2014-06-30, 19:49
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja om man inte är läskunnig är det säkert precis hur jävla svårt som helst. Du är inte riktigt med i matchen, du drar på allvar upp LD? En av Sveriges mest kända manshatare som tom beskriver manshat som sunt och tycker det är konstigt att hon får hat? Hur fan klarar man ens av livet helt utan självinsikt, ni fascinerar mig verkligen.

Sa du kan mao inte ge ex. pa detta "hat" Lucas pastas ha utsatts for, och som drivit honom till sjalvmord. Ok.
Citera
2014-06-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Kan du citera dom exacta orden där han skriver att han tanker ta sitt liv pga av det? Eftersom du påstår att det star på hans twitter, men ingen annan än du kan hitta det skulle det hjälpa.

Det jag citerade finns bland hens sista tweets i livet. Hen uppges ha dött den 24/6, resten var sk "buffrade" tweets som publicerades i efterhand. Det enda hen skrev att hen inte orkar med den 24/6 är det som hen själv kallade för hatet från etablerade feminister.

Hatet från etablerade feminister kan ha varit droppen som fick bägaren att rinna över för henom. Transpersoner är i regel ganska sårbara pga känslan av att inte känna igen sig i sin egen kropp.
Citera
2014-06-30, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sa du kan mao inte ge ex. pa detta "hat" Lucas pastas ha utsatts for, och som drivit honom till sjalvmord. Ok.

Din tes är att han ljuger?
Citat:
Jag orkar inte med hatet från UF:s medlemmar samt andra etablerade feminister. Det är jävligt lätt att hata, men det är svårt att ta emot.
Det är som sagt rätt lätt....om man är läskunnig.
Citera
2014-06-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
Det jag citerade finns bland hens sista tweets i livet. Hen uppges ha dött den 24/6, resten var sk "buffrade" tweets som publicerades i efterhand. Det enda hen skrev att hen inte orkar med den 24/6 är det som hen själv kallade för hatet från etablerade feminister.

Hatet från etablerade feminister kan ha varit droppen som fick bägaren att rinna över för henom. Transpersoner är i regel ganska sårbara pga känslan av att inte känna igen sig i sin egen kropp.
Det är sant att transpersoner är väldigt känsliga men det går ju inte skylla på andra att han mådde dåligt, det är en vuxen person han borde ha stängt av twitter om han mådde dåligt av det.
Citera
2014-06-30, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
det är en vuxen person han borde ha stängt av twitter om han mådde dåligt av det.

Gäller samma sak för dom stackars näthatade kvinnorna? Dom skall sluta gnälla och stänga ner typ Facebook istället?
Citera
2014-06-30, 20:10
Medlem
Arethas avatar
Citat:
det är aldrig lämpligt att mobba en sån person.

Det är förstås aldrig lämpligt att mobba, punkt.

Är det förresten någon här som har insyn som vet hur det brukar gå till i HBTQ-Sverige, är det mycket skitsnack, grupperingar, mobbing osv? Ödslar man likt bokstavsvänstern på sjuttiotalet mer tid på att hata varandra än att hata "fienden", dvs vita heterosexuella icke-hipsters?

Vid snabbsurfing infinner sig känslan att det är mycket tonårshormoner i svallning inom HBTQ, åtminstone bland de som hänger på twitter. Många pendlar snabbt från hat-hat-hat till "åååh vill bara ligga i soffan hela dagen och äta tårta" osv. Det förekommer mycket infantil meningsbyggnad med fjortiskonstruktioner:

höhöhö fett kul xD
fyFAN JAG SPYYYYYR
ASSÅ omg pic.twitter.com/...
Citera
2014-06-30, 20:10
Bannlyst
Fan vad skumt jag kollade nyss på ett videoklipp där Lukas är med
https://www.youtube.com/watch?v=oElj7rt1N4I

