Flashback bygger pepparkakshus!
2014-06-30, 18:21
Medlem
Utopia.s avatar
Finns det fler exempel på näthatet? Att han fått lite skit på twitter kan knappast vara orsaken till hens självmord. Kan någon redogöra lite mer för vad som hänt?

Metroartikeln är från December 2013. Väldigt intressant och relevant kritik mot den exkluderande kultur som råder bland feminister, men att detta skulle vara anledningen till hens självmord? Känns lite långsökt.

Finns det evidens som tyder på att hens självmord var direkt orsakat av mobbing från feminister så fram med detta.

Just nu får jag tyvärr intrycket av att vissa försöker använda den här killens självmord för att avancera sin egna politiska agenda, vilket är mycket upprörande…

EDIT Okej jag kollade hens twitter... Många av de senare tweetsen verkade ju faktiskt vittna om att han fått en hel del skit som varit jobbigt, och kulminerade i detta.

Citat:
Jag kanske har nått mitt mål nu. Det kanske inte var tänkt att det skulle bli mer.

Så, det verkar ändå som att det spelat en stor roll, faktiskt.

Men gå in och läs själva https://twitter.com/lucashertzman
Senast redigerad av Utopia. 2014-06-30 kl. 18:41.
Citera
2014-06-30, 18:24
Medlem
JackTravens avatar
Om detta självmord inte är en social konstruktion så anser jag att polisanmälan bör upprättas från familjens sida.
Citera
2014-06-30, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Seriost ? Da maste ju ni harinne ga i taket for vad som sker mot feminister som LadyDamer te.x

Men detta ar alltsa de exempel som finns. Da utgar jag helt sannolikt for att det fanns en annan mer trolig orsak bakom hans tragiska beslut.

Var är din empati? och varför tycker du att det här är så blajigt? Det brukar ju ofta vara väldigt prat från feministiskt håll att det bara är man själv som äger rätt att definiera vad som kränker en eller får en att må dåligt.

Självklart tar det hårdare att bli kritiserad och lite mobbad av en grupp som man tror ska hålla en om ryggen och acceptera en än att bli det av meningsmotståndare.

Och visst, självklart är ju rubriken missvisande och klart att mycket annat låg bakom, men känns jälvligt osmakligt att sitta och tycka att det här var väl ingen fara, han borde ju ha gaskat upp sig när det handlar om någon som faktiskt har tagit sitt liv.
Citera
2014-06-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Påstås av en känd rasistisk och sexistisk foliehatt, som inte ens kan bestämma sig för vilka konspirationsteorier han tror på.

Du kanske vill prova med en riktig källa? För er andra så tipsar jag att ni laser hans twitter själva.

Fast det är det nog ingen som vill. En bunt emos vill ju bara ha ursäkter för att hata vidare.

Citatet kommer från hatoffrets egen twitter, här:

Citat:
Jag orkar inte med hatet från UF:s medlemmar samt andra etablerade feminister. Det är jävligt lätt att hata, men det är svårt att ta emot.

"Etablerade feminister" har alltså blod på sina händer i detta fall. Någon som känner för att namnge dem här i tråden?
Citera
2014-06-30, 19:08
Medlem
Han är ju inte transexuell utan kallar sig för fjolla, antar att man måste genomgå full operation för att skonas från gaskammaren.
Citera
2014-06-30, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fb-1
Han är ju inte transexuell utan kallar sig för fjolla, antar att man måste genomgå full operation för att skonas från gaskammaren.
Vet du ens vad en transsexuell är för något? Han behöver inte ha gjort en könsoperation
Citera
2014-06-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Vet du ens vad en transsexuell är för något? Han behöver inte ha gjort en könsoperation
Ja, det är någon som upplever att de besitter fel kön och vanligtvis vill man ju ändra på det med medicinska och kirurgiska ingrepp. Menar bara att enligt Gudruns soldater så får man inte ha några testosteronproducerande testiklar kvar, då finns det en risk att man våldtar.
Citera
2014-06-30, 19:20
Medlem
bratemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb-1
Ja, det är någon som upplever att de besitter fel kön och vanligtvis vill man ju ändra på det med medicinska och kirurgiska ingrepp. Menar bara att enligt Gudruns soldater så får man inte ha några testosteronproducerande testiklar kvar, då finns det en risk att man våldtar.

Risk? Vadå risk? Vi är alla oladdade vapen som så fort vi är ensamma med en kvinna går av.
Citera
2014-06-30, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shaytansson
"Etablerade feminister" har alltså blod på sina händer i detta fall. Någon som känner för att namnge dem här i tråden?

Kan du citera dom exacta orden där han skriver att han tanker ta sitt liv pga av det? Eftersom du påstår att det star på hans twitter, men ingen annan än du kan hitta det skulle det hjälpa.
Citera
2014-06-30, 19:29
Medlem
wilts avatar
Skulle också ta livet av mig om jag levde hela mitt liv på twitter och facebook bland alla troll och professionella PK-tyckare.

Är nog bara någon promille av befolkningen som bryr sig om vad som sker där. I verkligheten, där jag befinner mig, har twitter och facebook noll betydelse.

Förvirrad människa mobbad av andra förvirrade människor. Folk i "twittersfären" förtjänar varandra.
Citera
2014-06-30, 19:36
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Om så Gudrun hade fotats över honom med en blodig kniv i näven så hade du nekat. Bara begone din tomte.

Det ar bara att visa konkreta exempel pa det s.k "nathatet". Det tycks dessvarre vara lite si och med det.

Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Var är din empati? och varför tycker du att det här är så blajigt? Det brukar ju ofta vara väldigt prat från feministiskt håll att det bara är man själv som äger rätt att definiera vad som kränker en eller får en att må dåligt.

Självklart tar det hårdare att bli kritiserad och lite mobbad av en grupp som man tror ska hålla en om ryggen och acceptera en än att bli det av meningsmotståndare.

Och visst, självklart är ju rubriken missvisande och klart att mycket annat låg bakom, men känns jälvligt osmakligt att sitta och tycka att det här var väl ingen fara, han borde ju ha gaskat upp sig när det handlar om någon som faktiskt har tagit sitt liv.

Vart har jag skrivit att jag tycker detta ar "blajigt" ?
Alla sjalvmord ar ytterst tragiska. Jag far daremot kanslan att denna grabbs sjalvmord utnyttjas av en gruppering vars syfte ar ratt uppenbart.
Citera
2014-06-30, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Det ar bara att visa konkreta exempel pa det s.k "nathatet". Det tycks dessvarre vara lite si och med det.

Ja om man inte är läskunnig är det säkert precis hur jävla svårt som helst. Du är inte riktigt med i matchen, du drar på allvar upp LD? En av Sveriges mest kända manshatare som tom beskriver manshat som sunt och tycker det är konstigt att hon får hat? Hur fan klarar man ens av livet helt utan självinsikt, ni fascinerar mig verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in