Flashback bygger pepparkakshus!
2014-07-02, 03:41
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Har bruden ifråga måhända längtat efter att få bli "någon", traktat efter ett slags kändisskap
i sitt liv, så har hon nu verkligen lyckats med den saken kan man gott säga även om
det är ett mindre trevligt sätt att bli omskriven på.
Hon är såvitt man vet den första svenska kvinnliga styckmörderskan alltså och har
således skrivit in sig i kriminalhistorien.

Jag tror def. inte hon kommer bli "kand" i den bemarkelsen. Som kvinnlig styckmordare kommer hon sjalvfallet omnamnas da och da i media. Sedan kanns det som att sla pa lite hoga trummor om att det ar en svensk kvinna och hanvisa till att Maria Kirsch (?) var rumansk. Hon bodde anda i sverige och var gift med den stackars styckade maken.

Men hennes brott ar, som jag sagt innan, inget "wow". 2 kvinnor, svartsjuka och en grabb. Jamnfor med Schurrer, som mordar 2 barn och snudd pa har ihjal mamman, pga svartsjuka.
Knutby-kvinnan som hjarntvattas av en pastor att ha ihjal frun, och han sjalv hade haft ihjal fru nr 1 innan det. Bobby-fallet, pga av den enorma vidriga tortyr som ledde till hans dod.

Massor med intressant saker i detta fall, absolut. Men nar rattegangen ar over, overklagande avklarade och damen sitter (forhoppningsvis) dar hon hor hemma, da tror jag hennes namn kommer falla i glomska hos manga och vi vet ju inte ens om hon kommer namnges i media an, det verkar inte som det gors till 100% trots dom, men inte helt saker.
Citera
2014-07-02, 03:48
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Du tycker inte ett styckmord tyder på ohälsa? Vad menar du, vart i är den spekulationen fel. Fattar ärligt talat inte vart du vill komma? Har du ett svar eller vad vet du som vi andra missat?

Och ohalsa ar liktydigt med narcissism ?

Varfor vill sa manga fa det till att hon maste ha en psykisk storning ? Nu menar jag diagnostiskt sadan. Att gemene man kallar henne stord ar en sak och det gor aven jag.

Jag tror detta ar en helt normal tjej faktiskt, inga storre konstigheter, inga inre roster, inga psykotiska episoder. En helt vanlig tjej som helt enkelt flippat ur, milt sagt. Det ar darfor jag tycker detta ar intressant. Skulle det visa sig att hon har nagot av ovanstaende sa kommer iaf mitt intresse svalna lite.
Citera
2014-07-02, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad menar du tiden har med det hela att göra? Går det längre tid så hinner hon förbereda sig mer mentalt på vad hon måste göra.

Jag tänker mig att ju längre tiden går efter att man mördat desto mer tar det emot att åka tillbaka med en såg och börja såga itu kroppsdelarna men det är säkert bara jag.
Citera
2014-07-02, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Och ohalsa ar liktydigt med narcissism ?

Varfor vill sa manga fa det till att hon maste ha en psykisk storning ? Nu menar jag diagnostiskt sadan. Att gemene man kallar henne stord ar en sak och det gor aven jag.

Jag tror detta ar en helt normal tjej faktiskt, inga storre konstigheter, inga inre roster, inga psykotiska episoder. En helt vanlig tjej som helt enkelt flippat ur, milt sagt. Det ar darfor jag tycker detta ar intressant. Skulle det visa sig att hon har nagot av ovanstaende sa kommer iaf mitt intresse svalna lite.

Jag ser inte heller några tecken på att hon har en allvarlig psykisk störning.

Men det är ju bara som det verkar utifrån det vi vet just nu. Kanske hon är känslokall och en ond människa.
Citera
2014-07-02, 06:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Watson
Det här fallet är mycket konstigt. Jag hoppas FUP klarar ut det ordentligt. Det är både till synes planerade händelser, obegripligt handlande, och totalt hjärnsläpp. Troligtvis i nämnd ordning dessutom.

Spritinjektionen får jag över huvud taget inget grepp om tanken bakom.

