2014-06-28, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Vad får du det mot? Tanken är att jag också ska upp till 1800mg mot min ångest.

Jag får det mot ångest.

Fick 300mg Lyrica först, men sen ville de inte ge det pga "det är som benso".

Vad jag har läst så är maxdos 3600mg, så vill ligga runt 3000mg när jag trappats upp iaf

Men mot ångest så fungerar den bra för de flesta, men jag tycker den är lite svag.
Citera
2014-06-28, 14:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Jag får det mot ångest.

Fick 300mg Lyrica först, men sen ville de inte ge det pga "det är som benso".

Vad jag har läst så är maxdos 3600mg, så vill ligga runt 3000mg när jag trappats upp iaf

Men mot ångest så fungerar den bra för de flesta, men jag tycker den är lite svag.

Men gabapentin är också liknande benso så. Mjo den är ok mot ångest, dryg toleransutveckling bara.
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-28 kl. 14:32.
Citera
2014-06-30, 18:18
Tog just 15 st 300 mg. Vad kommer hända?
Senast redigerad av Judinna 2014-06-30 kl. 18:21.
Citera
2014-06-30, 18:49
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Tog just 15 st 300 mg. Vad kommer hända?

Skulle generellt sett vilja säga att du är en idiot men eftersom jag inte vet din tolerans skall jag ta det lugnt..

Jag brukar själv ta 2-4st 300mg när jag drar ut på krogen och jag kan säga att den mängden boostar alkoholen rejält, man får en helt annan typ av fylla. Även om jag nu iof fått lite tolerans.

Men om du inte har nån tolerans (gabadroger såsom alkohol, benso, lyrica är korstolerant enligt min erfarenhet) så kommer du nog däcka stenhårt eventuellt hitta på någonting dumt..

Mvh
Citera
2014-06-30, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Men gabapentin är också liknande benso så. Mjo den är ok mot ångest, dryg toleransutveckling bara.

Tycker inte jag känner någon ångestlindring överhuvudtaget på de 1800mg jag tar nu (per dag).

Lyrica fungerar enormt mycket bättre mot ångest.

Ja, gaba är likt med benso, men tycker inte den spelar i samma liga som Lyrica.
Citera
2014-06-30, 21:18
Medlem
bdbdbdbds avatar
Lyrica light för mig, får rus av det ( nu änvänder jag båda dessa väldigt sällan ).
Citera
2014-06-30, 21:35
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Skulle generellt sett vilja säga att du är en idiot men eftersom jag inte vet din tolerans skall jag ta det lugnt..

Jag brukar själv ta 2-4st 300mg när jag drar ut på krogen och jag kan säga att den mängden boostar alkoholen rejält, man får en helt annan typ av fylla. Även om jag nu iof fått lite tolerans.

Men om du inte har nån tolerans (gabadroger såsom alkohol, benso, lyrica är korstolerant enligt min erfarenhet) så kommer du nog däcka stenhårt eventuellt hitta på någonting dumt..

Mvh

Hahaha, det var lite konstigt. Jag mumlade och sluddrade i telefon och när jag spelade Dota 2. Jag tar 900 mg tre gånger per dag, så du kan ju gissa min tolerans. Tog ju 10 mg nitrazepam också... Däckade och sov ostört i tre timmar.
Citera
2014-07-01, 15:50
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Tycker inte jag känner någon ångestlindring överhuvudtaget på de 1800mg jag tar nu (per dag).

Lyrica fungerar enormt mycket bättre mot ångest.

Ja, gaba är likt med benso, men tycker inte den spelar i samma liga som Lyrica.

Hur länge har du knaprat dom?

400 mg ggr 4 om dagen hjälper mig i alla fall.

Jo Lyrica är bättre, speciellt mot GAD.
Citera
2014-07-01, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Hur länge har du knaprat dom?

400 mg ggr 4 om dagen hjälper mig i alla fall.

Jo Lyrica är bättre, speciellt mot GAD.

Har knaprat dom i kanske 6-7 veckor.

Märker att det är bättre att ta en 300mg, sen 300mg till efter 2,5 timme typ. Håller ångesten borta mer.

Men tycker det är värdelöst o dra i sig 1800mg på en gång... Det blir ingen mer ångestlindring för det enligt mig.
Citera
2014-07-01, 18:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Har knaprat dom i kanske 6-7 veckor.

Märker att det är bättre att ta en 300mg, sen 300mg till efter 2,5 timme typ. Håller ångesten borta mer.

Men tycker det är värdelöst o dra i sig 1800mg på en gång... Det blir ingen mer ångestlindring för det enligt mig.

Mjo beror på följande: (FB) Gabapentin
Citera
2014-07-02, 16:09
Medlem
masterior26s avatar
Jag har tagit gabapentin teva flera gånger och mått bra men nu när jag fick utskrivet så fick jag gabapentin Nycomed, dom första dagarna kände jag mig väldigt konstig när dom började verka och så har jag aldrig känt tidigare. Kan det bero på märket? Är det någon annan som tagit dessa och känt skillnad? Jag vet att det kan vara skillnad mellan märken för jag har ju sub också och där finns det 2 märken som funkar dåligt som jag inte kunde ta.
Citera
2014-07-02, 20:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag har tagit gabapentin teva flera gånger och mått bra men nu när jag fick utskrivet så fick jag gabapentin Nycomed, dom första dagarna kände jag mig väldigt konstig när dom började verka och så har jag aldrig känt tidigare. Kan det bero på märket? Är det någon annan som tagit dessa och känt skillnad? Jag vet att det kan vara skillnad mellan märken för jag har ju sub också och där finns det 2 märken som funkar dåligt som jag inte kunde ta.

Kan bero på att det är annat bindemedel i det märket som gör att du reagerar annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in