Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
För att göra debatten lite enklare, kan du säga vad du inte har varit skeptiskt emot?
Det här debatteras på andra forum också och det finns skribenter som vill vara motvalls även där men du tar nog fan en särställning i ditt resonemang.
Som jag ser det är du skeptiskt mot allt som talar för SB men väldigt mycket för det som kan läggas honom till last, i mina ögon en perfekt megafon för Lambertz & compani.
Vidga dina vyer något så ser du att de flesta inte ser saken som du ser den.
Det handlar inte om att vara motvalls för min del. Det finns inget egenvärde i det nämligen.
Men om nu de flesta inte ser saken som jag ser den, varför är du inte nöjd med det? Det är inga konstigheter med mina resonemang egentligen och jag blir rätt förvånad att du retar upp dig så mycket. Mer förbannad på mig än på t.ex Bohlwinkel eller Mercx, som det verkar. Totalt obegripligt för mig. Megafon för Lambertz, det är helt upp åt väggarna.
Anna Dåderman uttrycker det som om man drogat ner SB för att kunna plantera in falska minnen i honom. Och jag tror inte att det handlade om medvetna överdoser för att
plantera in falska minnen. Därför uppfattar jag det som att Dåderman går i försvarets koppel.
Jag tror att samma terapi kunde funka bra på andra, t.ex Svartenbrandt, om nu det citatet stämmer. Inte för att han då mindes något som varit bortträngt, utan för att han inte bidrog med egna fantasier, inte skrev böcker och artiklar där han påstod att han gjort saker han inte gjort.
Men i fallet SB gick det åt fanders. Att det var en snurrig situation på Säter håller jag absolut med om, terapeuter får inte berätta om sitt inre för patienter, tex. Men jag tror inte att det är lika enkelt som du gör, och jag tror inte heller att allt är nattsvart inom svenskt rättsväsende i stort, som du också verkar tycka (det är bara undantag de gånger tingsrätten inte låter sig luras av dålig bevisning, har du ju skrivit. Det tror inte jag).