Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Har bruden ifråga måhända längtat efter att få bli "någon", traktat efter ett slags kändisskap
i sitt liv, så har hon nu verkligen lyckats med den saken kan man gott säga även om
det är ett mindre trevligt sätt att bli omskriven på.
Hon är såvitt man vet den första svenska kvinnliga styckmörderskan alltså och har
således skrivit in sig i kriminalhistorien.
Jag tror def. inte hon kommer bli "kand" i den bemarkelsen. Som kvinnlig styckmordare kommer hon sjalvfallet omnamnas da och da i media. Sedan kanns det som att sla pa lite hoga trummor om att det ar en
svensk kvinna och hanvisa till att Maria Kirsch (?) var rumansk. Hon bodde anda i sverige och var gift med den stackars styckade maken.
Men hennes brott ar, som jag sagt innan, inget "wow". 2 kvinnor, svartsjuka och en grabb. Jamnfor med Schurrer, som mordar 2 barn och snudd pa har ihjal mamman, pga svartsjuka.
Knutby-kvinnan som hjarntvattas av en pastor att ha ihjal frun, och han sjalv hade haft ihjal fru nr 1 innan det. Bobby-fallet, pga av den enorma vidriga tortyr som ledde till hans dod.
Massor med intressant saker i detta fall, absolut. Men nar rattegangen ar over, overklagande avklarade och damen sitter (forhoppningsvis) dar hon hor hemma, da tror jag hennes namn kommer falla i glomska hos manga och vi vet ju inte ens om hon kommer namnges i media an, det verkar inte som det gors till 100% trots dom, men inte helt saker.