Citat:
Ursprungligen postat av
Rosenkvarts
Finns det något korridorskomplex eller någon nation som har rykte om sig att tolerera sanna fritänkare (läs nazister och rasister), eller är det precis som jag befarar att det är som i samhället i stort - en ständig katt-och-råtta-lek med hur ärlig man kan vara utan att åtnjuta socialt utanförskap?
Det var väl någon nation som skämtade om negerslavar (Halland?) för något år sedan, det måste ju ändå anses gå lite stick i stäv med den politiska korrekthet som mina fördomar hyser om studenter på högskolor och universitet.
Antar att du inte trollar just nu, och ger dig ett ärligt svar. Studerar i Lund, och du kommer inte hitta en enda korridor där alla kommer att acceptera dina fördomar. Om du vill kunna uttrycka dina åsikter fritt utan att väcka anstöt rekommenderar jag att du skaffar en lägenhet - med likasinnade vänner eller ensam.
Rent allmänt så domineras Malmös och Göteborgs nation av högermänniskor (i den mån att de röstar på moderaterna etc, vilket inte säger särskilt mycket). Den enda nationen som verkligen är genomvänster är som sagt Smålands. De andra nationerna och AFB:s korridorer är väldigt blandade.