2013-07-16, 19:17
Medlem
htsolna08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
efter 12 långa dagar skickas äntligen det

och nu har det levererats

17 dagar tog det totalt..

annars var det billigt och bra
Citera
2013-07-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miffoliten
Nu blir jag fundersam. Mitt paket som jag skickade via transaver/posten blev av någon anledning skickat via bussgods. Sen när jag ringer till transaver frågar varför det är skickat via bussgods. Så säger han
( om jag förstod rätt) att det är på väg till mitt närmsta ombud. Men på transaver egna track funktion så står det att det så här: Shipped from Flensburg to Bussgods Sweden :. Sen om jag söker på bussgods egna bussgods hemsida så har dom inte fått min beställning. Är det här nånting som ofta brukar hända med transaver?.!

Hur har det gått för dig? Jag har samma problem, beställde via transaver/posten för hemleverans och det står samma sak på transavers hemsida.
Citera
2013-07-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChamp
Tackar, blev riktigt sugen på att slänga iväg en beställning hos mikkeller med nu. Nån som har erfarenhet av att handla där, med tull etc. Danska posten käns väl rätt smidigt annars.

Jag har aldrig åkt på tull samt leveransen var ganska snabb
Citera
2013-07-20, 21:02
Medlem
Beställde från Vinsajten.com och använde E-box utan problem som vanligt. Bra packat.

Beställningsdatum: 2013-07-10
Leverans: 2013-07-15
Citera
2013-07-22, 20:50
Medlem
Hade tänkt och beställa vodka från vinsajten, problemet är att jag är bara 19år och inte 20. Till min fråga, jag undrar då om man kan beställa därifrån utan att behöva krångla med ålder och så vidare.
Dessa förbannade lagar och så vidare.

Tacksam för svar.
Citera
2013-07-23, 15:05
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Hade tänkt och beställa vodka från vinsajten, problemet är att jag är bara 19år och inte 20. Till min fråga, jag undrar då om man kan beställa därifrån utan att behöva krångla med ålder och så vidare.
Dessa förbannade lagar och så vidare.

Tacksam för svar.

Det ska vara lungt så länge frakten inte sköts med bussgods och så vidare. Finns flera exempel i tråden på folk under 20 som (lyckat) beställt därifrån, och så vidare. Fastnar du i tullen kan du dock åka på att bli åtalad för smugglingsbrott och så vidare. Det ger prick i registret och dagsböter, och så vidare.
Citera
2013-07-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeChamp
Det ska vara lungt så länge frakten inte sköts med bussgods och så vidare. Finns flera exempel i tråden på folk under 20 som (lyckat) beställt därifrån, och så vidare. Fastnar du i tullen kan du dock åka på att bli åtalad för smugglingsbrott och så vidare. Det ger prick i registret och dagsböter, och så vidare.

Fast det borde man ju kunna åka på oavsett om man är under 20 eller inte?
Om man nu skiter i att betala skatten så att säga.
Citera
2013-07-23, 23:10
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retupmoC
Fast det borde man ju kunna åka på oavsett om man är under 20 eller inte?
Om man nu skiter i att betala skatten så att säga.

Nej, det är olagligt för personer under 20 att ö.h.t. föra in alkohol i Sverige. För personer över tjugo är det inget brott, bara att betala in skatter och avgifter och sen är det klart och man får varorna.
Citera
2013-07-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobban86
Hur har det gått för dig? Jag har samma problem, beställde via transaver/posten för hemleverans och det står samma sak på transavers hemsida.

Tja ursäkta förseningen. Men jag fick det bekräftat av bussgods att min beställning var innlämnad 19/7 på eftermiddan. Sen var det inte så mycket mera med det.men sen idag(24/7) fick jag till min glädje att jag hade min beställning levererad på bussgods ombudet i min närhet. Sen att vi båda fick våra beställningar via bussgods och inte på posten som vi hade beställt .!
Så tror jag att det som har hänt för mig är att jag först trycker på trans buss/ombud via scanb sida sedan tryckt på bakåt-knappen och valt transavers/posten och fullföljt beställningen. Men då kan det har hänt nått med datasystemet och beställningen har gått via bussgods.??

Sen till beställningen så ger jag 11 av 10 på packningen bara för att jag fick en liters flaska istället för en halv liters som jag hadd beställt. Men för frakten tog nästan 20 arbetsdagar att få hem bestälningen
så det får ett sämre betyg. Men huvudsaken ärr att jag slap allafall tullen å de är fan de viktigaste.!
Citera
2013-07-25, 08:58
Medlem
Pungkr0cks avatar
Har läst väldigt mycket här nu men det är väldigt många olika omdömen.
Men jag hade tänkt beställa ifrån vinsajten med e-box, det verkar som nästan alla är nöjda med vinsajten. Snabb leverans, bra förpackat och ingen tullrisk?
Så kommer det gå utan problem om man beställer sprit för typ 10kg med e-box?
Är över 20.
Citera
2013-07-25, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkr0ck
Har läst väldigt mycket här nu men det är väldigt många olika omdömen.
Men jag hade tänkt beställa ifrån vinsajten med e-box, det verkar som nästan alla är nöjda med vinsajten. Snabb leverans, bra förpackat och ingen tullrisk?
Så kommer det gå utan problem om man beställer sprit för typ 10kg med e-box?
Är över 20.

Kommer inte bli några problem med tullen. Beställde själv nyligen själv 150 KG som kom hem till dörren utan problem. Handlat där många år med och aldrig vart några som helst problem

Så beställ på
Citera
2013-07-25, 14:46
Medlem
Pungkr0cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack
Kommer inte bli några problem med tullen. Beställde själv nyligen själv 150 KG som kom hem till dörren utan problem. Handlat där många år med och aldrig vart några som helst problem

Så beställ på

Grymt tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in