2014-09-19, 18:13
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Men fan va skit. Åker tullmän runt postkontor på kontroller också? Hade jag ingen aning om. Trodde det bara tullades i gränskontroller och dylikt men att sen paketet finns på posten skulle det va säkert.

Det händer säkert, men det finns många, många postkontor i Sverige och väldigt få tullanställda. Om man fuskar med skatten (vilket är vad vi gör) löper vi alltid risk att åka dit, men vi snackar en väldigt liten risk att ställa mot en väldigt stor vinst. Köpa sprit på nätet = bra grejer.
Citera
2014-09-19, 18:20
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Det händer säkert, men det finns många, många postkontor i Sverige och väldigt få tullanställda. Om man fuskar med skatten (vilket är vad vi gör) löper vi alltid risk att åka dit, men vi snackar en väldigt liten risk att ställa mot en väldigt stor vinst. Köpa sprit på nätet = bra grejer.
Att "åka dit" i det här fallet är inget brottsligt i sig. Det är bara det att man kommer behöva betala skatt på det man köpt om det tullas - vilket man kan avstå ifrån.
Citera
2014-09-20, 22:45
Medlem
har du testat beställa från denna sidan? =) blev med sugen och beställa därifrån men hade vatt skönt med någon positiv referens =)

Citat:
Ursprungligen postat av Jungleboss
Jag brukar handla från Vinsajten eller Aretthom, men har fått upp ögonen för denna butik: http://www.urban-drinks.de/en/

Man kan välja mellan DHL och UPS för frakten.
Någon med erfarenheter av sidan?
Citera
2014-09-21, 10:12
Medlem
Junglebosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjKoppe
har du testat beställa från denna sidan? =) blev med sugen och beställa därifrån men hade vatt skönt med någon positiv referens =)
Nej, jag har inte beställt ännu.
Citera
2014-09-21, 17:56
Medlem
Nån som vet om Scanbolaget levererar till Poste Restante alt. att man ber dem skicka det direkt till något ställe där jag kan hämta ut paketet?

Edit; För att förtydliga, kan man be någon av deras leverantörer göra detta?
Senast redigerad av herberberber 2014-09-21 kl. 18:05.
Citera
2014-09-22, 00:15
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herberberber
Nån som vet om Scanbolaget levererar till Poste Restante alt. att man ber dem skicka det direkt till något ställe där jag kan hämta ut paketet?

Edit; För att förtydliga, kan man be någon av deras leverantörer göra detta?
Du kan väl bara meddela att du inte kommer vara hemma dagtid så paketet kan lämnas till ditt ombud direkt eller ring posten när du spårar paketet till Sverige och meddela dom för det är posten som sköter hemleveransen.
Citera
2014-09-23, 19:00
Medlem
frank_pes avatar
Killen från UPS kom och plingade på förut med ett trevligt paket från Vinosencasa som hade detta innehåll, beställde i onsdags (17/9) och skickades dagen efter så är mycket nöjd denna gången också
Kvittot låg inne i lådan så de verkar ha förbättrat sina rutiner.

Det stod när jag spårade paketet att det beräknades komma idag så jag ringde UPS kundtjänst i morse för att uppge min portkod och mobilnummer vilket är bra att tänka på för de som också har portkod.
Citera
2014-09-24, 14:33
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Killen från UPS kom och plingade på förut med ett trevligt paket från Vinosencasa som hade detta innehåll, beställde i onsdags (17/9) och skickades dagen efter så är mycket nöjd denna gången också
Kvittot låg inne i lådan så de verkar ha förbättrat sina rutiner.

Det stod när jag spårade paketet att det beräknades komma idag så jag ringde UPS kundtjänst i morse för att uppge min portkod och mobilnummer vilket är bra att tänka på för de som också har portkod.
Jag tror också jag ska skicka iväg en ny beställning till Vinosencasa. Otroligt snabba leveranser av UPS! Jag skriver min portkod efter adress, och UPS klarar av att läsa detta och ge god service - något Posten/Sverige inte klarar av...
Mobilnummer står också på paketlapp; måste vara något Vinosencasa skriver dit för att UPS kan ringa?
Senast redigerad av myh1 2014-09-24 kl. 14:35.
Citera
2014-09-24, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Nyss kommit hem från Posten och hade hoppats på att få vara nöjd och glad så här innan helgen, men då säger mannen där att tullen varit där i morse och beslagtagit mitt paket så är inte fullt lika nöjd och glad som jag trodde jag skulle vara...

