2014-06-29, 16:43
Medlem
Ser inget "riktigt" slut kommandes i finalen, när och vart kan man hitta sista episoden btw?
Citera
2014-06-29, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDunham
Ser inget "riktigt" slut kommandes i finalen, när och vart kan man hitta sista episoden btw?

När? Sänds inatt, finns tillgänglig vid normal tid. Vart? Vart brukar du se på dina avsnitt?
Citera
2014-06-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
När? Sänds inatt, finns tillgänglig vid normal tid. Vart? Vart brukar du se på dina avsnitt?

Olika streamsidor
Citera
2014-06-29, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeteDunham
Olika streamsidor

Varför skulle de inte ha avsnittet imorgon om de haft alla tidigare avsnitt av Californication?
Citera
2014-06-30, 10:15
Medlem
Herregud. Det mest okreativa och fantasilösa slutet som man någonsin skulle kunnat tänka sig. Vad i helvete har dom för manusförfattare nu för tiden? Jävligt trist på en serie som dom första säsongerna var helt jävla otrolig på alla vis. Synd.
Citera
2014-06-30, 12:40
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Herregud. Det mest okreativa och fantasilösa slutet som man någonsin skulle kunnat tänka sig. Vad i helvete har dom för manusförfattare nu för tiden? Jävligt trist på en serie som dom första säsongerna var helt jävla otrolig på alla vis. Synd.

Håller fullständigt med.
Citera
2014-06-30, 13:16
Medlem
Desto mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag över hur dåligt slutet var. Säsongen har länge dalat och om man jämför kvaliteten på dom första säsongerna och kvaliteten på den sista så har det varit en helt enorm skillnad så jag hade EXTREMT låga förväntningar inför finalen på serien och jag tänkte att det nog skulle bli rätt tråkigt men såhär tråkigt och okreativt slut trodde jag inte ens var möjligt.
Citera
2014-06-30, 13:25
Medlem
pozies avatar
jag verkar vara den enda som tycker det är synd att californication slutar. håller dock med om att sista säsongen har vart väldigt b, det har vart mer sex humor än mörk humor. men det är ju ganska självklart att det kommer bli så med tanke på att serien kommer sluta lyckligt, tveksam på att någon är förvånad över slutet. såg man från mils avstånd.

kommer sakna serien! kommer bli många repriser
Citera
2014-06-30, 13:59
Moderator
^Eazs avatar
Är väldigt besviken över slutet, det känns som att de bara försökte avsluta så fort som möjligt.

"Ok, X,Y och Z måste ske på 40minuter, nu smäller vi ihop allt till en röra".
Citera
2014-06-30, 16:32
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är väldigt besviken över slutet, det känns som att de bara försökte avsluta så fort som möjligt.

"Ok, X,Y och Z måste ske på 40minuter, nu smäller vi ihop allt till en röra".
de flesta i serien va nog trötta på det hela, david själv tyckte ju inte att hank's liv ens var möjligt

ber om ursäkt för ett långt svar, men ville bara visa att det inte är så rörigt slut, eller dåligt som alla verkar tycka. folk är bara vana vid att en serie ska bestämma slutet åt en istället för att lämna det åt ens fantasi
Citera
2014-06-30, 16:34
Medlem
svulles avatar
Stämmer in i att det var ett riktigt torrt slut. Men samtidigt var det ju väldigt väntat att det skulle bli en jävla röra i slutet.

Skönt någonstans att det är över, och jag kommer ändå se tillbaka på dessa 7 säsonger med behag. Det var ju en bra serie överlag, där de första säsongerna höll väldigt hög klass, för att därefter gå utför. Serien skulle ha avslutats efter säsong 4, eller möjligen säsong 5. Där var det värdiga avslut. När det inte tog slut efter säsong 5 så var det ju mer eller mindre skrivet i sten att det skulle bli soppa av allting.

I mångt och mycket påminner Californication om Entourage i den mån att de första säsongerna var riktigt bra, för att sedan dala i och med att det blir same old same old hela tiden, och handlingen stagnerade, och man kunde nästan förutspå vad som skulle ske.
Citera
2014-06-30, 16:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
de flesta i serien va nog trötta på det hela, david själv tyckte ju inte att hank's liv ens var möjligt

ber om ursäkt för ett långt svar, men ville bara visa att det inte är så rörigt slut, eller dåligt som alla verkar tycka. folk är bara vana vid att en serie ska bestämma slutet åt en istället för att lämna det åt ens fantasi

Har inget emot att de lämnar slutet öppet för spekulation, men det kändes bara så "ihopslängt utan eftertanke" så att säga.

Sen ska det sägas att jag har uppskattat serien i alla 7 säsonger vilket man inte kan säga om många andra serier som hållt på så länge.

En liten kul anekdot om hur jag började se på serien, en tjejkompis hemma i Sverige tipsade mig om serien, så tänkte att jag får väl dra ner säsong 1 och kolla på den.

Tog med mig den till jobbet för att ha något att kolla på under lunchen, och det ska sägas att där jag satt på jobbet då så hade jag en kvinna i 50års åldern som satt vänd åt min skärm.

Slänger på serien, börjar äta min lunch och första som sker är en avsugning i kyrkan. Blev att snabbt stänga av för att återgå till en gammal south park episod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in