2014-06-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-
Du har ingen miniräknare (eller papper heller för den delen) på teoriprovet. Du får köra någon enkel överslagsräkning helt enkelt.

Fyfan då måste man memorera mycket ju, bromssträcker, stoppsträckor osv.

Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Du kan ju köra testprovet som är gratis. Den lilla slant det sen är fråga om är inget i jämförelse med alla andra utgifter som har med körkortet att göra, och sen det svarta hål av pengar som bilägandet utgör. Sidan är definitivt att rekommendera - hjälpte mig mycket i att lära mig tänka i rätt banor och förstå på djupet (hade två fel på teorin).

Aa ja gjorde testprovet. Kom det många frågor på ditt teoriprov som du hade fått på den sidan?

Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Eller så lär du dig de två viktigaste: En burk starköl och en flaska vin. Sen kan du dra slutsatser själv.

Det här är definitivt inte onödigt. För du kommer garanterat ha nytta dessa kunskaper dagen efter en fest. Dels för att du inte ska köra ihjäl någon och dels för att du inte vill torska körkortet för att du tyckte att det "kändes onödigt" att lära dig några små tumregler.

Självklart vore det bäst att memorera det. Men det finns ju Google nuförtiden du vet, så man kan bara googla fram hur mycket sprit man fått i sig efter man varit på fest.
Senast redigerad av pkj 2014-06-27 kl. 21:49.
Citera
2014-06-28, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Självklart vore det bäst att memorera det. Men det finns ju Google nuförtiden du vet, så man kan bara googla fram hur mycket sprit man fått i sig efter man varit på fest.

Ja, visst är Google smidigt, men vet Google hur mycket just din kropp förbränner i timmen?
Citera
2014-06-28, 11:35
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Aa ja gjorde testprovet. Kom det många frågor på ditt teoriprov som du hade fått på den sidan?

Nej, men däremot så lär du dig förmodligen ämnet på djupet lite bättre och då spelar det ingen roll vilka frågor som kommer.
Citera
2014-06-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trafikpedagogen
Ja, visst är Google smidigt, men vet Google hur mycket just din kropp förbränner i timmen?

Nej, men allt som finns i körkortsboken går att googla fram på 2 sekunder om man är intresserad av att ta reda på hur mycket sprit man fått i sig.

Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Nej, men däremot så lär du dig förmodligen ämnet på djupet lite bättre och då spelar det ingen roll vilka frågor som kommer.

Sant ska nog köpa ett konto där för en månad.
Citera
2014-06-29, 14:25
Medlem
Hur stor är maxfarten generellt vid väg utanför tätbebyggt om man missat vägmärket. Och samma innuti tätbebyggt område, om man missat vägmärket där hur stor är den generellt?
Citera
2014-06-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Hur stor är maxfarten generellt vid väg utanför tätbebyggt om man missat vägmärket. Och samma innuti tätbebyggt område, om man missat vägmärket där hur stor är den generellt?

Är väl 70km/h utanför tätbebyggt och 50km/h inom tätbebyggt område?
Citera
2014-06-29, 23:19
Medlem
Förstår inte riktigt den här: http://puu.sh/9PJN4/baa432abf5.jpg. Det borde bli måndag 18:00 enligt mig för man får ju bara parkera en timme, inte från 17:00 till kl 9:00 på tisdagen.
Citera
2014-06-29, 23:51
Medlem
Citat:
Förstår inte riktigt den här: http://puu.sh/9PJN4/baa432abf5.jpg. Det borde bli måndag 18:00 enligt mig för man får ju bara parkera en timme, inte från 17:00 till kl 9:00 på tisdagen.
Man får bara stå en timme under tiderna som är angivna på tilläggstavlan, när din timma är slut (kl 18 måndag) gäller inte tilläggstavlan längre och börjar om på tisdagen kl 8. Kl 8 + 1 timme = kl 9.
Senast redigerad av o- 2014-06-29 kl. 23:53.
Citera
2014-06-30, 00:52
Medlem
miikoss avatar
Citat:

Första maj är en allmän helgdag. Denna parkering har ingen tidsbegränsning på sön- och helgdagar.
Citera
2014-06-30, 11:12
Medlem
Citat:
Är väl 70km/h utanför tätbebyggt och 50km/h inom tätbebyggt område?

Ok det var det jag trodde.
Citera
2014-06-30, 11:36
Medlem
Swe1227s avatar
Hej, jag kuggade uppkörningen en gång nu och vill ha tid SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT. Men min körlärare som ska boka prov verkar vara riktigt seg och jag kommer inte få en tid inom 2 månader ser det ut som. Jag undrar om körlärare har mer tider att välja på än vi har på trafikverkets hemsida? Om inte så kanske det skulle vara smart av mig att försöka hitta en egen tid via hemsidan?
Citera
2014-06-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hej, jag kuggade uppkörningen en gång nu och vill ha tid SÅ SNABBT SOM MÖJLIGT. Men min körlärare som ska boka prov verkar vara riktigt seg och jag kommer inte få en tid inom 2 månader ser det ut som. Jag undrar om körlärare har mer tider att välja på än vi har på trafikverkets hemsida? Om inte så kanske det skulle vara smart av mig att försöka hitta en egen tid via hemsidan?

Varför kuggade du? Hur var uppkörningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in