Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Jag kontaktade polisen dagen före det datum då domen förväntades vinna laga kraft. Det gjorde den nu inte eftersom Massi Fritz överklagade. Då hade jag inte heller alla uppgifter som jag har idag. Men den info jag hade då, borde polisen åtminstone ha lyssnat på. Jag har efter detta inte kontaktat polisen igen utan lämnade i ett senare skede en detaljerad redogörelse till bl a US.
Att jag gjort detta, som du påstår, för att försöka få till stånd en resningsprocess är bara löjligt. Tanken har aldrig föresvävat mig, tvärtom.
Får man inte information måste man införskaffa sig den, vilket jag nu blev tvungen att göra
eftersom du valt att anonymisera KJ:s "gäst". Genom att då skriva ett medvetet felaktigt
påstående, "
cirka en vecka" i mitt inlägg till dig för att försöka locka/lura svaret ur dig.
Nu högg du på detta bete direkt vilket jag också förstod men kanske inte att du skulle bli
så ivrig att du skulle svärta svaret "Jag kontaktade polisen
dagen före det datum då domen förväntades vinna laga kraft" men hursomhelst fick vi i alla fall veta att KJ:s anonyma "gäst" fortfarande är transan. Löjligt av dig att inte begripa att normalt funtade människor fattar det!
Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Häromdagen pratade jag nämligen med en av förhörsledarna eftersom jag bland annat ville förmedla ett namn. Svaret jag fick var att, eftersom hovrättsdomen sannolikt skulle vinna laga kraft dagen därpå och att ingenting i förundersökningen pekat på att någon annan än KJ var delaktig i mordet på VB, fanns det (underförstått) ingen anledning att göra ytterligare efterforskningar.
Uppgifterna om denna person (som förekommer i fup med helt fel namn) men som jag lyckats identifiera med både namn och bild, efterfrågades aldrig...
Redan här den 15/5 börjar du vara lite hemlighetsfull angående transan men erkänner
till sist att det är den "
mycket feminina och väldigt söta" Smil*a du menar.
Min fråga var egentligen till och börja varför du börjat anonymisera transan men svaret
jag fick var att jag skulle sluta med min härskarteknik och sluta insuniera och då
får jag väl svara på min fråga själv då åt dig istället. Förmodligen försöker du skydda din
källa för att ni skapat ett band och du inte längre tror på dina tidigare fantasifulla inlägg om
att transan mördat VB. Syftemålet har istället vänt och du vill framställa KJ som en lögnare
med hjälp av transan och därför drar ni upp duschdraperin och knivar tillsammans.
Säkerligen vill du också vara hemlighetsfull för att du tror du behöver det för att för att
det skall bli någonting av detta eftersom du nu också kontaktat US och vill inte verka
skvallrig på FB och därmed uppfattas som att du röjer viktig information.
Men ärlig som jag är så tror jag inte du kommer att få Ulrikas uppmärksamhet oavsett hur
du hanterar dina, vad du tror, spektakulära fynd, tyvärr Spindelfia. Fallet är över.