2014-07-01, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Vad snäll du är som "hjälper" andra fantisera. Du skulle ju aldrig gjort det annars... eller hur?

Vilket var ditt favoritcitat av Lucas hjälten, Lucas den vettiga som aldrig gjort sig förtjänt av något narr?

Tack, ditt stöd betyder mycket

Spelar det någon roll? Oavsett hur mycket narr någon förtjänar enligt massa twittrare med genus-veto har han angett dessa som orsak till att avsluta sitt liv, precis dessa som ska försvara hbtq-individer och uppmuntra dem att inte låta sin sexualitet definieras av andra.

Om dina uttalanden (exempelvis) framstår för mig som hans gjorde för vissa ger det väl knappast mig någon rätt att försvara hans passiva mördare?

^ det där kallas intellektuell ohederlighet, jag vet inget om fallet utom det som står i trådstarten och argumenterar som att det vore en sanning. Sanningen är att jag bara älskar att trycka till vissa skribententer här. De kanske i vissa fall är retoriskt duktiga men de kan omöjligt tro på det de själva skriver och/eller undviker vissa ämnen, använder personangrepp/härskartekniker och skapar kaos istället för att ta en förlust. Jag tittar på dig micro.

Extremt tragiskt hela skiten.
Citera
2014-07-01, 14:40
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta

Gissar att det också var därför feministerna hatade henne, för att hon ville bejaka sin kvinnlighet, istället för att som kvinna vilja vara så manlig som möjligt, vilket är modernt just nu.

Vila i frid.

Det här krockar med deras genusvetenskap om att kön är en social konstruktion. Transpersoner som känner sig födda i fel kön och tvingas växa upp som det andra könet med allt det innebär förstår att detta är skitsnack. Det finns biologiska skillnader som påverkar beteende också. Även homo och bisexuella känner ju av det. Man gjorde ju experiment på hermafroditer på 50-talet då man helt enkelt valde ett kön på bebisarna utan att veta. Man trodde att de skulle anpassa sig till sin roll och att det var socialt betingat, miljö och inte arv. Men det visade sig att många av dessa fick fel kön och senare bytte kön eller begick självmord. Feminismen som råder idag är ondskefull.
Citera
2014-07-01, 15:17
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Det här krockar med deras genusvetenskap om att kön är en social konstruktion. Transpersoner som känner sig födda i fel kön och tvingas växa upp som det andra könet med allt det innebär förstår att detta är skitsnack. Det finns biologiska skillnader som påverkar beteende också. Även homo och bisexuella känner ju av det. Man gjorde ju experiment på hermafroditer på 50-talet då man helt enkelt valde ett kön på bebisarna utan att veta. Man trodde att de skulle anpassa sig till sin roll och att det var socialt betingat, miljö och inte arv. Men det visade sig att många av dessa fick fel kön och senare bytte kön eller begick självmord. Feminismen som råder idag är ondskefull.

Det är ju också svårt att ha en glidande könsskala i en rörelse som bygger på att en grupp människor av ett specifikt biologiskt kön med en specifik sexuell läggning är roten till allt ont i världen.
Transpersoner öppnar ju även upp för att även cis-personer kan göra precis sin egna könsroll vilket ju gör det svårt att få folk att välja sida i det stora könskriget. Jag tycker själv att en värld där alla får välja könsroll och sexualitet på en glidande skala oavsett vad verkar sympatisk. Lite sådär tolerant och mångfaldig. Men mångfald är inte bra inom en rörelse som menar att det bara är att kolla i trosan och välja sida. När F! gör politik av medfödda egenskaper (biologiskt kön) är det inte ett dugg "snällare" än när SD gör det.
Citera
2014-07-01, 15:21
Medlem
JackTravens avatar
Borde vara en förstasidenyhet med tanke på Almedalsveckan? Inte det? Nehe
Citera
2014-07-01, 15:23
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoki
Folk verkar helt ha glömt att det finns känsliga personer.

Här är mobbarna:

Elias
https://twitter.com/sommarskisser

Amanda
https://twitter.com/broderkent
Tyvärr lär denna typ av hat och påhopp från vedervärdiga personer som ovastående inte uppmärksammas i media, då det inte kommer från högerhåll. Oavsett deras inblandning, eller inte, i detta självmord så blir man likväl mörkrädd när man ser deras fjortisspråk, fjortisbeteende, F!-propaganda, hat, avsky, Kent-citat, och undermåliga svenska överallt på deras Twitter.

Precis som att Soran Ismail får härja som han vill, göra tjejen på smällen, fly fältet, få det nertystat och sedan härja vidare.
Citera
2014-07-01, 15:24
Medlem
UlfGullivers avatar
Trodde han på riktigt han kunde bli accepterad i Femen?
Citera
2014-07-01, 15:58
Medlem
TimothyMcVeighs avatar
Det här kommer dom här jävla feministasen få leva med för resten av sina patetiska liv, far åt helvete era stinkande jävla skithögar.
Citera
2014-07-01, 16:01
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Det här kommer dom här jävla feministasen få leva med för resten av sina patetiska liv, far åt helvete era stinkande jävla skithögar.