Beställde med Vinsajten och E-Box förra fredagen, såg ett avi igår när man kom hem från jobbet. Tänkte att det var bra med så snabb leverans men lite synd att man inte var hemma när de var hos en. Och så här i efterhand var det extra synd då det hade gått bra om man hade varit hemma och tagit emot drickat, eller om de hade varit en dag senare och kört ut det idag...

Första gången jag åkt dit efter att ha beställt med Vinsajten och E-box. Dock så tyckte jag det var konstigt att det var här uppe i norr på utlämningsstället som de tog det. Och rätt bitter att om man hade varit hemma när de var förbi eller om frakten varit en dag senare hade det gått utan problem...

Vad fick du för papper av personen på utlämningsstället och vad stod det i dem? Du skriver på Posten, har de kvar postkontor där du bor? Den som påstod att tullen varit där och tagit paketet, verkade han nykter...?
Citera
2014-09-24, 19:25
Medlem
I*cK*eN*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I*cK*eN*
Hej!
Tänkte VARNA för www.borderbox.se !
Den 14 juni gjorde jag en mindre beställning för drygt 1800 kr, fick bekräftelsemail och allt var frid och fröjd! Sen började strulet, deras länkning till transportbolaget trasslade, det tog 1,5 vecka innan jag kunde genomföra fraktbetalningen! Sen dess har det inte hänt ett skit, i början svarade borderbox så kallade "support" typ varannan vecka, dom ursäktade sig och ville bjuda mig på två gratisflak pilsner, men senast jag hörde av dom var den 8 augusti, då skulle dom ta reda på vad som hänt och återkomma så fort som möjligt....
Har även mailat fraktbolaget "tyskpilen" tre gånger men endast en gång fått ett automatiserat svar att dom tagit emot min förfrågan.
Enligt tidigare mail från borderbox skulle transporten gå till min närmsta jetpack-ombud, där har jag vart två gånger och i alla fall fått lite hjälp av två trevliga killar som även dom inte lyckas få tag på varken borderbox eller tyskpilen, dom har även mailat och inte heller fått svar?!
Så även om några här fått sina varor levererade så vill jag ännu en gång varna för att om DU beställer så kan det gå som för mig! Jävla skitskallar är vad dom är, ohederliga små gökar !

//Icken

Uppdatering på denna:
Idag ringde dom från Jetpack Uppsala och sa att jag hade gods att hämta hos dom, äntligen, jag hade gett upp för drygt en månad sen! Det märkliga var att jag två dagar innan fick ett mail från fraktbolaget att dom "hade problem att få varorna lastade och ivägkörda"?!
Medskickat i paketen var en lapp som förtäljde att en del av varorna jag beställt är slut på lager eller rent av har utgått ur sortimentet och ersatts, i vissa fall, med "likvärdiga" varor. Efter en kvick kontroll och summering så gick jag back ca 10 kr och blev utan ett par lustiga ölsorter som var ersatta med mindre roliga..
Ja, ordern gjordes den 14 juni så det tog ju bara 73 arbetsdagar, icke inkluderat helgdagar.
Borderbox supporten svarar med upp till 5 veckor mellanrum, transportbolaget tog 2,5 månad på sig att svara på mail, och ingen av dom rackarna har ett telefonnummer man kan ringa på !!
Nej, aldrig mer Borderbox, dom student-töntarna borde nog mer satsa på att röja busk längs vägrenarna istället. Det enda som var bra var packningen som var noggrant gjord, men det var ju dom på butiken som ordnat till det och hade minst med detta spektakel att göra.
VARNING BORDERBOX, INTE OK !!!
// Skål
Citera
2014-09-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anderss08
Vad fick du för papper av personen på utlämningsstället och vad stod det i dem? Du skriver på Posten, har de kvar postkontor där du bor? Den som påstod att tullen varit där och tagit paketet, verkade han nykter...?

Ja det finns Postcenter eller vad det heter där de har lager för utkörning och även utlämning. Fick inga papper, han sa att jag hade otur att tullen varit där tidigare på morgonen och att jag skulle kontakta tullen för mer info... Hade den också tanken att nån kanske skyllde på tullen och tog vara på paketet själv Men han verkade nykter
Citera
2014-09-25, 15:34
Medlem
Kan rekommendera er att inte beställa om ni bor i Umeå, tullen där verkar ökat resurserna eller dylikt då 2 av mina egna och flera bekantas paket har blivit tagna! Var aktsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in