2013-12-22, 00:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokerstar25
Kan vara fel tråd att skriva i, men jag glömde att acceptera någon kurs till våren. Går det fortfarande att vara medlem i studentlund? Jag fick terminsräkning från min nation, kan jag bara fortsätta betala den?
Det är bara att betala. Ingen kommer kontrollera så att du faktiskt fortfarande studerar.
Citera
2014-01-11, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Ett tips till alla utbölingar som planerar att plugga i Lund. Malmö - Lund har utmärkta förbindelser och ett månadskort kostar bara 600kr som student. Eller så cyklar man. 2 mil enkelt.

Malmö är till skillnad från Lund inte en liten håla med ett stort universitet, och i min mening roligare. Man kan alltid åka in till Lund och härja och ta bussen hem på natten. Dessutom är det mycket lättare att få tag på mycket bättre boende, som förmodligen är billigare med.

Buss? Tågen går ju dygnet runt numera, uppenbarligen Så var det inte år 2010 när jag var ny student i Lund. Då gick det senaste tåget kanske 02:35, en lördag. Det var inte mycket bättre på vardagarna heller.
Citera
2014-01-11, 14:45
Medlem
Någon som studerar datateknik utbildningen eller har gjort som kan berätta om den är bra? Hur är lärarna? Vilka programmeringspråk har ni jobbat med? Hur nöjda är ni med utbildningen som ni har fått/håller på att få, ifall ni har tagit examen, vad jobbar ni som just nu?
Senast redigerad av pkj 2014-01-11 kl. 14:48.
Citera
2014-01-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345
Buss? Tågen går ju dygnet runt numera, uppenbarligen Så var det inte år 2010 när jag var ny student i Lund. Då gick det senaste tåget kanske 02:35, en lördag. Det var inte mycket bättre på vardagarna heller.

Ja, det är härligt att tågen går dygnet runt nu också. Riktigt gött att ha så pass många alternativ.
Citera
2014-01-22, 12:35
Medlem
trallexs avatar
Så har flyttat till Lund nu över jul. Jag bor typ inneboende och i hyran ingår det internet. Problemet är att killens internet är av typen där man surfar en viss mängd och sen blir hastigheten skitkass. Som storsurfaren jag gjorde jag slut på hans mängd ganska snabbt. Någon vet något bra erbjudande för något bra trådlöst? Behöver inte vara absolut bästa hastigheten bara något man kan kolla youtube videor hyfsat bra på.
Citera
2014-05-13, 17:05
Medlem
Har några frågor angående lund som studenstad.

När man blir antagen och betalar in avgiften till studentlund förstår jag det som att man blir medlem i en fiktiv nation kallad valfri nation, stämmer det? Eftersom det verkar vara svårt att hitta bostäder kan jag altså betala studenlund och skicka intresseanmälan för bostad till de nationer jag finner intressanta och om jag då får bostad via någon av dem skriva upp mig på deras nation. Funkar detta tankesätt? (kanske ska tas i bostadstråden egenligen).

På nationsklubbar vad brukar fyllenivån ligga på där? Är det vanligt att folk nekas i dörren för att de är för fulla? Har en tendens att köra för hårt på förfester nämeligen.
Citera
2014-05-24, 13:21
Medlem
Hur fungerar det där led att söka boende egentligen? Räcker det med beskedet man får 11 juli, och då bara gå in och anmäla dig, får novisch-lott, och ställa sig i den vanliga bostadskön. Eller nåste man invänta beskedet 11 juli, betala in medlemskap till studentlund, och sen anmäla dig på afb för novischlott och lägenhet?

Läste följande ett antal 100 sidor tillbaka:
De stackars jävlarna som redan gjort en bostadsansökan innan de betalat då? Måste ju vara många som ställde sig i kö samma dag som de blev antagna och då inte hade en tanke på att först betala. Blir de utkastade? Kan tänka mig att många är rädda för att än en gång klicka på 'bostadsansökan' med risk för att dagens datum ska räknas medan det ursprungliga försvinner ur systemet.
Citera
2014-05-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fghann
Hur fungerar det där led att söka boende egentligen? Räcker det med beskedet man får 11 juli, och då bara gå in och anmäla dig, får novisch-lott, och ställa sig i den vanliga bostadskön. Eller nåste man invänta beskedet 11 juli, betala in medlemskap till studentlund, och sen anmäla dig på afb för novischlott och lägenhet?

Läste följande ett antal 100 sidor tillbaka:
De stackars jävlarna som redan gjort en bostadsansökan innan de betalat då? Måste ju vara många som ställde sig i kö samma dag som de blev antagna och då inte hade en tanke på att först betala. Blir de utkastade? Kan tänka mig att många är rädda för att än en gång klicka på 'bostadsansökan' med risk för att dagens datum ska räknas medan det ursprungliga försvinner ur systemet.

Kolla in denna visar hur du ska göra och skriver vilken ordning det ska göras
http://studievalveckan.blogg.lu.se/webb-tv-boende/
Citera
2014-05-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolePatrol

Vänta, måste man anmäla sig till studentlund? Har stått i kö sedan December utan det, är jag körd?

EDIT 1: Har inte sökt bostad eller så än, har bara könummer. Är det först när man söker man måste vara med?

EDIT 2: Om jag ska anmäla mig till studentlund, ska jag använda anmälningskoden för HT eller VT (och för vilken? Sökte bara kurser)?

EDIT 3: Anmälde mig nu iaf, kom med i Lundaekonomerna fast jag egentligen kommer läsa naturvetenskap sen, antar att det går att fixa sen. Tror ni AFB inte kommer godkänna detta/hur ska jag göra?
Senast redigerad av EnLilaSko 2014-05-27 kl. 22:21.
Citera
2014-05-28, 21:31
Medlem
Betongbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabla12345

Har man kört riktigt hårt är det även stor risk att man, efter att sliten som ett djur tagit tåget 02:35, vaknar på en ändstation i Danmark och på barsk Danska blir ombedd att hoppa av tåget.

"Men jag somnade, fan jag bor i Sverige, hur ska jag komma hem?"

"De är nokk ikke mitt problem man!"

Been there done that, too many times!

Mvh BB

EDIT: På något sätt lyckas man alltid ta sig till Christiania, och är det sommar blir det spliff och däcka på strandkanten. Sen ta tåget fram mot morgonkvisten igen. Wunderbart!
Citera
2014-07-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Vänta, måste man anmäla sig till studentlund? Har stått i kö sedan December utan det, är jag körd?

EDIT 1: Har inte sökt bostad eller så än, har bara könummer. Är det först när man söker man måste vara med?

EDIT 2: Om jag ska anmäla mig till studentlund, ska jag använda anmälningskoden för HT eller VT (och för vilken? Sökte bara kurser)?

EDIT 3: Anmälde mig nu iaf, kom med i Lundaekonomerna fast jag egentligen kommer läsa naturvetenskap sen, antar att det går att fixa sen. Tror ni AFB inte kommer godkänna detta/hur ska jag göra?

Tjena! Blev riktigt nervös nu när jag läste er diskussion. Har sökt in till Lund nu till hösten och har inte gjort något ännu. Inga köer eller liknande. Vad var det med studentlund? Ska man fixa det först när man är antagen, den 11e?

Tack på förhand!

// Nervös kille
Citera
2014-07-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HolePatrol

Får inte länken att funka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera