäckt att han var förföljd av polisen dessa få dagar så borde han väl också ha upptäckt att det INTE var någon som följde efter honom på minsta sätt under de kommande 10 dagarna.
Sen kan du också förklara (12:e gången eller så jag ställer frågan) för oss hur du säkert kan veta att likhunden MÅSTE markera just precis rakt över själva blodfläckarna och inte någon annanstans i bagageluckan där koncentrationen av kadaverin kan vara betydligt större. Hur vet du säkert att kadaverinet inte kommer BÅDE från blodet och från själva den döda kroppen då den fraktades i ett inte helt tätt emballage (något som ju troligen också enligt kriminalteknikern är förklaringen till blodbesudlingarna). SVARA på detta nu istället för att bara svamla om dina planteringar och vad som kan "inses" igen.
Jag vill ställa en motfråga ? Varför testade inte polisen blodet som fanns i bagageutrymmet exempelvis blodfläcken på plastpåsen, om blodet kom från när VB levde eller var avliden.
Den här testen kan endast göras med likspårshundar och är en mycket enkel procedur.
I det här fallet kan påstås om blodet kom från när VB levde kan det inte ha funnits något lik i bagageutrymmet.
Vad jag kunnat se från den här videofilmen som gjordes vid söket i KJ:s bil kan jag se att hunden Uno markerar inte för blodet som fanns i bagageutrymmet, den är inte alls intresserad av blodet och det är därför det är blod från när VB levde och inget likblod.
Något lik kan aldrig ha funnits i bagageutrymmet däremot kan det ha funnits planterat liklukt där, sannolikt att endast ta en trasa och gnugga liket och sedan gnugga med trasan mattan i bagageutrymmet och det bildas liklukt, om det nu fanns någon sådan i bagageutrymmet.
Eftersom blodspåret är planterat, varför planterades inte liklukt också ?
En hunds markering är aldrig något bevis, utan det kan leda till bevis, i det här fallet med den påståtta markeringen leder den till ingenting.
Det som kan bevisas är att det fanns blodspår i bagageutrymmet men ingenting annat.