2014-06-18, 16:26
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Kan hålla med om att tiden känns väldigt tight om det är bara två avsnitt kvar att få ihop allting. Beror väl också på lite hur dem vill ha att allting slutar, men just nu så känns det ju verkligen kaos-artat. Becca har till exempel inte träffat Levon än vilket man borde få se hoppas jag. Jag tycker precis som dig, p0zie, att dem verkar ha haft matrial att göra två säsonger till men dem beslutade sig för att göra en säsong till slut. För saker som vi inte fått sett finns det ju kvar rätt mycket utav iaf.
exakt, eller så gör de en spin-off och kommer "förklara" alla frågetecken från californication i den nya serien, ett sätt att locka tittare. men ska bli spännande o se hur det slutar faktiskt!
Citera
2014-06-18, 17:17
Medlem
Freeze89s avatar
Sista avsnittet borde ju vara längre, typ 60min tycker man.
Citera
2014-06-18, 17:20
Medlem
pozies avatar
har kollat om serien flera gånger och måste säga att season 4 har det bästa slutet av alla seasons. annars var hela säsongen "ok". men har aldrig uppfattat resterande säsonger så dåliga som folk tycker den är. verkar ju som majoriteten ogillat californication efter den.
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lite spoiler om vad jag tror händer.
tveksam på det, då de redan gjort en film om vad som hänt i hans liv, i början iaf. känns väldigt fel att de skulle mjölka ur det och göra en serie om hans liv, men vem vet. folk har en tendens att förstöra final season
Senast redigerad av pozie 2014-06-18 kl. 17:32.
Citera
2014-06-18, 21:23
Medlem
softcore123s avatar
Den där jävla Becca och hennes jobbiga röst får mina öron att blöda, fy fasiken.
Citera
2014-06-19, 12:32
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Nya avsnittet S7E11 finns att ladda ner. Vet fortfarande inte hur de ska få ihop allt på ett avsnitt nu :O

Det kommer de troligen inte, varför skulle sista avsnittet vara bättre än övriga säsongen som varit skit?

Introduktionen av Levon den här säsongen är lika jävla katastrofal som det var när That 70's show förstörde sista säsongen med att sätta in Josh meyers som Randy.

Serien skulle ha slutat när Hank åkte iväg och The rolling stones "you cant always get what you want" spelades. Det hade varit det perfekta slutet. (tror det är finalen på 4:e säsongen).

Några av de serier jag minns som grymt bra är de som lades ner, t.ex. Deadwood och Carnivále. Kan fortfarande tänka tillbaka och undra hur det gick för alla karaktärerna där, särskilt när det gäller Deadwood.

Fortsätter det för länge blir det som i just Californication, X-files, Lost, That 70's show.

Började för ett tag sedan att se om Californication. Och första säsongerna är helt fantastiska.
Citera
2014-06-19, 14:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Det kommer de troligen inte, varför skulle sista avsnittet vara bättre än övriga säsongen som varit skit?

Introduktionen av Levon den här säsongen är lika jävla katastrofal som det var när That 70's show förstörde sista säsongen med att sätta in Josh meyers som Randy.

Serien skulle ha slutat när Hank åkte iväg och The rolling stones "you cant always get what you want" spelades. Det hade varit det perfekta slutet. (tror det är finalen på 4:e säsongen).

Några av de serier jag minns som grymt bra är de som lades ner, t.ex. Deadwood och Carnivále. Kan fortfarande tänka tillbaka och undra hur det gick för alla karaktärerna där, särskilt när det gäller Deadwood.

Fortsätter det för länge blir det som i just Californication, X-files, Lost, That 70's show.

Började för ett tag sedan att se om Californication. Och första säsongerna är helt fantastiska.

Hela säsongen har varit katastrofal ja. Har inte funnits en röd tråd i säsongen och i näst sista avsnittet kommer Becca och säger att hon ska gifta sig. Sista avsnittet lär väl handla om hennes bröllop och sen blir det ett smörigt jävla Hollywoodavslut på serien. Sånt spyr jag lite över.

Andra serier som gick alldeles för länge är ju True Blood, Prison Break och Dexter. The 4400 hade ett jävligt bra slut tycker jag.
Citera
2014-06-19, 15:33
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Hela säsongen har varit katastrofal ja. Har inte funnits en röd tråd i säsongen och i näst sista avsnittet kommer Becca och säger att hon ska gifta sig. Sista avsnittet lär väl handla om hennes bröllop och sen blir det ett smörigt jävla Hollywoodavslut på serien. Sånt spyr jag lite över.

Andra serier som gick alldeles för länge är ju True Blood, Prison Break och Dexter. The 4400 hade ett jävligt bra slut tycker jag.

Moonlighting, med bruce willis vad ett prakt-exempel om en serie som rullade på för länge, från half-bad till spydåligt.
Citera
2014-06-19, 16:02
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E

håller med till punkt och pricka, (man kan lägga till Lost, 24 och the Walking dead i den tragiska skaran serier som fick hålla på för länge)
Citera
2014-06-27, 09:11
Medlem
Jag stör mig på att hans ungar inte borde se ut sådär. Båda är korta och fula, han är lång och snygg och båda mammorna är långa och snygga.
Citera
2014-06-27, 09:28
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stensol
Jag stör mig på att hans ungar inte borde se ut sådär. Båda är korta och fula, han är lång och snygg och båda mammorna är långa och snygga.

sant, fullkomligt orimligt
Citera
2014-06-27, 23:10
Medlem
softcore123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stensol

Hahaha, dem var väl pårökta när dem skulle skriva manuset och lägga till karaktärerna.
Citera
2014-06-28, 12:51
Medlem
pozies avatar
levon kan jag hålla med om, men tycker becka är perfekt i sin karaktär. väldigt synd att de gått från den mörka humorn till mer sex och knark humor. hoppas verkligen inte att de sumpar finalen, men om det är något man lärt sig så är det att serier alltid floppar på finalen. de ska alltid trycka in så mycket avslut som inte kommit fram innan under ett avsnitt så det blir bara för mycket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in