2014-06-20, 20:41
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hur är det att blanda dessa med benso?
Bra eller inte bra? :P

Eftersom det funkar bra med lyrica så tror jag det funkar lika med med gaba.
Citera
2014-06-20, 21:01
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Hur är det att blanda dessa med benso?
Bra eller inte bra? :P

Gabapentin boostar på benso rätt bra.
Senast redigerad av Slingshot 2014-06-20 kl. 21:07.
Citera
2014-06-22, 15:36
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Det är svårt att bli hög på dessa tabletter om man äter dem varje dag på grund av att dem binder till en transportör som lätt blir överbelastad. Det bästa du kan göra är att ta 900mg med 1 timmes mellanrum tills du känner dig mysig (om du nu ens kommer göra det). Själv är jag inget större fan av att ta för mycket av denna medicin, tycker mest man blir vinglig, seg och yr i huvudet. Själv brukar jag satsa på storebror lyrica för att ha lite kul en gång i månaden eller så, ger ett mer rekreationellt rus enligt mig.

Jag lever med smärta dygnet runt förutom när jag sover på Stilnoct eller Nitrazepam. Men 1800 mg tog bort den inre smärtan helt nästan.
Så jag undrar om jag kan ta 2100 mg direkt? Man kan ju alltid pröva. Men jag lyssnar på ditt tips.
Citera
2014-06-22, 20:16
Medlem
KringExs avatar
Såg på fass att Gabapentin har som vanlig biverkning att den kan ge virus (lunginflammation) osv
Någon som råkat ut för nån otäck biverkning ?
Citera
2014-06-22, 23:29
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Såg på fass att Gabapentin har som vanlig biverkning att den kan ge virus (lunginflammation) osv
Någon som råkat ut för nån otäck biverkning ?

Nopp och jag har knapprat rätt många gabapentin under årens gång, i perioder dock.
Citera
2014-06-23, 09:40
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nopp och jag har knapprat rätt många gabapentin under årens gång, i perioder dock.

Okej, jag provar att stoppa i mig 3000mg och ser vad som händer aldrig tagit dom förr och bara testat lyrica en gång, så vi får se om jag gillar dessa piller eller inte
Citera
2014-06-23, 21:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Okej, jag provar att stoppa i mig 3000mg och ser vad som händer aldrig tagit dom förr och bara testat lyrica en gång, så vi får se om jag gillar dessa piller eller inte

Stoppa inte i dig den mängden direkt, se min post: (FB) Gabapentin
Citera
2014-06-27, 19:26
Medlem
masterior26s avatar
Jag har tagit gaba flera gånger tidigare men idag hade jag tagit 100mg lyrica och tog sen 300mg gaba och mådde jävligt konstigt efter några timmar men nu har det släppt efter jag tog xanor, är det någon annan som tagit både gaba och lyrica samtidigt och mått dåligt? Det är ju inte säkert det var det men vill veta om andra också mått dåligt av att blanda.
Citera
2014-06-28, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Jag har tagit gaba flera gånger tidigare men idag hade jag tagit 100mg lyrica och tog sen 300mg gaba och mådde jävligt konstigt efter några timmar men nu har det släppt efter jag tog xanor, är det någon annan som tagit både gaba och lyrica samtidigt och mått dåligt? Det är ju inte säkert det var det men vill veta om andra också mått dåligt av att blanda.

Har inte direkt mått annorlunda när man blandat gaba (det som jag haft kvar) med Lyrica. Så kanske bara någon tillfällighet?
Citera
2014-06-28, 11:19
Bannlyst
Har gabapentin utskrivet. Fick det på mitt LVM och är snart uppe i 1800mg om dagen.

När man är ingådd på denna behövs STORA doser för att få ett "rus".

Käkade gabapentin lite då och då förut och då behövdes bara 1200mg för att känna av, men nu när jag drar i mig 2100mg, 2400mg så känns det inte.

Skulle nog säga att 1500-1800mg räcker för en ovan, medans en van måste 3000mg iaf.
Citera
2014-06-28, 11:19
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Har inte direkt mått annorlunda när man blandat gaba (det som jag haft kvar) med Lyrica. Så kanske bara någon tillfällighet?

Jo jag antar det måste varit något annat får se idag när jag tar gaba hur det känns, dessa jag har nu har jag aldrig tagit tidigare men jag antar att det inte kan beror på tillverkare.
Citera
2014-06-28, 11:21
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-boll
Har gabapentin utskrivet. Fick det på mitt LVM och är snart uppe i 1800mg om dagen.

När man är ingådd på denna behövs STORA doser för att få ett "rus".

Käkade gabapentin lite då och då förut och då behövdes bara 1200mg för att känna av, men nu när jag drar i mig 2100mg, 2400mg så känns det inte.

Skulle nog säga att 1500-1800mg räcker för en ovan, medans en van måste 3000mg iaf.

Vad får du det mot? Tanken är att jag också ska upp till 1800mg mot min ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in