2014-06-30, 17:01
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Har inget emot att de lämnar slutet öppet för spekulation, men det kändes bara så "ihopslängt utan eftertanke" så att säga.

Sen ska det sägas att jag har uppskattat serien i alla 7 säsonger vilket man inte kan säga om många andra serier som hållt på så länge.

En liten kul anekdot om hur jag började se på serien, en tjejkompis hemma i Sverige tipsade mig om serien, så tänkte att jag får väl dra ner säsong 1 och kolla på den.

Tog med mig den till jobbet för att ha något att kolla på under lunchen, och det ska sägas att där jag satt på jobbet då så hade jag en kvinna i 50års åldern som satt vänd åt min skärm.

Slänger på serien, börjar äta min lunch och första som sker är en avsugning i kyrkan. Blev att snabbt stänga av för att återgå till en gammal south park episod
haha ja den var verkligen grövre än vad jag trodde den skulle vara. men ack så underbar! känns faktiskt som att de hade material till 1-2 seasons till, men avslutade just för att de kände att de börjar bli för utdraget och FÖÖÖÖR orealistiskt
Citera
2014-06-30, 20:30
Medlem
c014s avatar
Att de ens ägnade tid på Levon i finalen visar bara hur jävla lågt serien sjunkit.
Är knappt besviken då hela säsong 7 varit kass.
Citera
2014-06-30, 21:48
Medlem
Sweeper80s avatar
Jag tycker ändå att det var ett bra och värdigt slut! Ett lugnt slut!

När Karen flyttade själv till NY och de satt där i bilen och kollade på... Nu var han med på planet... Ett par sådana grejer gjorde de faktiskt bra här...
Citera
2014-06-30, 22:55
Avslutad
Seriefinalen var väl ingen höjdare direkt, men det var skönt att serien är slut. Nu har man sitt avslut liksom, nu behöver man inte fundera mer kring serien. Kommer se om de tre första säsongerna för de var solklart bäst. De två-tre sista säsongerna kommer jag försöka att förtränga eftersom de var riktigt dåliga.
Citera
2014-07-01, 00:43
Medlem
Jullsans avatar
Ja vad ska man säga? Kändes som manusförfattarna skrev in sig själv i ett hörn för länge sen för att det skulle kunna bli ett bra slut. Kändes som ett typiskt Hollywoodslut. Som någon sa innan så kunde slutet på s4 varit sista avsnittet och det hade varit bra. Vad dom sysslat med dom senaste tre säsongerna vet jag inte riktigt. Hela "Hank har en son som han inte visste om"-skiten borde dom ha skippat. Tillförde ingenting. Bara en sjukt störig unge. Som om inte Becca var tillräcklig liksom. Kände inte ens igen serien de sista säsongerna. Dom måste bytt ut hela manusförfattar teamet eller något. Mycket mer slapstick humor och överdrivna situationer istället för den mörka tragikomiska humorn som fanns i början och lite samma "feelgood"-känsla som Entourage hade.
Citera
2014-07-01, 08:09
Avslutad
Förstår inte detta med Julia heller. Hon var väl negativt inställd till Rath efter att det kommit fram att han såg henne som "sin"/paxat henne och blev sur när hon låg med Hank? Nu var hon helt okej med att dejta honom?
Citera
2014-07-01, 13:18
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Förstår inte detta med Julia heller. Hon var väl negativt inställd till Rath efter att det kommit fram att han såg henne som "sin"/paxat henne och blev sur när hon låg med Hank? Nu var hon helt okej med att dejta honom?
en middag behöver knappast vara en date, men det hintas ju mot att dem kör vidare sen. bara för man är negativt inställd till något är det knappast kört. han var ju en väldigt skön människa så såg inga problem med att de skulle hamna ihop. alla är så griniga asså. förstår inte ens varför folk fortsätter att kolla serien när de bara klagar. menar inte specifikt just dig nu med klagandet, men väldigt många i tråden som grinar ut som att deras liv är förstört, ändå kollar de vidare.

för övrigt en väldigt intressant intervju med david här
http://www.rollingstone.com/movies/news/exit-interview-david-duchovny-on-the-end-of-californication-20140630

skönt att han inte fick som han ville, skulle vara ett ganska sorgligt slut
Citera
2014-07-01, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
en middag behöver knappast vara en date, men det hintas ju mot att dem kör vidare sen. bara för man är negativt inställd till något är det knappast kört. han var ju en väldigt skön människa så såg inga problem med att de skulle hamna ihop. alla är så griniga asså. förstår inte ens varför folk fortsätter att kolla serien när de bara klagar. menar inte specifikt just dig nu med klagandet, men väldigt många i tråden som grinar ut som att deras liv är förstört, ändå kollar de vidare.