Kanske hade LL ett känt dåligt ölsinne?
Det var på krogen slagsmål med anmälan uppstod sist, enl uppgift i tråden.
Citera
2014-07-02, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag tänker mig att ju längre tiden går efter att man mördat desto mer tar det emot att åka tillbaka med en såg och börja såga itu kroppsdelarna men det är säkert bara jag.

Ska förtydliga vad jag menar. Jag anser att det är mer normalt att det tar mer emot att såga itu kroppen ju längre tiden har gått. Men det är inte normalt någonstans att vilja såga itu en kropp.

De som låter bli och hellre sitter i fängelse är mer normala i mina ögon.

Men det kan man ju se olika på. Och självklart så är det lättare att säga när man inte befinner sig i den situationen att man måste välja. Men alla väljer inte att stycka trots att de inser att de blir dömda för mord.

Ska bli intressant att se vilka hot som förekommit mellan de båda kvinnorna. Och JAs beteende. Har han triggat dem eller försökt undvika allt sådant.
Citera
2014-07-02, 07:45
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vad menar du tiden har med det hela att göra? Går det längre tid så hinner hon förbereda sig mer mentalt på vad hon måste göra.

Eller så hinner man komma till insikt med vad fan det är man gjort och anger sej själv istället för att åka dit med en såg, stycka kroppen, genomföra diverse scenarion för att göra sin närvaro på platsen legitim, dumpar kroppsdelar .....och sen anger sej själv
Citera
2014-07-02, 07:48
Medlem
Ok kärlekskrank kvinna (GM)kommer till lägenhet med rival sovandes i före kl 06, mord i sinnet. Fråga 1 jag ställer mig är varför så tidigt?
Varför inte ta tillfälle senare under dagen i hennes hem eller på väg till jobb?
Därför att planen är att offrets pojkvän ska få skulden.
Om dödsfallet sker i ett tidsfönster som ligger mycket nära den tid då pojkvännen är hemma så är ju det perfekta brottet utfört.
Att sedan gärningen blir som den blir ska nog tillskrivas en krisepisod hos GM. Kommentaren till grannen " NN har inget med oljudet att göra" kom nog efter en känslomässig kovändning där GM tänkt att låta offret försvinna istället och därefter återfå NN som om ingenting hade hänt.
GM placerar sig själv på brottsplatsen i och med samtalet med grannen och lappen till NN, men omdömet är kraftigt kringskuret i sinnestillståndet. Sprutan med alkohol kanske var med redan från mordtillfället och skulle då anv. för att styrka en bild av förment relationsbråk/dråp.
Citera
2014-07-02, 07:55
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Droppen vet vi, hon är brädad av 22åringen

Ja fast det har väl pågått över en tid vad jag förstår, att han dejtat båda, så frågan är väl om han hade gjort sitt val nu. Om han fortfarande velat tror jag ju att hon hade haft hoppet kvar och inte flippat. Alltså är min tanke att nåt förändrats där.
Citera
2014-07-02, 07:57
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Varför skulle de inte göra det? Bedriver svenska staten en form av legal könsdiskriminering? Styckmördare är väl styckmördare oavsett om de har BALLE eller fiskdike?

Näe, jag är tämligen säker på att Kumla är en manlig anstalt. Och det är ju inte bara i Sverige man delar på manliga och kvinnliga fångar.
Citera
2014-07-02, 08:07
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
Näe, jag är tämligen säker på att Kumla är en manlig anstalt. Och det är ju inte bara i Sverige man delar på manliga och kvinnliga fångar.

Mja jag vet att det är en manlig anstalt. Men kvinnor kan väl för det åka dit som alla andra grova brottslingar för att utreda vart de ska förtjäna straffet. Det är det jag syftar på. Jag menar inte att hon ska förtjäna sitt straff där.
Citera
2014-07-02, 08:32
Medlem
WhichWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Mja jag vet att det är en manlig anstalt. Men kvinnor kan väl för det åka dit som alla andra grova brottslingar för att utreda vart de ska förtjäna straffet. Det är det jag syftar på. Jag menar inte att hon ska förtjäna sitt straff där.

Fast varför skulle hon göra det på en manlig anstalt? Antar väl att det finns motsvarande för kvinnor på gissningsvis Hinseberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in