2014-07-01, 09:19
Medlem
Tycker ni det är konstigt att folk beter sig psykos-mässigt?

När jag läser på flashback märker jag hur folk är frustrerade över andras sätt att förhålla sig till livet. I flera fall fullt förståeligt men vad begär ni av människor?

Vad begär ni av er själva? Hur upplyst bör man vara, och hur medveten om att ju mer information man tar in desto mer propaganda tar man också in på köpet.. från alla håll.

Dessa människor oavsett epitet eller -ism är inte de som man bör "hata"
Det finns historier från Nord-Korea där barn säljer ut deras föräldrar (för regim-kritik, väldigt mild sådan med våra mått mätt, för en bit bröd)

Kan vi alla enas om att propagandas makt i sig är stark?
Kan vi alla enas om att inom varje människa bor ett osäkert barn som mest av allt vill bli älskad och accepterad.

Denna ekvation leder till att folk söker sig till NÅGOT! gemenskap! slippa vara själv och få känna sig delaktiga.

Detta är emotionellt värt mer för många än Sanningen, då Sanningen och strävan efter den är en oerhört tung kamp att ta. Människor generellt är inte starka och verkligen inte då de känner sig ensamma.

Så om du försöker övertyga en rabiat-feminist, en kaoz-blatte, eller en ny-nazist med hjälp av logiska argument så kommer dessa inte bita.

Du blir då frustrerad och dömer lätt ut dessa människor som svagsinta idioter.
Hur stark är du själv? Om du blickar inåt bakom din putsade fasad och tänkande hjärna och börjar analysera så kan det vara att du upptäcker att mycket du tar för givet bygger (vilket är rent logiskt) på en mer eller mindre ego-centrisk världsbild.

För att precisera direkt till topic så kan man tänka sig att denne hen kände sig väldigt, VÄLDIGT ensam. Sen kom sista droppen: Du är inte välkommen någonstans. Det måste hugga rejält i hjärtat oavsett sexuell preferens eller övrig världsåskådning.

Att det mänskliga sinnet har perverterats och förvrängts (oavsett from) är ett resultat av en snedvridning, där vi förförs till att strida mot varandra som Gladiatorer (syftar främst på mentala strider.) Medans kejsaren sitter där högt upp med sitt hov och matas med vindruvor med ett arrogant lyft på ena mungipan vid varje blodspillan.

Om du känner dig stark i dig själv på riktigt så (UTAN ATT OFFRA DIG SJÄLV!) kan det vara en idé att hjälpa förvirrande och mentalt ensamma och svaga människor.

Fast det kan vara så att oavsett hur mycket och vad du kämpar för finns det alltid något kvar att göra, fast det kan vara så att det är livets syfte, just att kämpa, just att lära och att få erfarenhet, vem vet vi kanske inte är "hemma" helt och fullt, det kanske är så att livet i sig är den symboliska skärselden.

Mitt i allt detta befinner vi oss nu, mitt i detta inferno av Kärlek, så kallat hat, känslostormar, inre och yttre konflikter och allt annat hemskt, fantastiskt, spektakulärt och jordnära.

Om du som läser detta inom dig känner av detta, när du söker inåt i ditt hjärta så kan det bli en näst intill (till och med) fysisk upplevelse av till exempel smärta. Den kan vara så överväldigande, så alltomfattande så dyster och så total. Vet detta! Jag känner så till och från, ibland har det verkat orimligt att någon skulle kunna förstå omfattningen av smärtan, det går bara inte, den är för TOTAL!

Men här sitter jag och blickar ut genom fönstret och knappar på min laptop än idag. För min egen del har naturen alltid hjälpt. Gärna själv eller med någon nära vän, ut och gå i skogen, så simpelt men det kan stärka dig och balansera dig som person, både ur ett kortsiktigt men även långsiktigt perspektiv.

...och kom ihåg, känslan av att vara nere på botten och överkomma detta och komma tillbaka som människa är något Fantastiskt som jag är enormt tacksam för. Kan vara att du eller jag faller ner i gropen igen men har man viljan har man tron, om än en enda gnista kvar någonstans i sina djupaste vrår så går det ALLTID att komma tillbaka.
Citera
2014-07-01, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag håller med om att det var fel att mobba han på twitter men det är lite ironi att alla ni som säger att det är feministernas fel, ni är såna som inte alls är toleranta mot HBTQ, tvärtom det är därför som det inte alls känns ärligt när ni beklagar sorgen.

Att tro att alla som är motståndare mot dagens extremfeminist är homofobiska rednecks är väl ungefär lika korkat som att tro att alla feminister är fula, tjocka orakade drägg som fått för lite kuk?
Citera
2014-07-01, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Ser ut som att hon tagit bort det inlägget. Vad säger det?
funkar för mig.

det är en svarstweet på:

"ser ännu ett sjunkande skepp och vem är kapten? Hertzman såklart"

Han skrev:
"Om ni bara kunde förstå hur ledsen jag blir när jag läser sånt här. Ni vet att jag också är en vanlig person? pic.twitter.com/pdiLbssCQX "
Citera
2014-07-01, 11:41
Medlem
vågaifrågasättas avatar
En ung transexuell man identifierar väl sig själv som kvinna, ja?

Så varför skulle denne unge transexuella man vara en hen som tidigare nämnts? Jag skulle vilja påstå att denne unge transexuella man var en hon i allra högsta grad.

Gissar att det också var därför feministerna hatade henne, för att hon ville bejaka sin kvinnlighet, istället för att som kvinna vilja vara så manlig som möjligt, vilket är modernt just nu.

