Jag tycker verkligen inte att man ska peka finger mot specifika individer i det här fallet, iallafall inte mot någon av de som nämnts i tråden. De flesta av oss har ingen insyn i vad som hänt, och troligtvis mådde hen dåligt av flera orsaker än just mobbingen. Att antifeminister går in och skriver "Mördare" till de twittrare som nämnts i tråden är bara sjukt. Vidriga opportunister som använder en tragedi för att vinna politisk mark. Jävlar vad cynisk man blir.
Med det sagt.
Det är ändå uppenbart att en exkluderande och osund kultur inom UF spelat en roll i fallet. I följande diskussion på twitter får vi lite mer insyn i vad som hänt.
https://twitter.com/broderkent/status/483916844550877184
Citat:
snälla berätta vad dessa anledningar är för vad jag som var hans vän vet så var det främst pga all kritik han fick.
...
tänker ej anklaga dig för mord men snälla förstå att alla twittrare tsm utgjorde en våg av hat som Lucas inte klarade av.
@br*derkent tycker att det är en överdrift, men håller ändå med om att
Citat:
det var UF's hat som var värst.
Som sagt, det känns inte värt att peka finger mot specifika personer. UF måste rannsaka sig själva och sin interna kultur. Förhoppningsvis får sig alla en tankeställare och försöker odla ett bättre debattklimat. Och jag tycker att vi på flashback bör göra detsamma. Kan inte alla i det här jävla landet börja lyssna på varandra och behandla varandra med respekt, istället för att polarisera och skapa konflikter. Det kanske låter barnsligt och naivt, men vafan! Jag är så satans trött på att politik ska vara ett jävla skyttegravskrig.
Tänk efter lite nu innan du skriver ännu ett hatiskt inlägg om hur korkade feminister är, bidrar du verkligen med något i tråden? Fred och kärlek.