Där står han och kämpar för kvinnors rättigheter och nu har han tagit livet av sig pga kvinnor..
Citera
2014-06-30, 20:13
Medlem
Citat:
Det är sant att transpersoner är väldigt känsliga men det går ju inte skylla på andra att han mådde dåligt, det är en vuxen person han borde ha stängt av twitter om han mådde dåligt av det.
wow
Citera
2014-06-30, 20:14
Medlem
Stackars sate Sjuk missuppfattning att man skulle få empati och stöd av kvinnor(speciellt av den här kalibern). Kvinnor har ju som alla vet bara lagt beslag på alla goda egenskaper och kallar dem kvinnliga. De småsinta svartsjuka känslodrivna små liven lever knappast upp till sina höga tankar om sig själva. Hen skulle hängt med grabbarna istället då hade hen fått känna på riktig vänskap och gemenskap. Den dagen kvinnlig vänskap existerar mer än i teorin är den dagen vi kanske kan börja ta den här feministiska rörelsen på allvar.
Citera
2014-06-30, 20:15
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Din tes är att han ljuger?

Det är som sagt rätt lätt....om man är läskunnig.

Jag vet vad Lucas sagt, och det ar darfor jag vill se ex. pa vad som sagts om och till honom.

Robban Aschberg te.x drog upp en hel del ex. i sitt program pa s.k "nathat" dar jag manga ggr ansag det rent overdrivet. Det har gatt inflation i ordet "nathat" och "hat". Sa fort nagon tycker annorlunda nufortiden sa skriks det "nathat" fran alla hall och kanter.

Citat:

Jag ar overtygad om att det finns andra orsaker bakom detta, definitvt. Nu blir det oerhort svart att diskutera just detta fall eftersom inga konkreta ex. getts men man skall def. inte behova stanga av Twitter/blogg/Facebook for att folk inte kan ge fan i direkta hot/trakasserier, det ar en oerhort fel vag att ga.
Citera
2014-06-30, 20:19
Avslutad
Citat:
Sorry, om du vill havda att feministerna "nathatat" ihjal Lucas sa far det allt framkomma battre saker an det som finns i lanken du postade.

"Men som orsak till sitt självmord angav Lucas Hertzman det näthat han utsattes för av medlemmar i F!:s ungdomsförbund; Unga feminister samt “andra etablerade feminister”."

Eftersom det ar Voice for Men som sagt ovanstaende tar jag det med en nypa salt, men om det nu ar sant sa torde det ju finnas massor pa natet som styrker detta "nathat"

Tycker du sjalv att din lank ar extrem pa nagot satt ? Vad ar det isf du sjalv skulle klassa som "nathat" fran den lanken ?
Minsann... När han levde var han en tillgång, en "manlig feminist" och en HBTQ-trofé. När han tog livet av sig var hans orsak inte politiskt gångbar utan måste skrivas om till en mer "passande" orsak eftersom feminismen (som enbart bygger på kärlek och jämställdhet) inte kan vara orsak till Lucas frånfälle.

Det är förbannat äckligt hur du och dina gelikar med alla medel försöker tvätta ren den heliga feminismen från Lucas blod. Du är en vidrig individ enbart för att du sitter och försöker hitta på ursäkter.
Citera
2014-06-30, 20:20
Bannlyst
Citat:
Jag vet vad Lucas sagt, och det ar darfor jag vill se ex. pa vad som sagts om och till honom.

Robban Aschberg te.x drog upp en hel del ex. i sitt program pa s.k "nathat" dar jag manga ggr ansag det rent overdrivet. Det har gatt inflation i ordet "nathat" och "hat". Sa fort nagon tycker annorlunda nufortiden sa skriks det "nathat" fran alla hall och kanter.

Antingen säger du att han ljuger eller inte, hitta hatet om det ens är möjligt om han raderat det är ju liksom totalt överflödigt efter hans kommentarer, om man nu inte dömer ut han som en lögnare då och verkligen vill hitta överslätande saker.

Mmm i see. När dom vita kränkta överklasskärringarna var lite ledsna i ögat för att dom inte kunde hata män utan att få svar skall det tas på största allvar men när folk faktiskt dör är det med största sannolikhet överdrivet....
Du är ju helt körd verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in