Vila i frid.
Citera
2014-07-01, 12:32
Medlem
EndGames avatar
Oavsett vad den avlidne själv hävdar skulle jag tro att roten till problemet ej står att finna i näthat utan snarare i den psykiska ohälsa som transexuella ofta lider av
Källa: http://www.folkhalsomyndigheten.se/pagefiles/12169/R200825_Vem_far_man_vara0810.pdf

Rent spekulativt tror jag den avlidne hoppades att den feministiska gemenskapen skulle fungera som en trygghamn fri från de bekymmer en kan stöta på i samhället.
Efter lite snabbt googlande förstår man ganska fort att det pågår något av ett skyttegravskrig mellan transexuella och radikalfeminister. Det är bara att googla på cis-man och cis-kvinna
Citera
2014-07-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Tyvärr är det sant det är väldigt mycket krokodil tårar här från antifeminister som inte är särskilt toleranta men som nu ser de sin chans att kritisera feminism. Inte så snyggt.

Det handlar inte om tolerans, många av oss bara skiter i det. Ser det som en icke-fråga. Bara för att man inte går på pride eller hånglar upp en snubbe betyder det inte att man är anti, jag exempelvis gillar inte att få någons sexualitet upptryckt i ansiktet. Det betyder inte att jag vill begränsa någons sexualitet eller misstycker. Det "ni" däremot gör är helt jävla vidrigt och under all kritik, alla som bekänner sig till medial feminism kan fan kastas ner på rastgården på kumla eller hall.. (Det är du som fantiserar om det, själv tror jag inte ens våra förhärdade våldsbrottslingar skulle röra en kvinna eftersom det innebär isolering eller storstryk från andra män) Ni projicerar era egna uppfattningar på män och argumenterar helt utan intellektuell hederlighet och uppfinner argument som inte får bestridas utan att man blir politiskt korrekt avrättad. Att ni mobbat ihjäl en feminiserad man är ju helt underbart, nämligen en snubbe som ville vara som er
Citera
2014-07-01, 12:46
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ytterst beklagligt att han begick självmord. Transsexuella brukar må dåligt och när man blir hårt kritiserad av dom (feministerna) man tidigare trott sig vara dom enda som förstår en är det lätt att förstå varför han valde självmord. Han kände sig säkert övergiven. Trist både självmordet men även att feministerna försöker ursäkta sig själva genom att flytta fokus från sakfrågan, nämligen att feminismen har skördat ett oskyldigt liv.
Citera
2014-07-01, 12:48
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrozavodsk
Förblir tomma ord så länge du inte backar upp det med fakta, feminism är en psykisk sjukdom.

Haha, what? Det finns en uppsjö av vettiga feminister. Sakine Madon exempelvis. Men visst, epitetet är ju lite kidnappat av FI-feministerna, som väsnas mest och försöker exkludera feminister som vill bredda/nyansera/självgranska. Men du borde orientera dig lite mer innan du kategoriskt avfärdar en hel idéströmning som "psykisk sjukdom", världen är inte så svartvit.
Citera
2014-07-01, 13:10
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Det handlar inte om tolerans, många av oss bara skiter i det. Ser det som en icke-fråga. Bara för att man inte går på pride eller hånglar upp en snubbe betyder det inte att man är anti, jag exempelvis gillar inte att få någons sexualitet upptryckt i ansiktet. Det betyder inte att jag vill begränsa någons sexualitet eller misstycker. Det "ni" däremot gör är helt jävla vidrigt och under all kritik, alla som bekänner sig till medial feminism kan fan kastas ner på rastgården på kumla eller hall.. (Det är du som fantiserar om det, själv tror jag inte ens våra förhärdade våldsbrottslingar skulle röra en kvinna eftersom det innebär isolering eller storstryk från andra män) Ni projicerar era egna uppfattningar på män och argumenterar helt utan intellektuell hederlighet och uppfinner argument som inte får bestridas utan att man blir politiskt korrekt avrättad. Att ni mobbat ihjäl en feminiserad man är ju helt underbart, nämligen en snubbe som ville vara som er
Vad snäll du är som "hjälper" andra fantisera. Du skulle ju aldrig gjort det annars... eller hur?

Vilket var ditt favoritcitat av Lucas hjälten, Lucas den vettiga som aldrig gjort sig förtjänt av något narr?
Citera
2014-07-01, 13:47
Medlem
LiquidSwordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otecknadversion
Kunde inte sagt det bättre själv! Mvh
Citera
2014-07-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vågaifrågasätta

Gissar att det också var därför feministerna hatade henne, för att hon ville bejaka sin kvinnlighet, istället för att som kvinna vilja vara så manlig som möjligt, vilket är modernt just nu.

Ja, att feminister hackar på och motarbetar kvinnor och kvinnlighet är inget nytt. Du är säkert något på spåret här.
Citera
2014-07-01, 14:08
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Vilket var ditt favoritcitat av Lucas hjälten, Lucas den vettiga som aldrig gjort sig förtjänt av något narr?
Jag tolkar din fråga som att du anser att Lucas själv har skrivit något dumt någon gång och får tåla leken han har gett sig in i.

Min fråga till dig blir då:

Vilka är det som mest skriker om näthat hela dagarna, som propagerar för förbud mot kritik, som satt och läste upp påhittat näthat i TV och grät om hur utsatta de var, som associerar meningsmotståndare med massmördare, har tillgång till hela gammelmedia inklusive den statliga "oberoende" sådan, som öppet sprider hat mot en folkgrupp, och så vidare...

Du får två alternativ:

1. Feminister.

2. Ej feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in