2014-06-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag vet vad Lucas sagt, och det ar darfor jag vill se ex. pa vad som sagts om och till honom.

Robban Aschberg te.x drog upp en hel del ex. i sitt program pa s.k "nathat" dar jag manga ggr ansag det rent overdrivet. Det har gatt inflation i ordet "nathat" och "hat". Sa fort nagon tycker annorlunda nufortiden sa skriks det "nathat" fran alla hall och kanter.

Hela hans twitter går ju att läsa i länkar i den här tråden. Håller med dig om att det är inflationen i näthat och kränkthet. Ironin i detta fall var väl inte enbart "näthatet" i sig utan just det att det kom från den "goda" sidan som just skrikit högst om detta och hur fel det är...
Citera
2014-06-30, 20:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hela feminismen går ju ut på att klumpa ihop alla män med vad ett fåtal män gör.

Ja när det gäller män är det helt okej anklaga alla för något nästan ingen man gör. Alla är vi ändå våldtäktsmän eller talibaner i deras ögon.

Nu är de förstås inte lika pigg på att generalisera på det viset för de bär inte ansvar ens för den hätska retorik som flertalet av de ledande feministerna piskar upp. Ledande politiker som Schyman är förstås ansvarig men även flera feminister här på FB.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-06-30 kl. 20:28.
Citera
2014-06-30, 20:23
Medlem
Vidrigt när en minoritet väljer att representera majoriteten i så hög grad att något som detta sker. Fy fan vad idioterna inte representerar mig, min familj eller mina vänner.
Citera
2014-06-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Hela hans twitter går ju att läsa i länkar i den här tråden. Håller med dig om att det är inflationen i näthat och kränkthet. Ironin i detta fall var väl inte enbart "näthatet" i sig utan just det att det kom från den "goda" sidan som just skrikit högst om detta och hur fel det är...
Jag håller med om att det var fel att mobba han på twitter men det är lite ironi att alla ni som säger att det är feministernas fel, ni är såna som inte alls är toleranta mot HBTQ, tvärtom det är därför som det inte alls känns ärligt när ni beklagar sorgen.

Om det är olagliga hot och sånt så ska man polisanmäla det, jag har inte sett några bevis än. Att LD skulle vara inblandad tror jag inte på.

det är tragiskt det som har hänt men det hjälper ingen att ljuga om vad som var orsaken och helt respektlöst mot hans familj.
Senast redigerad av CherryJul 2014-06-30 kl. 20:38.
Citera
2014-06-30, 20:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
F! och Femen är väl i och för sig två vitt skillda grupper vars värderingar knappast går ihopa.

Dock tvivlar jag inte ett ögonblick på att det råder en dålig kultur i F!s ungdomsförbund.
Citera
2014-06-30, 20:41
Medlem
Folk verkar helt ha glömt att det finns känsliga personer.

Här är mobbarna:

Elias
https://twitter.com/sommarskisser

Amanda
https://twitter.com/broderkent
Senast redigerad av aoki 2014-06-30 kl. 20:48.
Citera
2014-06-30, 20:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Seriost ? Da maste ju ni harinne ga i taket for vad som sker mot feminister som LadyDamer te.x
Vad är det som sker mot "feminister som Lady Dahmer"?

Du menar feminister som skriver att de hatar män, hänger ut 13-åriga pojkar, hotar med att skicka mail till folks arbetsgivare, etc?

Vad är det som sker mot dem?

Men tack för att du kallar fascisten Lady Dahmer för "feminist", så behöver vi ju inte hyckla om vad feminism är för något.

http://jamstalldhetsfeministern.wordpress.com/2014/06/12/lady-dahmer-min-forebild-och-idol/
Citera
2014-06-30, 20:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmen

Och det ar fel, oavsett vilken sida som utovar det. Folk skall kunna uttrycka sina asikter utan att bli hotade/mobbade. Pastas det att nagon blivit sapass "hatad" att det drivit en person till sjalvmord sa maste man kunna fa be om belagg for det.

Jag laste igenom hans Twitter och vad han stod politiskt och asiktsmassigt ar solklart. Hade Lucas deltagit i debatten harinne sa ar det latt forestalla sig hur han blivit bemott, av den grupp som nu gar ut och grater over hans ode. Sanslost.
Citera
2014-06-30, 20:44
Medlem
Citat:
Jag vet vad Lucas sagt, och det ar darfor jag vill se ex. pa vad som sagts om och till honom.

Robban Aschberg te.x drog upp en hel del ex. i sitt program pa s.k "nathat" dar jag manga ggr ansag det rent overdrivet. Det har gatt inflation i ordet "nathat" och "hat". Sa fort nagon tycker annorlunda nufortiden sa skriks det "nathat" fran alla hall och kanter.

Jag ar overtygad om att det finns andra orsaker bakom detta, definitvt. Nu blir det oerhort svart att diskutera just detta fall eftersom inga konkreta ex. getts men man skall def. inte behova stanga av Twitter/blogg/Facebook for att folk inte kan ge fan i direkta hot/trakasserier, det ar en oerhort fel vag att ga.
Jag menade inte hotelser och trakasserier, det är olagligt. Men elaka kommentarer kommer man undan med, det är förstås inte heller lämpligt.
Citera
2014-06-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Det är sant att transpersoner är väldigt känsliga men det går ju inte skylla på andra att han mådde dåligt, det är en vuxen person han borde ha stängt av twitter om han mådde dåligt av det.

Ett klockrent exempel på det som feminister brukar kalla "victim-blaming". Hen ansåg uppenbarligen själv inte att det räckte med att stänga av Internet.
Citera
2014-06-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
Ett klockrent exempel på det som feminister brukar kalla "victim-blaming". Hen ansåg uppenbarligen själv inte att det räckte med att stänga av Internet.

ganska förståeligt, nätet är den enda arenan för vissa att få utlopp för sina åsikter och skapa en identitet, och då kretsar nästan hela livet kring det. Det blir som att stå i ett klassrum inför människor
Citera
2014-06-30, 20:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Jag håller med om att det var fel att mobba han på twitter men det är lite ironi att alla ni som säger att det är feministernas fel, ni är såna som inte alls är toleranta mot HBTQ
Vilka ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in