för övrigt en väldigt intressant intervju med david här
http://www.rollingstone.com/movies/news/exit-interview-david-duchovny-on-the-end-of-californication-20140630

skönt att han inte fick som han ville, skulle vara ett ganska sorgligt slut

Förlåt mig, det var självklart ingen dejt. De träffades, åt en middag och kysstes. Sånt som alla gör med bästa kompisen. Tycker Rath + Julias "dejtande" är lika ologiskt som Vince + Sophias giftermål i Entourage. Det fanns ingen "build up" i karaktärerna utan något som skedde i ett hafsverk under sista avsnittet. Hade kunnat köpa det om de träffats förra säsongen, börjat dejta, varit tillsammans, gjort slut och sen hjälpte Hank att hitta tillbaka igen.
Fans har väl rätt att klaga på en serie som de följt under flera år och som de tycker tar en dålig vändning? Kommer ju inte förändra något men de får "release some steam" liksom.
Hade hellre haft Davids slut än detta. Eller i alla fall något mer bitterljuvt. Något som inte slutar jättelyckligt för Hank. Det hade passat bättre för mig.
Citera
2014-07-01, 15:48
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Förlåt mig, det var självklart ingen dejt. De träffades, åt en middag och kysstes. Sånt som alla gör med bästa kompisen. Tycker Rath + Julias "dejtande" är lika ologiskt som Vince + Sophias giftermål i Entourage. Det fanns ingen "build up" i karaktärerna utan något som skedde i ett hafsverk under sista avsnittet. Hade kunnat köpa det om de träffats förra säsongen, börjat dejta, varit tillsammans, gjort slut och sen hjälpte Hank att hitta tillbaka igen.
Fans har väl rätt att klaga på en serie som de följt under flera år och som de tycker tar en dålig vändning? Kommer ju inte förändra något men de får "release some steam" liksom.
Hade hellre haft Davids slut än detta. Eller i alla fall något mer bitterljuvt. Något som inte slutar jättelyckligt för Hank. Det hade passat bättre för mig.
klart man får klaga, men ser folk som går in gång på gång och klagar. samma sak på deras fb sida. folk klagar bara för klagandets skull, är serien så jävla hemsk så kan man faktiskt sluta kolla.

att han skulle dö tycker jag låter väldigt dåligt faktiskt. men som du säger, ett bitterljuvt slut hade passat själva serien mer. så som den slutade nu, alldeles lyckligt låter inte som californication öht. men om det inte hade slutat som det gjorde skulle man nog bli väldigt trött över att han jagat karen i flera säsonger och sen inte lyckas. hade han valt julia över karen hade iaf jag flippat totalt haha
Citera
2014-07-01, 18:37
Avslutad
Citat:
klart man får klaga, men ser folk som går in gång på gång och klagar. samma sak på deras fb sida. folk klagar bara för klagandets skull, är serien så jävla hemsk så kan man faktiskt sluta kolla.

att han skulle dö tycker jag låter väldigt dåligt faktiskt. men som du säger, ett bitterljuvt slut hade passat själva serien mer. så som den slutade nu, alldeles lyckligt låter inte som californication öht. men om det inte hade slutat som det gjorde skulle man nog bli väldigt trött över att han jagat karen i flera säsonger och sen inte lyckas. hade han valt julia över karen hade iaf jag flippat totalt haha

Hade inte behövt välja någon öht. Han hade kunnat komma till insikt att han älskat Karen hela tiden men att de inte kan vara tillsammans hur mycket de än vill. Jag älskar ju de avslutade Lew Ashbys karaktär, det var riktigt bitterljuvt och jag blev otroligt rörd i det avsnittet. Nu hade det varit otroligt tråkigt om Hank gått samma öde till mötes, men jag hade velat bli rörd en sista gång istället för att sitta i soffan och tänka "jahapp...?" när eftertexten rullar.
Citera
2014-07-03, 11:00
Medlem
Citat:
har kollat om serien flera gånger och måste säga att season 4 har det bästa slutet av alla seasons. annars var hela säsongen "ok". men har aldrig uppfattat resterande säsonger så dåliga som folk tycker den är. verkar ju som majoriteten ogillat californication efter den.
tveksam på det, då de redan gjort en film om vad som hänt i hans liv, i början iaf. känns väldigt fel att de skulle mjölka ur det och göra en serie om hans liv, men vem vet. folk har en tendens att förstöra final season

Vilken avslutningen är det? Är det när Karen får veta om Hank och hon den underåriga tjejen? För den säsongsavslutningen är fan något av det bästa jag har sett i tv.
Citera
2014-07-03, 11:55
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKrok
Vilken avslutningen är det? Är det när Karen får veta om Hank och hon den underåriga tjejen? För den säsongsavslutningen är fan något av det bästa jag har sett i tv.

Nä det är den när han åker och besöker filminspelningen som handlar om fucking & punching, sedan sätter sig i porschen och drar därifrån mot solnedgången. Musiken som spelas är "You can't always get what you want" med the rolling stones. Riktigt bra avslut och jag skulle varit nöjd om serien slutat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in