Som om kvinnohatarna på Flashback bryr sig om en död transbög.
Citera
2014-07-01, 16:12
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Som om kvinnohatarna på Flashback bryr sig om en död transbög.

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen men mig gör det inget feministpacket förtjänar all
världens skit. Gudrun Af schy(r)män och hennes fem-waffe borde terrorstämplas
av FN.

Vilken twist det skulle bli om Amanda aka @broder Kent och Elias aka @sommarskisser
tog sina liv på grund av näthat från dödsknarkande nazister från flashback som står upp för allas lika värde och vill berätta om sitt missnöje.
Senast redigerad av Tjack-i-starkol 2014-07-01 kl. 16:23.
Citera
2014-07-01, 16:13
Medlem
Utopia.s avatar
Jag tycker verkligen inte att man ska peka finger mot specifika individer i det här fallet, iallafall inte mot någon av de som nämnts i tråden. De flesta av oss har ingen insyn i vad som hänt, och troligtvis mådde hen dåligt av flera orsaker än just mobbingen. Att antifeminister går in och skriver "Mördare" till de twittrare som nämnts i tråden är bara sjukt. Vidriga opportunister som använder en tragedi för att vinna politisk mark. Jävlar vad cynisk man blir.

Med det sagt.

Det är ändå uppenbart att en exkluderande och osund kultur inom UF spelat en roll i fallet. I följande diskussion på twitter får vi lite mer insyn i vad som hänt.

https://twitter.com/broderkent/status/483916844550877184

Citat:
snälla berätta vad dessa anledningar är för vad jag som var hans vän vet så var det främst pga all kritik han fick.

...

tänker ej anklaga dig för mord men snälla förstå att alla twittrare tsm utgjorde en våg av hat som Lucas inte klarade av.

@br*derkent tycker att det är en överdrift, men håller ändå med om att

Citat:
det var UF's hat som var värst.

Som sagt, det känns inte värt att peka finger mot specifika personer. UF måste rannsaka sig själva och sin interna kultur. Förhoppningsvis får sig alla en tankeställare och försöker odla ett bättre debattklimat. Och jag tycker att vi på flashback bör göra detsamma. Kan inte alla i det här jävla landet börja lyssna på varandra och behandla varandra med respekt, istället för att polarisera och skapa konflikter. Det kanske låter barnsligt och naivt, men vafan! Jag är så satans trött på att politik ska vara ett jävla skyttegravskrig.

Tänk efter lite nu innan du skriver ännu ett hatiskt inlägg om hur korkade feminister är, bidrar du verkligen med något i tråden? Fred och kärlek.
Citera
2014-07-01, 16:19
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimothyMcVeigh
Jag hatar inga kvinnor, men avskyn jag känner till hycklande feminister är obegränsad.

Jag hör dig!.

Jag tycker det är intressant att inta ett fågelperspektiv över debatten mellan radikalfeminister och manliga queerfeminister.
jag menar det måste svida i feminist kretsar att en vit man kan ta på sig nagellack och hävda att hen numera identifierar sig som kvinna och vips, måste feministerna, om de skall vara intellektuellt konsekventa acceptera att den vita mannen numera förlorat sin överordning och till och med är mer förtryckt än kvinnor. Annars är en enligt queermaffian en del av förtryckssamverkan matrisen.

För mer insyn i denna debatt så googla Alexander chamberlain. Hans blogg är politisk lyteskomik när det är som bäst
Citera
2014-07-01, 16:19
Medlem
Alikabadidis avatar
Hej samtliga. Jag var en väldigt nära vän till Lucas. Såg den här tråden och jag ville bara säga att Lucas, jag och alla hens vänner uppskattar om ni inte gör om Lucas död till någon antifeministisk propaganda. Lucas var feminist från topp till tå och var det hela vägen till sitt sista andetag. Håller med om att de idioter som näthatade henom bör ställas till svars, men inte för att de var feminister som näthatade utan för att de var människor som näthatade. Ni får hata feminismen hur mycket ni vill men använd inte Lucas död för att propagera mot feminism, det var det sista Lucas ville få ut av det här. Kämpa för kärlek och mot näthat och mobbing istället. För Lucas skull. Nu hoppas att Lucas får vila i frid. Tack så mycket. Kram.

Edit: Försök hålla er till hen när ni pratar om Lucas. Jag är rätt dålig på det själv så jag fick gå in och ändra det i texten där jag skrivit "honom". Men jag försöker iaf.
Senast redigerad av Alikabadidi 2014-07-01 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in